Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Yale: aka je, prosim Tvoja predstava o metre? Myslis, ze taka tunelova rura ide geometricky najkratsou cestou od stanice do stanice? Myslis, ze jej zakrivenie sleduje len zatazovy smer prepravy? Myslis, ze pozdlzny smer metra je pozdlzny smer terenu minus nejaka hlbka?
Reply on: papuca #41906:
LOL 🙂 Nemas trosku hokej v terminologii?

DPB = Dopravny podnik Bratislava

DPB Poprad = Dopravny podnik Bratislava Poprad? (v skutocnosti SAD Poprad)
DPB Presov = Dopravny podnik Bratislava Presov? (v skutocnosti DPMP, Dopravny podnik mesta Presov)
Reply on: yale #41899:
Ak nieco "nebude mozne zrealizovat", skor to zavana neschopnostou a neochotou. Samozrejme, preferencia nebude moct byt na Racianskom myte a jemu podobnych krizovatkach, to snad taka tragedia nie je. Skor je tragedia to, ze tu niekto chce namiesto posunutia cesty o 2 metre a rozsirenia zastavky radsej vsetko zakopat pod zem.

Demagogiu tu siris skor ty, ak tvrdis, ze jedine, co spasi toto mesto je metro alebo nieco jemu podobne. Ja netvrdim, ze elektricka spasi toto mesto, ale ze za nepomerne mensie investicie dokaze do znacnej miery metro nahradit. Vozil som sa aj metrom aj rychlodraznou elektrickou a rozdiely dobre poznam, takze mi tu o demagogii rozpravat nemusis.

Nejake metro cestu z Dubravky do mesta neurychli, staci si k ceste metrom pripocitat cas na cakanie na elektricku, ktora ta k metru privezie, cas na zalezenie do rury a cas na vylezenie z rury a aj to, ze sa metro ma oblukmi trepat cez DD a Slavicie udolie. Ale nic ti nebrani napisat mi sem ako si to cele predstavujes, a preco by napriklad Dubravcania mali chciet metro 😛
Reply on: Papyr #41905:
aha, nuz nakolko nepoznam DPB presov, verim, ze je to jedno z DPB, kde sa staraju. a tak ma to aj potesi. ja poznam napr. este DPB poprad a vacsi des som este nevidel...ale urcite musi existovat ;o)
Reply on: papuca #41903:
Sak v poriadku, ty davas za priklad Prahu a Ostravu a hovoris, ze "na Slovensku je to tak a tak". A ja hovorim, ze na Slovensku je aj Presov, a ten sa do toho "na Slovensku je to tak" nevojde, lebo sa o svojich zakaznikov stara, takze si z neho DPB tiez moze brat priklad.
Reply on: Zoro #41898:
Dazd, sheh, soli nehody robia svoje a ber to tak ze to ma uz neake 3-4 roky
Reply on: Papyr #41902:
dovolim si zasa nesuhlasit ja ;o)
to prve je sok a to druhe su traumy. oboje moze mat trvale nasledky (heh, na to mam skolu, fakt ;o) ) a zial, to chodenie na onkolu mame v rodine za sebou, ale to sem nepatri. ale sak obaja vieme, co sme chceli povedat.

hej a DPMP som mal na mysli dopravni podnik hlavniho mesta prahy tak som mal napisat DPHMP (urcite som nemyslel presov ;o) )
Reply on: papuca #41901:
Dovolim si nie celkom suhlasit s vetou "na Slovensku je to tak." Na Slovensku je totiz aj DPMP.

Re #41895 papuca: kazda smrt je otrasom pre pozostalych. Ale je rozdiel, ci pol roka dochadzas za svojim blizkym na onkologiu, na tvari usmev, v taske ananasove kompoty, v hlave des, sledujes, ako sa trapi, ako odchadza a nemozes mu nijak pomoct, a toto vsetko sa deje "na pokracovanie", a je rozdiel, ci sa s tym clovekom rano normalne rozlucis a poobede ti zavolaju z nemocnice, ze zomrel pri nehode. To druhe je sok, ktory odozneje, ale to prve ta moze (ako pozostaleho) trvale poznamenat.
asi sa na mna niektori nahnevaju, ale neda mi nevsimnut si jednu zvlastnu vec. som povodom z ostravy a casto tam cestujem. drahu polovicku ako aj cast rodiny mam v prahe a mam to stastie aj obcas niekam vycestovat. kto pozna historiu dpb v ostrave vie, ake problemy ju stretavali. no napriek tomu sa pekne vypracovala. a nemala na vsetko dost penazi. bol tu, a je ale management, ktoremu naozaj zalezalo na svojej praci a ich vysledkoch (nie len na vlastnom zarobku). a tento management zaroven velmi komunikoval s cestujucou verejnostou (co mu pomohlo efektivnejsie rozvrhnut trat a zastavky a celkovo skvalitnit kulturu cestovania. v prahe ako aj ostrave si vedenie okrem ineho aj viacej strazi to, ako ich zamestnanci pracuju (skuste sa u nas stazovat na dpb na vodica alebo ine). alebo sposob, ako pracuju revizori u nas a v prahe, ci ostrave. je mi luto, ale nie vsetko je o peniazoch.
uz som tu pisal, ze je jedno, ci NS bude dlha elektricka behajuca kade tade – hore dole (len nie prosim cez krizovatky, kde bude stat) alebo metro ako take. len nech nas to vozi rychlo, bezpecne, kvalitne a nacas.
aj mne sa zda, ze stavat tazke metro v BA je zbytocne, ale stavat provizorium len preto, ze „na ine nemame“ je hlupost. kurniq, sak sa poucme z inych miest. ked sa do petrzalky nasadi obycajna elina s rozchodom kolajnic ako tu uz mame a v meste ju uvidime napajat sa na povodnu trasu, sme v haji. a budeme tam, kde sme boli. len o par km trate naviac…

btw, vsimli ste si pristup k doprave DPO alebo DPHMP? velky rozdiel! lenze na slovensku je to tak... a kto trocha cestuje vie, ze doprava v meste pre rozvoj a turisticku atraktivitu robi veeeeeeeeelmi vela.
Reply on: Zoro #41898:
Ja som si vsimol na inych K2S ze zacali hrdzaviet po par mesicoch od dodania ?
Reply on: d3k0 #41887:

Preferencie sú síce fajn, ale nevkladal by som do nich také nádeje. Jednak ich na mnohých križovatkách vôbec nebude možné zrealizovať a aj tam, kde sa zrealizujú, môžu rýchlo zaniknúť pri najbližšej úprave dopravnej situácie.

Mimoúrovňové križovania na druhej strane nie je možné realizovať všade, nájazdy na cestné estakády zaberajú obrovské plochy a ani električka nemôže každú chvíľu liezť pod zem a potom vyliezať von ako na húsenicovej dráhe. Naozaj nevidím iné realistické riešenie, ako je trasovanie nosného systému v centre pod zemou.

A baviť sa systémom "rozšírenie zastávok a preferencia je za pár šupov, a metro by stálo stovky miliárd" je číra demagógia.

Plne segregovaná električka a nosný systém na báze ľahkého metra s podzemným vedením v centre sú záležitosti v rádoch desiatok miliárd a cenový rozdiel medzi nimi nie je veľký, pretože v zásade už ide o veľmi blízke systémy, preto sa oplatí už od začiatku vyberať aj vhodné vozidlo, rozchod, trať a neviazať sa úzko len na existujúci stav. Naopak, je vhodné ak projekt nebude umožňovať postupné znižovanie nárokov, napríklad aj súčasný projekt do Petržalky už v sebe obsahuje jednu nebezpečnú vetu:

"Vo výhľade má byť navrhovaná trať prevádzkovaná ako električková rýchlodráha."

Prečo "vo výhľade"? A dovtedy to bude obyčajná električka?
Nevie nekto prečo K2S-ky tak rýchlo odchádzajú ? Dnes som videl K2S #7107 a pri predných dverách sa odlupovala celá vrstva, určite sa na to údržbári vykašlú až kým sa korózia nerozšíri aspoň na polovicu električky! Treba to dat na reklamáciu do PARSU !!! Som nemilo prekvapený ako nekvalitne sú tie K2S-ky porobené!!!!!!!!!!!!! ? ?
Reply on: Papyr #41894:

Ked sa na to mam pozriet z tohoto uhlu, tak mas plnu pravdu.
ehm, to mal byt Re papyrovi nie papyrusovi ;oD
Reply on: Papyr #41894:
no, tak ono smrt sama o sebe nie je prave to najkrajsie (povacsinou) a uz vobec nie nahla a necakana...ostavaju pozostali.

som isiel rano 4-kou (tusim 7724) a zrazu o 8:07 sa pred N.mostom zastavila, seeeeecko vyplo, este aj digitalky ;o) a cvakace ;o) a 4minuty uuuplneho ticha.

tosh pekny den zelam
Reply on: fobust #41893:
Co chces, zomreli relativne rychlo. Su ludia, ktori umieraju cele tyzdne. Nahodou, smrt urazom z plneho zdravia nie je az taka strasna, iba to (vacsinou) neesteticky vyzera.
Reply on: SDF #41876:

To je stara E1, pripadne E, nie je dobre vidno na fotkach. Okrem ineho je jasne vidno ako to dopadnel, ked si to stary Düwag rozda so smardobusom. Smardobus je uz zrely pre srotovisko, tramvaj sa moze v pohode opravit... Inac, ten pokec k tym fotkam je dost brutalny... Dvaja mrtvi... Ale ako zomreli... ?
Reply on: yale #41873:
ide o to, ze niektori "elektrickofili" uz dopravny system aj s nakladmi navrhli:
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef353234252d1f2b1f25292e25332529321f252e362934212e3225342c21ef392b2e212c23

Keby sa slo priamo na Kamenne namestie, slo by o provizorium. Toto by predlzilo sucasny stav aspon o 5 rokov (oproti eline). Celu Petrzalku by to vykotilo v meste a dalej by sa museli spoliehat na hnusnu, staru a pomalu elektricku.

Projekt elektricky je provizorium ktore v dohladom case moze (pozitivne) zasiahnut cele mesto. Vysledky efekt zavisi od urovne segregacie a vhodnosti prestupovych uzlov na sucasnej sieti. A NEvylucuje pokracovanie vystavky NS v dalsich etapach.
Reply on: TeBeCe #41890:
Dik za info ?
Reply on: Mikimaus #41889:
z prasknuteho potrubia sa tam vcera vyliala voda a spravila tam klzisko, preto sa zastavuje hned za krizovatkou 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.