Električka nestačí, lebo metro je nielen o kapacite ale hlavne o rýchlosti prepravy a nezávislosti na vonkajších podmienkach (zápchy, dážď, snehová kalamita apod). Keďže ide o záležitosť finančne veľmi náročnú, bude v budúcnosti zrejme iba v centrálnej mestskej oblasti a všade tam, kde sa bude dať bude ako rýchlodráha na povrchu na samostatnom telese. Stratia sa tým síce niektoré vyššiespomínané výhody, ale bol by to kompromis medzi nákladmi a kvalitou. Z tohto hľadiska by preto mala byť budovaná aj dráha do Petržalky. Vybudovať rýchlodráhu na normálnom rozchode 1435 mm ako prvú vetvu nového dopravného systému. Inak budeme mať, ako som už minule napísal, iba ďalšiu vetvu bratislavskej úzkokoľaky, ktorá postupne (ako poznáme DPB) upadne na kvalitu ostatných tratí, takže to bude o ničom. Teraz má Bratislava jedinečnú šancu vybudovať niečo nové a bola by obrovská škoda ju nevyužiť.
viem si tam predstavit funkcnu cestnu cast ale nie s IAD. Ta tam moze ist len na ukor niekoho - elektriciek alebo chodcov.
Vylucenie IAD zo stareho mosta ma viac pozitiv ako negativ. Odstrania sa zapchy v okoli Safka - z Dostojevskeho radu aj zo Sturovej. Staci si spomenut ake to bolo ked bol most uzavrety, svaty pokoj.
prečo by nemal existovať v meste nejaký, nazvem to hlavný dopravný systém (dajme tomu električka) a vedľa neho nejaký doplnkový dopravný systém (napríklad bus/trolejbus), ktorý by zvážal ľudí k tomu hlavnému systému?
Ono to platí aj obrátene - ak bude silná Bratislava, bude to mať benefit aj pre zvyšok Slovenska. Bratislavčan potrebuje kvalitnú MHD presne tak, ako Zemplínčan okresnú cestu. Nie som proti zdôvodneným stavbám infraštruktúry kdekoľvek na Slovensku, ale malo by to platiť aj opačne.
A kvalitná MHD sa dá vybudovať iba tak, že sa vytvorí rýchly, spoľahlivý a frekventovaný, t.j. od ostatnej dopravy plne oddelený nosný systém s prestupovými bodmi na doplnkovú a regionálnu dopravu, nie romantická električka vaľkajúca sa uličkami.
SAD a DPB by sa zamýšľali úplne zbytočne. Program s cestovnými poriadkami existuje - na Slovensku ho predáva firma INPROP, bohužiaľ za nekresťanské peniaze (1071 Sk - v ČR stojí to isté 350 Kč). (Rovnaká firma prevádzkuje aj www.cp.sk.) Vyhľadávanie spojení v lokálnej verzii funguje omnoho lepšie než na internete.
Na to by ti povedali, že načo to budú robiť, keď s tým pôjde jeden človek za týždeň. Lenže bude ešte roky trvať, kým pochopia, že aj ten jeden človek je dôležitý.
Len by už také mohli pripravť aj na iných (všetkých ostatných) trolejbusových linkách. Prečo len L202 a L201. Kto z Olejkárskej býva na Dolných honoch.
Zatial výkonnosť ekonomiky rastie rýchlejšie ako ceny stavieb.
Kým sa nedobuduje dialničná sieť a iná základná infraštruktúra na Slovensku a hlavne od Nitry na východ, nie je možné aby štát prispieval desiatkami miliard na metro v Bratislave. Nie je možné aby sa Bratislavčan vozil metrom a zemplínčan bude jazdiť autom po okresných cestách. Základom sa musí stať motto: čím bohatší budú Slováci na strednom a východnom Slovensku, tým bohatšia bude aj Bratislava.
Ja nie som plným zástancom súčasného modelu financovania samosprávy, teda 100% prerozdelovanie, ale nemôžem súhlasiť ani so žiadnym prerozdelovaním. Vedel by som si to predstaviť tak, že 75 - 80% by sa prerozdelovalo a zvyšných 25 - 20% by zostávalo v regióne. Tu je zachovaný princíp solidarity, ale aj odmeňovania - kto sa snaží ten má viac.
Veď prečo by aj napríklad v rámci stredného Slovenska mali obce so starostami, ktorí sa snažia, vybudovali priemyselné parky a dotiahli investorov(bez pomoci štátu) a naštartovali rast ekonomiky svojho mesta, regiónu začať tiež doplácať na tých starostov, ktorí nič neobia a čakajú kým štát dá.
A na utvorenie si dobrého náhľadu na daný problém, odporúčam kúpiť si týždeník týždeň. Je tam článok o subvenciách a čo to spravilo s Gréckom či východným Nemeckom.
Zaujímavé, Pravda to interpretovala tak, že mesto chce autá zrušiť, vucišpán zachovať - nie tak, že sa na tom zachovaní dohodli. A teraz si vyberte, komu veriť. (Správna odpoveď: z politikov nikomu:-().
Tie dojazdy 202 sú veľmi využívané, je to super. Dnes som išiel na Hodžovo a vo voze bolo asi 10 ľudí, a to sa na Hodžovom asi 5 ľudí vymenilo. Na ASMN je o tom aj zelený oznam. Tam je pre zmenu napísané, že chodia do "Horského parku".
"aby raz keď budú prachy" - k tomu len toľko, že cena výstavby v mestskom prostredí bude už iba stúpať, takže začať stavať rozumný projekt light metra by bolo vhodné čím najskôr.
A to, či budú alebo nebudú prachy...
dá sa na to pozerať dvoma spôsobmi:
1. je to akcia mesta Bratislavy - v tom prípade je zrejmé, že nemáme ani len na tú električku do Petržalky.
2. Rozvoj Bratislavy je záujmom celého štátu - potom je len otázkou politickej vôle, v akej skladbe a rozsahu sa peniaze vyčlenia.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vševedko samofandivý