Keď už som sa odhodlal písať (v poslednom čase som diskusiu IBA čítal a musím povedať, že s údivom), tak zareagujem aj na problém týchto dní.
Myslím si, že poniektorí, aj keď všetci o najrôznejších problémoch bratislavskej MHD vieme dosť, sa tu snažia vyrábať problémy aj z toho, čo problémom istotne nie je. Aspoň ja teda napojenie ZŠT Vinohrady na sieť MHD rozhodne nepovažujem za problém.
Nerobte tu zbytočne zo ŽST Vinohrady nejakú extra stanicu, keď ňou nie je. Ako železničnému laikovi mi vždy skôr pripomínala železničnú zastávku ako stanicu. Každopádne mala vždy len pomocnú funkciu a aj keby tam jazdili priame spoje hoci aj smerom na Lieskovec, drvivá väčšina cestujúcich by uprednostňovala hlavnú stanicu. Je to prirodzené, dané polohou stanice, jej napojením na železničnú sieť, históriou a v neposlednom rade aj vybavením pre cestujúcich a pod. Pravdpovediac neviem presne, prečo R vlaky zastavujú na Vinohradoch. Mne to raz niekto zdôvodnil tým, že je to kvôli šudentom na Mladú gardu, aby zbytočne nezaťažovali svojími hromadnými presunmi mesto, keď majú stanicu blízko intrákov. Ale netvrdím, že je to jediný dôvod, prečo tam rýchliky stoja.
Taktiež som sa pobavil nad stanicou slúžiacou pre väčšinu Slovenska (Košice, Zvolen či Topoľčany). Ja by som povedal, že práve naopak. Len domáci, ktorí sa následne presúvajú smerom na Raču, Nové Mesto a pod. túto stanicu využijú a každý v Bratislave nedomáci sa nechá vypustiť na hlavnej stanici.
A napokon, keď už je reč o nosnom dopravnom prúde bratislavskej MHD, a síce ŽST Vinohrady - POLUS ( ), ten je veľmi jednoducho realizovateľný kombináciou električky a autobusovej L50. Myslím, že prestupovať z električky, ktorá ide každé 3-4 min. do autobusu, ktorý ide každých 10 min. nie je najmenší problém a tobôž nie dôvod pre ťahanie L50 kamsi na Vinohrady paralelne s koľajovou dopravou.
Koncentrovanie starých Ikarusov na delené zrejme bude skutočne dané tým ich už nie najlepším technickým stavom. V Prešove Ikarusy už definitívne dojazdievajú, ale už niekoľko rokov dozadu sa vypravovali len na delené. Jeden vodič mi to vysvetlil tak, že je to akurát dosť, aby voz ráno odjazdil štyri hodiny, počas prestoja rovno utekal do garáže s novovzniknutou poruchou, po jej odstránení odjazdil popoludnie a večer stál na kanáli zas, aby ho dielenskí do nasledujúceho dňa dali do laty
No samozrejme, ze Prazaci nadavaju na intervaly. Inak povedane, ked to nejde do 5 minut, tak Prazaci nadavaju. A urcite nadavaju viac na intevaly ako na spinu vo vozoch, lebo v porovnani s bratislavskymi vozmi su tie prazske hotove operacne saly, co sa tyka cistoty.
My máme na Hlavnej stanici nejaký prestupný uzol? To počujem/čítam prvý raz. Nepoznáš ty Bratislavu vážne len z mapy a zo svojho pravidelného útrapného cestovania v relácii ŽST Vinohrady - Polus?
Aj keď nemám ilúzie o racionalite niektorých rozhodnutí v DPB, obávam sa, že to bude spôsobené skôr tým, že kĺbové vozidlá na špičkových linkách sú z prevažnej časti spoľahlivé a perspektívne Ikarusy 280, ktoré by celodenné služby jednoducho neustáli. Ale to je len môj ničím nepodložený dohad.
Re #45403 81-71: Keby si tou istou klobásou šiel v ten istý víkendový deň niekedy poobede, zistil by si, že do sóla by sa ľudia idúci z Devína rozhodne nepomestili.
Myslel som, že irónia môjho príspevku vyteká až zo susedových okien. Každopádne na to, kde vezme mesto peniaze na náhradu všetkých Ik28x, som zvedavý taktiež. Možno si len myslia, že do výstavby električkovej rýchlodráhy to už nejako dokopú. Napríklad trojosádkami a zrušením takých zbytočných liniek, ako sú 81, 86, 90 a 97, že áno... ?
No tie 2 Mercedesy nebude financovat ciste DP. Ale ich cena by nestacila na nahradu za Ikarusy. nakupit nove klbove (nizkopodlazne) autobusy - to bude INA palka ! ;/ No ale skor, ci neskor k tomu bude musiet prist. Tomu sa DP ani mesto nevyhnu.
A nad kombom dCS Verdi La Scala + dCS Elgar Plus si nerozmýšlal? Prípadne nad ELP LaserTurntable? ? Každopádne, potom daj vedieť, prídem si k Tebe poslintať... ?
Napríklad nerozumiem na čo idu teraz kupovat mikrobusy pre dáke nové linky na kalváriu apod. Načo idú zavádzat nové linky prepár ludí, ked vozový park na existujucich linkach nepostačuje ? Radšej mohli peniaze premrhané na mikroibusy pre pár dochodcov a linky ktoré vzniknú NAVIAC použit na nákup zopár klbákov a pod.
Teraz, ked je nudza vo financiach a vo vozovom parku idu kupovat pochybné mikrobusy pre par zbohatlíkov a dochodcov z palisád a zavádzat NOVÉ linky ? Zdá sa mi to komické ako napríklad aj to, že minibusmy SOR nahradzujú Karosy napr. na linke č. 80...
to nie je len o niekom z DPB, ale aj o niekom dalsom na magistrate; ked si vsimnes tak za posledne roky sa kupovali iba prtave SORy a teraz sa niekomu uz asi zda ze aj SOR je prilis velky a tak hlada este nieco mensie; zato z premavky vypadavaju prevazne klbove vozidla (hlavne ik280); nakup vozidiel sa vsak schvaluje aj na urovni mesta, takze aj ked niekomu v DPB prdlo v bedni, tak aspon tam by ho mali skorigovat (co sa vsak akosik nedeje)
tomas1 hovoril o potrebe spojenia ŽST Vinohrady s Polusom a Ružinovom, preto predpokladám väzbu takejto účelovej linky na príchody vlakov.
Čo sa týka obratiska autobusov pri stanici, dalo by sa to riešiť aj otáčaním vo vozovni Krasňany, prípadne pred ňou. Dôvod je zrejme naozaj v nedostatku autobusov. A samozrejme, v časoch keď sa šetrí kde sa dá by bol nový súbeh autobusov a električiek prepychom a mrhaním prostriedkami
Re #45403 81-71: Nebol to náhodou víkend alebo záložné vozidlo? Cez víkend máš kĺbových vozidiel dostatok aj na 29ku.
Papyr