Reply on: fobust #41742:
Trosku upresnim: 1) v Prahe nemalo byt metro vobec, mala tam byt podpovrchova elektricka. Podla toho sa aj staval usek Vysehrad-Florenc a napriklad "ostrovnost" stanice Hlavni nadrazi je toho produktom.2) ked bolo politicky rozhodnute o stavbe tazkeho metra, bola vyvinuta jednotka R1 pre toto tazke metro. Bola sice tazka, ale nie taka tazka, ako mytiscinske ingoty. Slo tam hlavne o Nuselsky most, ktory bol povodne projektovany pre lahku elektricku a boli obavy, co s nim urobi tazke metro, tak sa vymyslela "polotazka" R1.
3) Rusi sem napchali svoje Mytisciny.
4) po 25 rokoch od zaciatku premavky uz musel byt Nuselsky most opakovane vyluceny z dopravy.
5) Opat kvoli Nuselskemu mostu boli vymenene stare Mytisciny za nove jednotky M1, ktore su lahsie. Tieto jednotky sice maju v buducnosti jazdit vsade, dnes jazdia iba na linke C a zaroven na linke C nejazdi nic ine.
d3k0
Ad. smradobusy: pochybujem, ze v Petrzalke v dohladnej dobe budu trolejbusy. Okrem toho, doplnkova doprava nebude robit ani zdaleka tolko vozokm ako busy teraz. A napokon tu nejde ani tak o smradobusy, ako o to, ze sa motkaju po Petrzalke, co ale elektricka robit nebude.
Ad. 20 mld.: Ked ma mesto velke problemy zohnat peniaze uz len na elektricku, urcite uplne hravo najde taku smiesnu ciastku ako dalsich 16 mld. Mesto nie je ako vlada, ktora si moze dovolit len-tak vyhodit 25 mld., lebo prehrala nejaky sudny spor.
Takze si myslim len to, ze kazdy, kto tu hlasa metro, je uplne naivny clovek. Lebo nestaci len niecomu verit a chciet pockat este dalsi rocik (a dalsi a dalsi), kym mi niekde z neba nespadne 30 mld. Keby ta investicia bola realna, uz davno by tu metro chodilo.