Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
BMko: kvaplo Ti nieco na mozgovnicu, zreagovalo a natieklo do dutiny lebecnej? Skus si na 3 dni prelepit jedno oko a ked zacnes narazat do vsetkeho okolo seba. Aj na miestach, ktore doverne poznas. Dovod: strata priestoroveho videnia. Potom si prelep aj to druhe, vezmi bielu palicku a skus nahmatat prve dvere duplaku a za nimi prve sedadlo za vodicom. Potom nam sem napis svoje poznatky.
Mikimaus: ale ikace 4x5.xx MAJU bezpecnostne pasy na sedadle vodica. Teda aspon ked z Pesti prisli, tak mali
Petert: aky U-Bahn, co to splietas? Ja chapem, ze U a S su abecedne blizko seba, ale z hladiska dopravy a hlavne vlastneho prevedenia sa jedna o dost vzdialene systemy. K Tvojim navrhom: ako vobec uplne prve by si mal navrhnut Jazykovemu ustavu Ludovita Stura aby ihned zjednotili spoluhlasky S a U. Nasledne nato novelizovat jazykovy zakon a ihned zrusit spisovnu slovencinu v jej podstate, mozno zistime akym jazykom recujes...
Petert: aky jazyk sa to snazis napodobnit? Co to dristas za nezmysly o dosahovanych rychlostiach, zrychleniach a spomalovani trolejovym drotom? To Ti utkveli v pamäti hodnoty dublinskych rychlomerov? Ale tam to je v mph, nie v km/h, vies Ty moj malicky dyslekticky dysgrafik?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Papyr #42828:
Ďakujem za pochvalu. Teší ma, že som tú latinčinu tak dobre trafil.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: BMko #42809:
Zdá sa, že si ma nepochopil. Ja viem, že čl. 4 ods. 1 hovorí o povinnosti dopravcu vyhradiť určitý počet miest pre zdravotne postihnutých. Pýtal som sa, kde sa v PP hovorí o povinnosti ZP tieto miesta použiť, resp. o zákaze použiť nevyhradené miesta.
Reply on: yale #42851:
Tretia časť:
Električka z Petržalky nedáva perspektívu na riešenie dopravy v centre a z neho v severnom smere (Hlavná stanica), ani v severo-východnom smere (Hl. stanica – Trnavské Mýto).
Presnejšie tieto smery nerieši prvá fáza električky z Petržalky na Šafárikovo nám. Ale nerieši ich ani prvá fáza light rail shuttle systému, ktorý by končil na Šafárikovom nám. Ďalšie rozšírenie každej siete si žiada peniaze, ale nie je dobré porovnávať prvú etapu systému A s finálnym stavom systému B a na základe toho povedať, že systém A je neperspektívny.
Reply on: yale #42851:
"Vzhľadom na nižšiu rýchlosť prepravy systém nebude atraktívny pre cestujúcich z vzdialenejších oblastí Petržalky, ktorí budú naďalej vyhľadávať bližšie autobusové spoje, t.j. navážanie cestujúcich na trasu nosného systému nebude fungovať, celá MHD bude naďalej fungovať ako menej efektívny bod-bod systém." - V prvej fáze výstavby bude atraktivita oboch systémov porovnateľná. Aj po výstavbe NS podľa ÚP budú cestujúci v určitých reláciách jazdiť bez použitia NS, napr. Háje - Ružinov, Háje Košická, použitie NS s výletom cez Hlavnú stanicu by bolo aj pri jeho vyššej rýchlosti zdĺhavejšie. Takisto obyvatelia okrajových častí, napr. západnej časti Dvorov cestujúci do centra alebo do Dúbravka či Karlovej Vsi sa nebudú voziť doplnkovou dopravou k petržalskej radiále NS ale zrejme pod Nový most, resp. cez most Lafranconi autobusovými linkami.
Reply on: yale #42851:
Moje komemtáre, časť 1:
"Výstavbou električkovej trate do Petržalky nevzniká nosný systém, iba sa súbor autobusových liniek bod-bod nahrádza súborom električkových liniek bod-bod" - systém liniek bod-bod nevzniká výstavbou trate do Petržalky, ale až návrhom konkrétneho linkového vedenia. To môže byť úplne odlišné od návrhu Dopravoprojektu, môže to byť osem liniek podľa d3ka, či päť liniek podľa mňa na celú sieť. Dokonca sa môže stať to, že prvá fáza Tvojho "light rail shuttle" by potrebovala vyšší počet liniek (z prestupového uzla Šafárikovo nám. by bolo nutné viesť už linky priamo bez prestupu na všetky radiály, pretože jeden prestup už máš z light rail shuttle na súčasnú električku). Zdôrazňujem, že stále hovorím a porovnávam len prvú fázu oboch systémov: Janíkov dvor - Šafárikovo nám.

Ak sa chceme baviť o ďalších etapách, nemôžeš porovnávať Tvoj light rail systém predĺžený zo šafka cez stanicu na Trnavské mýto stále s pôvodnou električkou rozšírenou len o petržalskú radiálu. Predĺženie Tvojho LRT bude stáť nejaký objem peňazí, za ktoré by sa dalo postaviť ďalšie predĺženie električkového systému, resp. výstavba podzemných sekcií a spraviť z neho už plnohodnotné LRT na trase Janíkov dvor - stanica - Trnavské mýto (a ďalej). Ak budeš tvrdiť, že sa ďalšia etapa systémy založeného na električkách sa nezrealizuje a petržalská radiála zdegraduje na ďalšiu obyčajnú električkovú radiálu, ako môžeš tvrdiť, že sa predĺži Tvoj light rail shuttle? Nestane sa jeho úsek tiež dočasným trvalým riešením, akurát, že namiesto toho, aby jedna alebo dve petržalské linky prechádzali radiálne cez centrum na druhú stranu mesta, všetci cestujúci na Šaf. nám. budú nútení vystúpiť a ďalej pokračovať klasickou električkou naviac v prípade podzemného prechodu Dunaja so zdĺhavým prestupom? Nebude tak preťažená sieť v okolí Šafárikovho nám.?
Reply on: si #42798:
Ale mne vôbec nešlo o jeho príspevok. Aj ja som si tie fotky so zaujom pozrel. Tu išlo o to, že v jednom príspevku mi nadáva, že sem dávam niečo čo nesúvisí s BA dopravou (pričom mu 100% vadilo, že išlo o nového investora a nie, že to nesúvielo s dopravou) a hneď v nasledujúcom píše o Prahe. Nech najprv hľadá brvno vo svojich očiach.

Re #42809 BMko: To som rád. Veď sa mi to aj na teba nejako nezdalo.

Re #42834 petert: Odkiaľ si došiel na to, že nové Ikarusy majú problém ísť 70km/hod. A postav vedľa seba trol a bus a zistíš kto rýchlejšie akceleruje. To, že sú trolejbusy spomalované na križovaniach a výhybkách nie je vina trolejbusov ale istého ing. ktorý to zrejme nievie robiť. Skús kuknúť iné mestá ako rýchlo sa jazdí cez križovania tam.
A aj busy aj tbusy majú jazdiť maxi 55km/hod pokiaľ sa nemýlim.
DP TALKER
Hm, má nejaký význam existencia zložitého Telnet DP Talkeru na týchto stránkach v čase, keď existuje toto diskusné fórum, Pokec, ICQ, MSN Messenger, Skype a iné komunikačné programy?
Reply on: TeBeCe #42857:
no vieš... najprv sa budem musieť naučiť poriadne čítať a potom niečo napísať... ?
Reply on: Dopravák #42856:
na hlavnej stranke sa to uz davno nachadza...
Ako som sa dnes dočítal, Blavu v roku 2005 čakajú samé výluky... ? Nechce sa mi to tu vypisovať... BMko určite dá vedieť... Ale električkári veľkú radosť nebudú mať...
Reply on: yale #42850:
nuz no neviem, ale moja skusenost je taka ze pokial sa nieco niekde nezomelie, tak elektricka prejde centralnou mestskou castou do 8 minut co myslim ze nie je az take zufale a ak ma niekto z tych 8 minut usetrit neake 2 tym, ze bude musiet prestupovat a cakat na pripoj, tak sa ti myslim na tie 2 minuty aj z vysoka vies co...

Re #42851 yale: mas pravdu hlavne v tom druhom bode, nove vozy na starej trati sa skor rozbiju a rovnako stare vozy na novej trati ju tiez skor znicia; ten zvysok je problematika ktora sa da vyriesit bez nutnosti neakych radikalnych financnych tokov, treba na to hlavne chciet...
Reply on: yale #42853:
Máš pravdu má byť 13 liniek. Zle som si spočítal celkový počet liniek E, T a A-busov. ?
Reply on: m.r.1 #42852:
No lenže na strane 75 máš uvedené

Električka z Petržalky.... 5 liniek
Električka .... 8 liniek

Spolu teda 13 liniek. Zrejme preto, že to robili v čase, keď neexistovala 17ka.
Aby som to teda skompletizoval, tu sú hlavné dôvody, prečo sa mi súčasný návrh zakončenia petržalskej trate do súčasnej električkovej siete nezdá byť dobrý:

- Výstavbou električkovej trate do Petržalky nevzniká nosný systém, iba sa súbor autobusových liniek bod-bod nahrádza súborom električkových liniek bod-bod.

- Nové NP vozidlá budú na nekvalitnej trati mimo Petržalky rýchlo degradovať.

- Nové NP vozidlá nebudú na tratiach mimo Petržalky schopné dosahovať rýchlosť prepravy porovnateľnú k rýchlosti na rýchlodrážnej časti, čím bude rásť požiadavka na počet vozidiel a ich použitie bude menej efektívne.

- Doprava cez centrum sa nezrýchli, naopak nová záťaž na centrálnu sieť najmä v oblasti Štúrova-Kamenné námestie bude spôsobovať problémy a bude šíriť nepravidelnosť dopravy do celej siete električiek.

- Vozidlá nebudú na trati mimo Petržalky schopné dodržať grafikon tak, aby na petržalskú trať vchádzali v jednotnom takte – t.j. budú vznikať medzery a hromadenie vozidiel. Bude potrebné počítať s väčšími rezervami v grafikonoch, čo opäť spomalí obrátkovosť vozidiel.

- Vzhľadom na nižšiu rýchlosť prepravy systém nebude atraktívny pre cestujúcich z vzdialenejších oblastí Petržalky, ktorí budú naďalej vyhľadávať bližšie autobusové spoje, t.j. navážanie cestujúcich na trasu nosného systému nebude fungovať, celá MHD bude naďalej fungovať ako menej efektívny bod-bod systém.

- Výjazd vozidiel mimo rýchlodrážnu trasu znamená nárok na zvýšený počet vozidiel => zvýšenie nákladov.

- Električka z Petržalky nedáva perspektívu na riešenie dopravy v centre a z neho v severnom smere (Hlavná stanica), ani v severo-východnom smere (Hl. stanica – Trnavské Mýto).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.