Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
I'm a student of tourism from Poznan (PL). At this
moment I'm making a questionnaire-research to my Master's
thesis about people who are interested in public transport.

Please help me make my Master's thesis better!

This is the link: (Please, fill my survey)
http://www.my3q.com/home2/66/tom18582/73173.phtml

Any questions or opinions? - please send to:
tmeq21@yahoo.ca

thank you, tom

p.s.
1. Jesli chcesz, moge przeslac ankiete po polsku.
?
BMko: je mi to velmi luto, ale v smere mojho makrokufrika vies velke one... Ad1: nie je to povodny makrokufor, ale len jeho nepodarena zmensenina. Ad2: nie je to poctiva koza, ale len jej synteticka nahrazka. Ad3: ucel (zatial) splna. Ad4: original stale vlastnim a dufam, ze mi ho niekde este budu ochotni zreparovat; momentalne parkuje pod postelou a su v nom knihy. Ad5: pevne verim, ze sa raz k originalu vratim, resp., ze si zaobstaram jeho mladsieho surodenca (pokial bude na trhu).
Reply on: BMko #43831:
uz viem odkial mas ten makrokufor a vyzera byt taky starsi.
Reply on: Bigmac #43826:
hej, ty si osetroval urcite tie neake t(i)e 3jky pri tych hrach v skole ixxi
TeBeCe: klasika. Revizori a cestujuci, ktori by radi bezplatne cestovat a nevedia to. A pritom je to tak jednoduche a nenarocne...
Dnes som po dlhom čase zase raz zažil Karosu, či skôr ako je to tu výstižne nazývané Vrakosu, kt. pripomínala vzorkovňu podlahových kritín a operadiel, z ktorých polovica bola potrhaná, no fuj!!! Nemôžu tie staré autobusy udržať v dobrom stave a nerobiť stále drahé prestavby, ktorých produkty budú vyzerať o krátky čas ako pred generálkou.
Dnes ma meniny Florian a DPB si ho uctil vylukou na Florianskom namesti ?
Reply on: Bigmac #43826:
co sa stalo, ze ti predchvilou policajti v zadnom voze boli pri krizi?
Papyr: pokial by si prednasal, tak niekam pridem na doucovanie, najlepsie do knajpy... Vdaka za poklonu, ale to comu vravis vedomosti laika, to sa na mna len kdesi cosi nalepilo a od skutocnych vedomosti to ma na mile daleko. Mozno je to este z cias, ked sme sa ako detiska v skolke hrali na doktora a sestricku 🙂
Reply on: Vševedko samofandivý #43801:
Vždy som sa čudoval, prečo napríklad do dedinky patriacej do Blavy chodí bus každých pár min. Ale napr. do Marianky už len pár krát za deň, hoci veľkostou sú porovnateľné...
Reply on: Vševedko samofandivý #43801:
Myslím že Záhorská Bystrica, je v Bratislave, či nie?!
Ja to tu len citam a citam...
Reply on: Bigmac #43810:
Skor.... Mgr.Vseved
email :quakeman@szm.sk
Reply on: QUAKEMAN #43818:
Pocuj, daj mi na teba tvoj email. Lebo coskoro tam budes mat aj moje delo.
Reply on: QUAKEMAN #43818:

Opravene, uz je tam VP.
Peter P. Súprava T3M-CS #7602+7610 sa v ústredných dielňach podrobila strednej prehliadke- nie po strednej prehliadke ale po velkej prehliadke!! Prosím oprav informáciu!
Reply on: Bigmac #43814:
Este sa douc kratkozrakost, dalekozrakost, skulenie, zeleny zakal a tu skusku z oftalmologie urcite dostanes 🙂 Na laika slusne znalosti!
Reply on: Dr.Vševed Samofanda #43812:
RNDr PhDr Csc Prof Doc: Dementov ? ? ? ? ? ?
Na križovatkách so semaformi dostanú električky prednosť

BRATISLAVA V dopravnej politike metropoly zvíťazila električková rýchlodráha nad metrom. Dnešný technický stav električiek aj koľajových tratí má však od predstavy budúcej modernej chrbtice mestskej hromadnej dopravy na míle ďaleko. Magistrát chce preto v tomto smere presadiť aspoň prvú zásadnú zmenu k lepšiemu. Električky by čoskoro mali dostať na svetelne riadených križovatkách čo najvyššiu možnú mieru prednosti v jazde.
"Pripravovaný systém uprednostňovania električkovej dopravy má cestovanie električkou urobiť úspornejším, spoľahlivejším, rýchlejším, a tým aj atraktívnejším pre cestujúcich," priblížil vedúci oddelenia dopravného plánovania a riadenia dopravy bratislavského magistrátu Vladimír Mikuš.
Teraz sa podľa neho električky príliš dlho zdržujú nielen na zastávkach, ale aj na križovatkách so svetelnou signalizáciou, ktorých s ohľadom na bezpečnosť premávky stále pribúda.. "Vozidlá tak jazdia čoraz pomalšie a treba ich nasadzovať viac, keďže prepravná kapacita liniek je nízka. Každý rozjazd električky zároveň zvyšuje spotrebu elektriny. A prevádzkové náklady narastajú," objasnil magistrátny úradník.
Práve pripravovaná technológia tzv. preferencie električiek by mala situáciu zlepšiť. "Vozidlo v dostatočnom predstihu pred križovatkou zaznamená snímač a vyšle signál, na základe ktorého mu semafor v okamihu príchodu na križovatku umožní voľný prejazd," vysvetlil Mikuš.
S prednosťou by podľa šéfa magistrátneho oddelenia mali električky jazdiť najmä na hlavných radiálach - karlovoveskej, vajnorskej, račianskej a ružinovskej. "Riešiť pritom jednotlivé križovatky samostatne nemá zmysel. Systém musí fungovať na celej radiále," spresnil. "Po zavedení ho treba sústavne aktualizovať pri vzájomnej spolupráci Dopravného podniku, policajtov, magistrátu aj firmy Siemens ako prevádzkovateľa technologických zariadení," pokračoval.
Svetelnou signalizáciou sa podľa Mikuša postupne vybavia aj všetky cestné prejazdy cez koľaje, kde časté dopravné nehody spôsobujú ešte omnoho väčšie zdržanie električkovej dopravy. Každý nový semafor už bude fungovať s prednosťou pre električky. Systém si vyžiada aj niektoré úpravy liniek a cestovných poriadkov. "Naším najvyšším cieľom je dosiahnuť stav, aby električka pri dodržaní grafikonu mohla vždy bez zastavenia prejsť križovatkou," naznačil. V nijakom prípade však podľa neho nemožno dosiahnuť absolútnu preferenciu električiek, pri ktorej by v zaťažených úsekoch automobily z ostatných smerov len veľmi ťažko dostávali zelenú.
Prvou takto zmodernizovanou traťou sa má už do roka stať karlovoveská radiála. "Vybrali sme ju, lebo je električkovou dopravou najzaťaženejšia zo všetkých," priblížil dopravný inžinier Ján Morávek, ktorý na tvorbe preferenčného systému spolupracuje s magistrátom.
Podľa Morávka už tri križovatky - na Drobného, Alexyho a Harmincovej ulici - pokusne na novom princípe pracujú a dolaďujú sa ich riadiace prvky.. Ešte v tomto roku sa potrebné technické úpravy urobia aj na Žižkovej ulici, v Mlynskej doline, pri Botanickej ulici a Devínskej ceste. "V roku 2006 už chceme celú radiálu príslušne vybaviť až po koniec v Dúbravke," opísal.
Zvyšné tri radiály sa dostanú na rad potom. Ako Morávek zdôraznil, podobne treba vyriešiť hneď počas výstavby plánovanú novú električkovú trať, ktorá má viesť z petržalského Janíkovho dvora cez Starý most na Štúrovu ulicu. "Táto, vlastne už piata električková radiála bude parametrami skutočná pozemná rýchlodráha, kde je preferencia samozrejmosť," zdôraznil. Varoval však, že problémy môžu vzniknúť pri napojení na koľaje v centre mesta, kde sa rýchlovozidlá náhle ocitnú v prostredí obyčajnej električkovej dopravy. Aj v tom vidí dôvod, prečo treba úroveň jestvujúcich tratí výrazne zlepšiť.
Technický riaditeľ Dopravného podniku Bronislav Weigl budovanie systému víta, odporúča však pristupovať k nemu veľkoryso, tak ako v iných mestách vyspelej Európy. "Som rád, že magistrát po nie dobrých výsledkoch testovania optických snímačov zvolil použitie laserových, ktoré pracujú na dlhšie vzdialenosti a sú spoľahlivé aj v zlom počasí," upozornil Weigl.

http://dennik.pravda.sk/sk_dennik.asp?r=Cbratislavao&c=bratislavao_1_5

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.