A vobec, ked uz na ASMN, tak linka 89 (99) by mala ist priamo, nie okolo EU a okolo EU by pre zmenu isla 68. Uz ma z toho zacina boliet hlava. Ta Petrzalka je fakt idiotsky postavana.
Osobne by som videl radsej 88 ukoncenu v Ovsisti a 99 otocenu okolo EU cez most Apollo na ASMN. Aspon by bola tato chroma linka vyuzita aj na druhom konci nejako zmysluplne, nie iba ako lokalbus na prestupy. A samozrejme by sa precislovala na 89. Co vy na to?
Ked sme uz pri tom, tak 29 by som skratil po Rivieru, len by sa tam niekde muselo vybudovat obratisko. Alebo po Botanicku zahradu, tam je miesto na obratisko - za pumpou. Naco to jazdi az po most? Ved to ma subeh s kolajovou trakciou a v spicke to stoji v zapche. Naco?
A ked sme uz pri tom, ta linka 88 sa mi vobec nepaci, lebo ma dementnu, aj ked opodstatnenu trasu. Najlepsie by bolo "88 Autobusova stanica Nivy" pod mostom a autobus by isiel krizom cez petrzalku. Alebo na Nivach napi "88 Novy most" a pojde to uplne uletene (pri porovnani s L 70). To sa mi vobec nepaci. Ale sam neviem ako by som to lepsie vyriesil, Petrzalka ma uplne dementny, neprirodzeny tvar, ktory sa normalne obsluzit NEDA. Treba vyvodit zodpovednost voci urbanistom, ktori dopustili, ze sa nieco take vobec postavalo. Petrzalka je hadam najvacsi omyl urbanizacie Bratislavy, dementnejsie byt postavena ani nemohla.
Tak ale bez toho, aby tie iné veci boli ošetrené, nemôže akýkoľvek systém tvaru kostrové linky + prípoje fungovať. Toho si hádam sú vedomí aj v DPB.
Re #45580 tr3mp: Hm, to vôbec nie je zlý nápad, ale otázka je, či už potom rovno nepotiahnuť a-95 až na Nám. Ľ. Štúra, ako navrhoval Igor. To by zároveň vyvrátilo protesty tých ľudí v dosahu a-95, čo by sa sťažovali, že nemajú priame spojenie s centrom v oblasti Nového mosta. Ale to je skoro kilometer naviac na každý spoj...
Re #45582 fobust: Takže čisto len kvôli odstráneniu súbehu spravíš z linky globálne použiteľnej linku takmer nepoužiteľnú? To mi pripadá, ako keby si chcel a-29 presmerovať cez Lanfranconi k Auparku alebo niekam, lebo od Rivéry po Nový most je predsa súbeh s električkami.
Re #45583 S499.1023: Hm, na existenciu ďalšej zástavky v smere za Dunaj som nemyslel, ale tá poloha sa mi vzhľadom na umiestnenie iných zástavok príliš atraktívna nezdá.
Prečo by sa predĺžilo cestovanie do Petržlenky? Však vlky smer Engerau by nastupovali na zastzávke Šafárikovo námestie na Vajanského nábreží pred Filozofickou fakultou UK. Alebo spraviť nejakej tramvaji niečo na systém prešovskej "dvojkopäťky" - na Jesenského (pred) by sa prelistovala na 10, odbočila na Ludevýtovom námestí doľava, pred zastávkou Šafárikovo námestie by sa prelistovala zase na svoje kmeňové číslo a pokračovala smer Dúbravka, Pri náboženskom symbole:-P.
Prosím pekne, vieš, čo je to ROPOVODNÁ RÚRA? To si ty. Keď taká električka mešká 14 minút, tak zákonite vlečie za sebou kolónu vozidiel. Takže pravdepodobne sa jednalo o výpadok jedného spoja, čo sa samozrejme pánu Brillovi nemôže stať.
V niektorých DP sa možno za porušovanie pravidiel piká, v DPB saa za to pyká. To len vy, vlčí substrát, máte dojem, že vodiči hrajú na konečnej karty a nič sa im za to nestane.
A nepísalo sa nikde o 6 min. intervale, písalo sa o tom, že v dôsledku zápchy alebo iného dpravného problému môže vozidlo chytiť meškanie.
Ešte jedno šialené riešenie prestupu z 95 na električky na Jesenského:
95 v smere do mesta by išla po Štúrovej, doľava na Jesenského (na električovú signalizáciu) a končila by na Jesenského, čo by bola priebežná konečná. Zrušilo by sa parkovanie na vyústení Palackého do Jesenského a busy by sa otáčali na tomto mieste a pokračovali späť po Jesenského a Štúrovej. Na Štúrovej by sa vyznačil pravý pruh, ako bus pruh (a autá by sa do neho radili tesne pred križovatkou). Toto riešenie by spomalilo IAD smerujúcu zo Štúrovej doľava, ale tá by mala byť o niečo menšia po otvorení piateho mostu.
Riešili by to prestup na hrane na električky do Dúbravky aj z Ružinova (mesta).
Inak ten plošný 8minútový interval pri električkách vzhľadom na zapamätateľnosť odchodov tiež nie je to pravé orechové, aj keď stále lepšie ako niečo, čo by sa neopakovalo ani po dvoch hodinách...
Ako to tak po sebe čítam, tak pri tom šachovaní s osobami, pádmi a číslami som tam vyprodukoval aj jednu "pozostatkovú" hrubku. Za to sa ospravedlňujem...
Re #45567 S499.1023: Áno, áno, presne takú d-10 by to chcelo zaviesť. ? Ale vážne, netuším, ako to riešiť... Zokruhovať to zakončenie a-95 by práve ideálne nebolo -- vzhľadom na hustý interval veľký nárast vozokilometrov, predĺženie cestovania v smere do Petržalky. Ďalšia možnosť je nechať d-12 a d-14 tak, ako sú teraz, a navrhovanú d-9 úplne zrušiť. To by sa však veľmi ťažko vysvetlovalo Ružinovčanov, prečo sa môžu okrem centra priamo dostať práve len do Rače... Možno popri ponechaní d-12 a d-14 (súčasná trasa, celodenný režim, na d-14 súpravy) a zrušení d-9 viesť d-3 v trase Ružinov - Trnavské mýto - Vazovova - Obchodná - Kamenná nám - Americké nám - Račianske mýto - Rača? No, to by pred Hydroconsultom z toho mali vlky sledujúce len číslo linky asi celkom solídny chaos. Možno, keby sa niekde na Námestí SNP preklápalo číslo linky aj s cieľom za jazdy. ? Každopádne, Karlova Ves by potom nebola posilnená ďalšou špičkovou linkou, lebo by na ňu už neostali vozokm, a pri následnom intervale 2 minúty by to opäť nepoberalo...
Nenapadá niekoho niečo rozumné?
Re #45570 fobust: a-82 sa ťažko dá viesť ideálnejšie, potiahnutím na Smolenickú by síce časovo získali obyvatelia Lúk, efektívne by si však tú linku odpílil od zvyšku Petržalky. Takto máš zabezpečenú nadväznosť na celú Petržalku: na Námestí Hraničiarov na a-95 a a-88, na Jungmannovej na a-84, na Dvoroch na a-91, a-93, a-94 a a-191 a na Einsteinovej na a-80 a a-88.
chceš tým tolerovat meškanie. Ja si myslím, že ked su tam 3 min., tak by mali aj platit. Lebo pokial dakto povie, že šak občas ked bude 6min. nič sa nestane, tak zrazu budu iba 6 min. interval. Co nepoznaš DPB ? Čo nemusí ale mohol by, vôbec nerobí a čo robit musí neustale porušuje alebo robí nekvalitne. Sú DP, kde sa za porušovanie pravidiel piká. Jedna vec je zápcha ale druhá vec je prispatý prístup dispečerov alebo vodičov. Občas sa stane, že z konečnej ! meška spoj 1-2 min. A napokon, kde môže taká elina chytit 14 min. sklz ? Čo sa mi napokon tento týžden stalo, žiadna výnimočná situácia nebola. A inak, mne to až tak jedno nie je, či by som mal čakat 9 min. alebo 3 min. Ak to tebe nevadí, prosím, ale mne áno.
A prečo by akože mali prísť raz za 20 min. tri busy? Keď už, tak 3 krát 3 je 9, nie 20. Aby prišli tri za sebou, muselo by byť niekde aspoň 6-min. zdržanie. A nakoniec raz za čas to nie je nič neobvyklé, a 9 minút zas na nejakú mimoriadnu situáciu by nebolo také strašné. Teraz je bežný zvyk, že niečo nejde aj 20 minút a nikto na to nenadáva. Ale keď zrazu nepôjde niečo 6 minút, tak už sa ideme zblázniť...
A ty už teraz vieš, aký bude interval? KeĎ prídu dva autobusy po tridsiatich sekundách a ďalší o 5,5 minúty, interval bude 3 minúty.
Takýchto mám najradšej. Ešte sa nič nedialo, ešte je všetko len na papieri ale oni už teraz vedia, ako to bude zle.
No vieš, to je trochu smiešne tvrdit, že interval bude 3 min. a realne bude 6-8 min. To potom môže fungovat aj tak, že raz za 20 min. pridu 3 busy naraz čo je uplna blbost.
Mám taký pocit, že tie zacpy v okolí Trnavskej v poludňajších hodinách zo dňa na deň len pribúdaju. Nedávno to bolo cestovanie, menej ako s krokom o to viac ako 15 minut. meškaním ? Dne s ráno som videl ? trolejbusik (....) mal pod zadnym okienkom 20 cm pás prehnitej hrdze za krkom cestujuceho. Akosi nám tie diery pribúdajú aj za hlavami,nie len vedľa hláv,,,, že vševedko ? Tak dúfajme, že nám to ešte vydrží nejake zvarové oplechovanie ... ?
V zasade je to jedno. Aj teraz chodim ze raz cosi prijde. ? Ale Ak sa vyhlasi ze interval bude 3min ale realne bude 6-8 tak to nikoho nepotesi. A hlavne Vlci to nepochopia.
Na tej linke 10 by ti stacilo jedno solo, mozno aj dvojosacik. ? A neverim tomu, ze by linka 95 isla v meste po tebou navrhovanej trase, lebo "to sa tak nikdy nerobilo". ?
Ja som skor riesil linku 82 v Petrzalke, lebo ta sa mi vobec nepaci, je taka odnikadial nikam - mozno tak posobi iba na mna, neviem. Navse je v subehu s 83 v Petrzalke. Ja by som ju poslal z mostu Lafranconi uplne zozadu, z dialnice by do Petrzalky vosla az pred kopcanmi (po tej ceste, kde teraz nic nepremava). Tam by stala na zastavke Kopcany - sidlisko, potom Terno, Smolenicka, Holicksa (konecna). Na Smolenickej by bol prestupny terminal, s ktoreho sa da velmi rychlo dostat kamkolvek v Petrzalke. Po tejto uprave by sa mohla linka 94 presnerovat od Terna rovno do obratiska Technopol. Diskusia vitana. ?
Aký je podľa teba rozdiel v tom, či idú v prípade meškania zasebou linky A a B ako keď idú za sebou dva autobusy linky A? Proste nastúpiš do jedného z nich, obvykle je lepšie do prázdnejšieho..
Mne sa ten novy system vcelku v Petrzalke pozdava. Ja sa bojim ale jednej veci. Teraz pocas stavby tunela ce ZOO byvaju na Patronke hrozne zapchy a L92 tam mava vyrazne zdrzanie. Aten 3 min interval si nie som isty ci je realny, lebo ked volakedy chodila L83 kazdych 6min tak sa casto stavalo ze prisli dve za sebou a potom dlhsie nic.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
81-71