Reply on: yale #42882:
"v prípade električky výstavbou do Petržalky všetko skončí, neexistujú plány na ďalší vývoj tohto systému." - Dovolím si citovať z Návrhu ÚP:"Návrh uvažuje s vybudovaním segregovanej trasy nosného koľajového systému v Petržalke (v osi komunikácie Jantárova), ďalej s prekonaním Dunaja tunelom a s vytvorením okruhu okolo centra mesta v podzemnej úrovni s 2 prestupovými stanicami (Kamenné nám. a Trnavské mýto - Filiálka). Ďalšie vedenie (...) Za zmysluplnú I. etapu je potrebné považovať vybudovanie nosného systému z Petržalky tunelom pod Dunajom po stanicu Trnavské mýto. V súlade s prijatým uznesením MZ č. 251/2003 sa pre 1. fázu I. etapy navrhuje zapojenie radiály z Petržalky do centra mesta cez Starý most na sieť povrchovej električky s rozchodom 1000 mm ako dočasné riešenie do výstavby tunela pod Dunajom."
Toto nie je plán na ďalší rozvoj systému? Či sa dodrží alebo nie, to nemôže teraz nikto povedať, ale plán na ďalšie pokračovanie rozhodne existuje.
yale
1. Preferencie na križovatkách: povrchové križovanie vždy bude kolízne a nikdy nie je možné v hustej doprave zabezpečiť plnú preferenciu. Ak sa ti na "preferovanej" križovatne začne tvoriť každé ráno kilometer áut, ver tomu, že o mesiac bude tá preferencia vypnutá.
2. Husté zastávky a linkové vedenie: o každú zastávku a linku, ktorá by mala byť zrušená (resp. linka inak trasovaná) sa bude viesť tvrdý boj všemožných občianskych iniciatív, miestnych zastupiteľstiev atď., lebo u nás sú tieto veci záležitosťou nie odborného návrhu, ale predmetom miestnej politiky. Výsledkom bude, že električky budú stále stáť pri každej vŕbe, pri ktorej sa dá urobiť zastávka.
1+2: teda potrebujeme systém, ktorý nedovolí politikom formovať ho, ale ktorý bude vyžadovať, aby sa mu ostatné zložky dopravnej schémy prispôsobovali. To je princíp nosného systému. Povrchová električka tento stav nikdy nedosiahne, vždy bude len hračkou v rukách miestnych politikov.