Jen pro představu: Nový úsek pražského metra IV.C2 bude stát okolo 11 miliard, IV.C1 stálo 9 miliard, ihned po zprovoznění posledního úseku trasy C na přelomu roku 2007/2008 se ihned přejde na stavbu nové trasy I.D Písnice - Nám. Míru případně Hlavní nádraží - cena stavby: 20 miliard Kč , ještě nesmím zapomenout na prodloužení trasy A už v tomto roce o stanici Depo Hostivař viz: http://www.metroweb.cz/metro/cernokostelecka.htm ... takže JONNY!!! je to dost nákladná záležitost a i Praha má s financování takových staveb velké problémy! Jinak koho by to trochu více zajímalo: http://metroweb.cz/metro/ivc2/ivc2.htm
Sory za OT
?
Prve realne projekty na prazske metro su z roku 1931. Prva linka o 9 staniciach bola otvorena v r. 1974, posledny usek (zvysenie o 2 stanice na celkovy pocet 51) v roku 2004.
Teda od prveho projektu po realizaciu ubehlo presne 43 rokov.
2. Od prvej myslienky do realizacie vzrastol pocet obyvatelov z 0,85 na 1,2 miliona. Medzi rokom 1974 a sucasnostou niet v pocte obyvatelov Prahy zasadneho rozdielu, stale je to 1,2 miliona.
Pred chvíľkou som sem posielal príspevok, no nejako to zablblo. Čo sa týka stránky, som rád, že sa našiel niekto, kto iba nefňuká, že na Slovensku nič poriadne nemáme a nehovorí, aké to tam inde majú lepšie, ale že koná a toto práve potrebujeme. Dobrým nápadom sú napríklad fotky jednotlivých vozidiel s číslom konkrétnej linky v sekci týkajúcej sa cestovných poriadkov (je to len jeden z mnohých). Vďaka taktiež za historické foto a vlastne za snahu viesť tento web! Stránku využívam dosť často, no včera som do diskusného fóra prispel prvý krát. Johnyho inak obdivujem za jeho boj na tomto diskusnom fóre. Rozvoj samotnej mhd a taktiež metra je otázkou financíí a hospodárenia s nimi. Koľko dokážeme zarobiť, toľko budeme mať. Nemyslím si však, že by Bratislave metro nepristalo. Je to však otázka veľmi vzdialenej bubúcnosti. V Prahe od prvej myšlienky po realizáciu metra ubehlo cca 70 rokov. Za ten čas sa taktiež Praha stihla pekne rozrásť a Bratislava má predpoklady na svoj rast. Vďaka tomuto webu za propagáciu MHD! Veď ďalším problémom Bratislavy je pomer individuálnej dopravy a mhd. Jedným z mnohých plusov mhd je jej ekologický prínos pre mesto (využívanie el. energie, plynofikácia). Závisí však od zodpovedných, či bude mhd rásť, alebo iba stagnovať.
2.Nespomínaj 100 mld, pretože keby aj by to malo tolko stat nebude to jednorazova platba (ani v Prahe nepostavili metro naraz ale postupne, žiadne mesto nemá na to aby naraz dalo 100 mld - myslím mestá v rámci stredoeurópskeho regiónu)
3.Prvý úsek by mohol byt Janíkov Dvor-Trnavské mýto (to 100 mld určite nestojí) a postupne by sa mohol predlžovať. Vyriešilo by to petržalský problém a čiatočne problém rýchlosti prepravy v centre mesta.
4.Ak sa postaví rýchlodráha tak na metro už môžem asi uplne zabudnut.Ak by sa mala dávať elina pod povrch, čo si myslíš ??? Jasné, že by som bol za, ale je tu velké ale voči ktorému som pesimista: na finančnú situáciu v BA sa mi to zdá trochu moc zrepasovať Starý most za takmer 1mld a potom v "dohladnej" dobe začat razit tunel popod Dunaj. Dopadne to tak, že skonštatujú že most je OK bla bla bla
Ak by v 1. fáze začali razit tunel popod Dunaj a 1. fáza by bola ukončená v podzemí na Šafku nič nepoviem. Proste ak čakáš, že 2. fáza popod Dunaj sa urobí v dohladnom čase tak smola. Z mostového prechodu ostane trvalé provizórium. Preto som za metro, lebo tam by sa nedalo o inej variante ako podzemnej v centre špekulovat.
Presne tak, stránka je na špičkovej úrovni a som rád, že je. No diskusné fórum na škodu veci je dosť jednofarebné (z pohladu názorov). Je tu privela ludí, ktorí nemajú radi metro...
8 minút, to by bolo tak akurát, prosím, nehovor, že reálny dopit cestujúcich je 20 minut, teda, že by sa eliny nenaplnili pri 8 minutovom intervale....
Navyše, preplné električky skracuju životnost nielen samotným vozom ale aj kolajovemu zvršku.............a 20 minutový interval ničí ludom nervy
Mnohé príklady som tu uviedol z vlastnej skúsenosti. Do úvahy beriem taktiež fakt, že sa často potrebujem na nejaké miesto dostať čo najrýchlejšie a platí to najmä o veľkých vzdialenostiach. Čo sa týka tých konkrétnych príkladov liniek 52 a 54, alebo tej linky 5, pre spomenuté úseky, t.j. Tbiliská - Vajnory a Rača - Dúbravka je tu možnosť cestovať bez prestupovania. V prvom prípade teoreticky, v tom druhom prakticky. Ten interval zjednotenej linky 52, alebo ako by sa volala zas nemusí byť 10, alebo 40 minútový. Všetko je však otázkou financí a týka sa to aj ostatnej problematiky ohľadom bratislavskej MHD a nemusí to byť metro. Mne len ostáva veriť, že tento stav ohľadom financí nebude donekonečna trvať. Ešte čo sa týka kopirácie električkového úseku a úseku metra, tak takýto príklad som absolvoval v Prahe na úseku metra A Flora-Želivského, kde sa električka a metro križuje. Prešiel som si ho metrom aj električkou a tu sa ukázal rozdiel v tom, čo je to nosný systém. Tým samozrejme nenegujem električku. Práve naopak. Metro je pre rýchlu dopravu na väčšie vzdialenosti, električka osluhuje územie v menších vzdialenostiach. Čo sa týka Petržalky, konečne sa tu ľady pohli. Ostáva len veriť, že sa výstavba električky uskutoční. Potešili ma aj úvahy ohľadom zavedenia trolejbusovej dopravy do Petržalky. Čo sa týka nejakého expresnejšieho systému pre Bratislavu, dúfam, že to nebude šité horúcou ihlou a dude to plánované pre vzdialenejšiu budúcnosť. Keď to celé zhrniem, bolo by potešením, keby bratislavská mhd, ktorá je pre toto mesto orieškom na rozlúsknutie pre rozlúsknutie fungovala a bola dobrá tak, ako táto internetová stránka.
Tiez si myslim, ze 20 minut je dost. Ale nic to nemeni na fakte, ze priemerny 6.66-minutovy interval je na Racianskej radiale postacujuci. Keby boli normalne prestupne uzly, tak mas len jednu linku, ale v 6 a pol minutovom intervale a v meste si prestupis na inu linku v rovnakom intervale do Dubravky.
52 a 54: Zober si to logicky - aky interval das zlucenej linke 52+54? 10-minutovy interval 52ky? V tom pripade to bude chodit na useku Vychodne - ZST Vajnory takmer prazdne. 40-minutovy interval 54ky? V useku Cachticka - Vychodne sa tam nezmestia ludia. Kompromis? Dostanes obe negativa naraz. A to nehovorim o tom, ze 52ka v sedle nepremava. Ak by premavala, boli by to zbytocne vyhodene peniaze, lebo busy by chodili poloprazdne. Ale nic nebrani starostke Vajnor a starostovi Race, aby si zaplatili tento luxus pre svojich volicov, skus lobovat u nich
Co sa tyka metra, tak rozdiel je v tom, ze zatial co niektori este stale snivaju o metre (tak ako sme my snivali pred 10 rokmi a ini pred 20 rokmi a zakladatelia tejto myslienky pred 30 rokmi), tak my sme uz pochopili, ze ak tu naozaj nieco kapacitne chceme mat skor ako umrieme, tak to metro urcite nebude. Metro je super vec, ale tomuto mestu nikdy 100 miliard z neba nespadne, aby ho postavilo. Okrem toho mne osobne sa zda byt chore, ak napr. metro do Dubravky ma kopirovat elektrickovu trat (az na niektore useky) a byt zakopane pod nou. A na zaver - pri planovani metra sa ratalo, ze v roku 2000 bude mat Bratislava cca. 700 000 az 1 000 000 obyvatelov. To sa uvadzal ako jeden z dovodov stavby metra. A kolko ma BA obyvatelov dnes, haa? A ani v buducnosti ich tolko mat nebude. Odporucam ti povozit sa elektrickou v Brne (linka , a potom mozno zmenis nazor na to, ze nasa najvacsia slovenska dedina potrebuje metro...
Čo sa týka tejto stránky, je na veľmi dobrej kvalitatívnej úrovni, či už po informačnej, alebo grafickej. Akurát na tomto fóre ma zarazil fakt, že sa tu moc neguje metro, kedže aj tento systém je súčasťou mhd. Každý druh mhd ma svoje opodstatnenie a plní svoju úlohu, či už električky, autobusy, trolejbusy, alebo metro. Preto nechápem rôzne žabomyšie vojny a negovanie určitého druhu mhd.
Ešte k tomu intervalu. Nehovorím, že musí byť minutový, no dvadsať minú je hádam dosť, najmä vtedy, keď sa mi električka číslo päť podarí do Dúbravky zmeškať.
Spojmi 52 a 54 chodievam ráno do práce od piatej hodiny a prestupovať ma na ne fakt nebaví. Linka 65 ide síce do vajnor no cesta ňou je dlhšia a nestojí pri vajnorskej stanici.
Len tak pre info: 52ka je na obsluhu Vychodneho a 54ka je na spojenie ZST Vajnory a ZST Vychodne. Mozno si postrehol aj to, ze nepremavaju v rovnakom case a nemaju ani rovnaky interval, pretoze ich premavka je prisposobena poctu cestujucich. A okrem toho existuje aj cosi take ako linka 65 a prestupovat nemusis.
A aky interval by si chcel mat cez vikend na linke 5? 5 minut? Aby potom niekto mudry rozhodol, ze to chodi prazdne a uplne tu linku zrusil?
Na jednej strane je dobré, že sa ľady výstavbou električky do Petržalky pohli, no na druhej strane je tu otázka čo ďalej. Uvažuje sa určite o pokračovaní ďalšej etapy tohto systému neprávom nazývaného nosným (ten musí spĺňať čo najrýchlejšiu obsluhu celého mesta, zastávky vo väčších vzdialenostiach) v centre pod zemou a za centrom bude pravdepodobne nadzemný. Predpokladajme, že za centrom to už bude po vybudovaných tratiach. V centre pod zemou budú zastávky vo väčších vzdialenostiach, no za centrom na už vybudovaných tratiach v klasických malých vzdialenostiach, takže doprava sa urýchli iba pri jazde centrom a v Petržalke. O rýchlom spojení celého mesta navrhovanou električkovou dopravou nemôže byť ani reč. Úlohu nosného systému môže spĺňať metro, alebo rýchlodráha tzv. S-bahn. Ich nevýhodou je však financovanie výstavby a tu je kameň úrazu. V Bratislave by už metro bolo dávno a je to pre rýchlu prepravu cestujúcich najlepší variant. Dnes sa stačí previesť električkou napríklad z Rače do Dúbravky (vreloodporúčam na zabitie času). Cesta touto linkou trvá päťdesiat minút a toto je na zamyslenie. Keď odbočím, v Bratislavskej MHD možno nájsť mnohé iné absurdity. Intervaly nočných spojov (V Prahe jazdia električky v noci každú pol hodinu), príklad linky 59, ktorá v smere z Rače nestojí poobede na Straromestskej, takže pri tejto expresnej linke sa musí človek pri ceste do mesta zbytočne previesť do petržalky, alebo cesta z Tbiliskej do Vajnor, ktorá je namiesto jedného spoja zabepečovaná dvoma a to linkou 52 z Tbiliskej na Paseky a linkou 54 od Sklabinskej na stanicu Vajnory (zbytočný prestup), 20 minútove intervaly električkovej linky 5 cez víkend a takto by sa dalo pokračovať ďalej. Je pravdou, že súčasná ekonomická situácia je náročná, no to neznamená, že tieto veci sa nemôžu do budúcnosti riešiť. Týka sa to aj normálneho nosného systému pre Bratislavu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Papyr
Prve realne projekty na prazske metro su z roku 1931. Prva linka o 9 staniciach bola otvorena v r. 1974, posledny usek (zvysenie o 2 stanice na celkovy pocet 51) v roku 2004.
Teda od prveho projektu po realizaciu ubehlo presne 43 rokov.
2. Od prvej myslienky do realizacie vzrastol pocet obyvatelov z 0,85 na 1,2 miliona. Medzi rokom 1974 a sucasnostou niet v pocte obyvatelov Prahy zasadneho rozdielu, stale je to 1,2 miliona.
3. Poucte sa o prazskom metre. http://metro.dnsalias.org/metro/historie-metra.htm