Petržalka je je len 1. nosného systému. Pri výstavbe metra by sa nepostavilo celé metro, ale len časť trasy (Petržalka-centrum) čo by bola vlastne tiež 1. etapa, a potom by sa dlho nič nestavalo, nepredlžovalo, akurát by to zhltlo peniaze a v centre by sa muselo aj tak prestúpiť na električku alebo busy, tbusy. Električka sa zapojí do už exitujúcich radiál.
Metro by kopírovalo električky, tie by sa mohli rovno zrušiť po dostavbe celého metra.
V tomto roku sa má začať upravovať karloveská radiála, t.j. na všetkých križovatkách by mala mať električka úplnú prednosť.
Pred pár mesiaci som videl, v nejakých novinách, schému električkových trás v budúcnosti, po dobudovaní nosného systému (električka).
Podľa toho by mal byť centrálny mestský okruh, ktorý by viedol v tej trase ako bolo plánované metro v centre, zároveň by bola ponechaná aj časť exitujúcich tratí v centre nad zemou.
Ostatné trate (radiály), vrátane vajnorskej by mali byť postupne rýchlodrážne, alebo aspoň na niektorých miestach s úplnou preferenciou na križovatkách.
Na dúbravskej radiále sa počíta s predĺžením trate po lokalitu Dúbravčice (plánované depo, prestup na vlaky v plánovaj železničnej zastávke Dúbravčice).
Vajnorská radiála by mala pokračovať zo Zlatých pieskov po ŽST Vajnory (prestup na vlaky, autobusy).
Ružinovská radiála by mala byť predĺžená na letisko.
Výhľadovo, je možné že sa predĺži aj petržalská trať ešte viac na juh do lokality Petržalka-Juh kde sa uvažuje na výstavbou.
Teraz čo napíšem sa pre niekoho môže zdať hlúposť, podľa mňa MHD v Karlovaj Vsi resp. Dlhých dieloch, alebo vo Východnom, predbehla budúcnosť. Autobusové linky z týchto lokalít nejdu priamo do centra, ale je zabezpečený prestup na "nosný systém". Tak by to malo byť postupne aj v niektorých ďalších častiach mesta.
Teraz to nevyzerá v Karlovke bohvieako, ale po vybudovaní trolejbusov na Dlhé diely, a pri preferencii električiek sa to zlepší.
Pre porovnanie dávam linku 91, po dokončení petržalskej trate, pretože už nebude chodiť z Čunova pod Nový most, ale len po Janíkov dvor, kde bude prestup na eletričky.
Vypadalo by to dosť čudne, keby trolejbusy/duobusy z Dlhých dielov premávali súbežne s eletričkami až do centra, a zas bus z Čunova ani nie po veľmi súbežnej trase, len po Petržalku.
Podľa návrhu linkovania mi dosť čudné pripadá, že z Petržalky do Dúbravky sú plánované až 3 linky (12, 83, 85) a to chce DPB rušiť súbehy liniek...
no a čo sa týka Kamzíka, lanovky a dopravy tam, by sa tam hodila nejaká doprava z Koliby. Mohli by tam chodiť napr. midibusy (SOR) medzi Kolibou a Kamzíkom, to je taká trasa že by stačil jeden bus,... a cesta je dosť široká, ale hlavne by sa malo začať využívať parkovisko na Brečtanovej, hlavne že tam je značka niečto v tom zmysle: majeto hlavného mesta Bratislavy...
Metro by kopírovalo električky, tie by sa mohli rovno zrušiť po dostavbe celého metra.
V tomto roku sa má začať upravovať karloveská radiála, t.j. na všetkých križovatkách by mala mať električka úplnú prednosť.
Pred pár mesiaci som videl, v nejakých novinách, schému električkových trás v budúcnosti, po dobudovaní nosného systému (električka).
Podľa toho by mal byť centrálny mestský okruh, ktorý by viedol v tej trase ako bolo plánované metro v centre, zároveň by bola ponechaná aj časť exitujúcich tratí v centre nad zemou.
Ostatné trate (radiály), vrátane vajnorskej by mali byť postupne rýchlodrážne, alebo aspoň na niektorých miestach s úplnou preferenciou na križovatkách.
Na dúbravskej radiále sa počíta s predĺžením trate po lokalitu Dúbravčice (plánované depo, prestup na vlaky v plánovaj železničnej zastávke Dúbravčice).
Vajnorská radiála by mala pokračovať zo Zlatých pieskov po ŽST Vajnory (prestup na vlaky, autobusy).
Ružinovská radiála by mala byť predĺžená na letisko.
Výhľadovo, je možné že sa predĺži aj petržalská trať ešte viac na juh do lokality Petržalka-Juh kde sa uvažuje na výstavbou.
Teraz čo napíšem sa pre niekoho môže zdať hlúposť, podľa mňa MHD v Karlovaj Vsi resp. Dlhých dieloch, alebo vo Východnom, predbehla budúcnosť. Autobusové linky z týchto lokalít nejdu priamo do centra, ale je zabezpečený prestup na "nosný systém". Tak by to malo byť postupne aj v niektorých ďalších častiach mesta.
Teraz to nevyzerá v Karlovke bohvieako, ale po vybudovaní trolejbusov na Dlhé diely, a pri preferencii električiek sa to zlepší.
Pre porovnanie dávam linku 91, po dokončení petržalskej trate, pretože už nebude chodiť z Čunova pod Nový most, ale len po Janíkov dvor, kde bude prestup na eletričky.
Vypadalo by to dosť čudne, keby trolejbusy/duobusy z Dlhých dielov premávali súbežne s eletričkami až do centra, a zas bus z Čunova ani nie po veľmi súbežnej trase, len po Petržalku.
Podľa návrhu linkovania mi dosť čudné pripadá, že z Petržalky do Dúbravky sú plánované až 3 linky (12, 83, 85) a to chce DPB rušiť súbehy liniek...
no a čo sa týka Kamzíka, lanovky a dopravy tam, by sa tam hodila nejaká doprava z Koliby. Mohli by tam chodiť napr. midibusy (SOR) medzi Kolibou a Kamzíkom, to je taká trasa že by stačil jeden bus,... a cesta je dosť široká, ale hlavne by sa malo začať využívať parkovisko na Brečtanovej, hlavne že tam je značka niečto v tom zmysle: majeto hlavného mesta Bratislavy...
tr3mp
"Výstavbou električkovej trate do Petržalky nevzniká nosný systém, iba sa súbor autobusových liniek bod-bod nahrádza súborom električkových liniek bod-bod" - systém liniek bod-bod nevzniká výstavbou trate do Petržalky, ale až návrhom konkrétneho linkového vedenia. To môže byť úplne odlišné od návrhu Dopravoprojektu, môže to byť osem liniek podľa d3ka, či päť liniek podľa mňa na celú sieť. Dokonca sa môže stať to, že prvá fáza Tvojho "light rail shuttle" by potrebovala vyšší počet liniek (z prestupového uzla Šafárikovo nám. by bolo nutné viesť už linky priamo bez prestupu na všetky radiály, pretože jeden prestup už máš z light rail shuttle na súčasnú električku). Zdôrazňujem, že stále hovorím a porovnávam len prvú fázu oboch systémov: Janíkov dvor - Šafárikovo nám.
Ak sa chceme baviť o ďalších etapách, nemôžeš porovnávať Tvoj light rail systém predĺžený zo šafka cez stanicu na Trnavské mýto stále s pôvodnou električkou rozšírenou len o petržalskú radiálu. Predĺženie Tvojho LRT bude stáť nejaký objem peňazí, za ktoré by sa dalo postaviť ďalšie predĺženie električkového systému, resp. výstavba podzemných sekcií a spraviť z neho už plnohodnotné LRT na trase Janíkov dvor - stanica - Trnavské mýto (a ďalej). Ak budeš tvrdiť, že sa ďalšia etapa systémy založeného na električkách sa nezrealizuje a petržalská radiála zdegraduje na ďalšiu obyčajnú električkovú radiálu, ako môžeš tvrdiť, že sa predĺži Tvoj light rail shuttle? Nestane sa jeho úsek tiež dočasným trvalým riešením, akurát, že namiesto toho, aby jedna alebo dve petržalské linky prechádzali radiálne cez centrum na druhú stranu mesta, všetci cestujúci na Šaf. nám. budú nútení vystúpiť a ďalej pokračovať klasickou električkou naviac v prípade podzemného prechodu Dunaja so zdĺhavým prestupom? Nebude tak preťažená sieť v okolí Šafárikovho nám.?