Hehe, nie raz som sa už po ukončení pravidelného používania triangla na Hanulovej na ňom so súpravou otáčal. Takže dĺžka koľaje stačila. Len tak-tak ale stačila.
Tvoj dotaz: Ci je tram do Petrzky dostatocne riesenie
namiesto tazkeho metra a ci je tazke metro pre BA
nevyhnutne?
Na uvod k mojemu postoju par info.
O pojekt BA metra sa zaujimam nejakych par rokov,
mam dost info, projektov a materialov o roznych typoch metra pre BA.
Na zacaitku uvah o metre (rychlodrahe) v BA sa uvazovalo
o rychlodraznom voze R2.
(Pozri : http://www.metroweb.cz/metro/R1/R1.htm
ked si precitas pokec, je tam spomenuta aj BA)
Podobny voz mal byt aj v Prahe (R1) s tym rozdielom, ze vozy pre BA mali odber prudu z troleja,
teda boli spantografom. Pocitalo sa, ze na radialach pojde system na povrchu a v centre v podzemi.
Tento projekt bol zamietnuty, pretoze Sovieti sem dotlacili
Mytisciny
(pozri: http://www.metroweb.cz/metro/81-71/81-71.htm)
a vozy CKD R boli zrejme nevytanou konkurenciou.
Kedze v tom obdobi nebolo mozne, alebo vytane
vymysliet nieco lepsie ako Ruske 81 71, rozhodlo
sa pre BA rychlodrahu pouzit vozy Sovietskej vyroby
ako ich pozname z Prahy. Tomu sa prisposobil
aj projekt systemu, ktory (podla mojich rozhovorov s projektantami BA metra) nebol pre BA najstastnejsim
riesenim - ale bolo to v tom case jedine riesenie
dopravy rychlodraznym systemom na baze metra.
Tolko k "tazkemu" metru v BA.
Podla mna tram trat do Petrzky problem nevyriesi, len
oddiali vystavbu metra na par (10-20?) rokov.
Ak bude v BA niekedy metro, nikdy to nebude metro "tazskeho" typu. Tuto "sancu" BA nevyuzila,
vystavbu klasickeho metra zatavila, haldalo sa ine,
"vhodnejsie" riesenie, az to skoncilo pri eline.
Existuju aj projekty "lahkeho" metra pre BA
kde sa pocita s klasickym kolajovym vozom, odberom prudu
z tretej kolaje, stvorvozovymi supravami pri dlzke nastupista cca 80 m.
Nemusim pripominat, ze hlavnym dovodom proti vystavbe metra v BA je vacsia financna narocnost projektu, na ktore
samotne mesto nema prostriedky.
A metro nie len vec mesta, je to aj vec politicka, ale to uz je ina tema.
Co sa tyka elektrickovych vozidiel pre trat do Petrzky,
uvazuje sa s kupou new nizkopodlaznych vozov,
pouziju sa aj vozy ktore su v premavke v sucastnosti.
Peter.
P.S. :
Niektore z udajov som pouzil na fore v minulosti,
sorry ak ste sa docitali nieco 2 X.
P.S. 2 :
Zastanci rychlotram, nemusite ma udupat pod ciernu zem, ked som za metro. Ja vam vas nazor tiez neberiem.
Myslim, ze viem.
Od nejakeho roku 1983 do 1986 (1987?).
Mozem ti to presne pozriet v knihe 100 rokov elektriciek v Bratislave. Obratisko bolo riesene formou trangla.
Elina dofrcala na konecnu (pri dnesnej VUB Banke),
v smere jazdy odbocila do lava (Hanulova ul.),
hodila spiatocku a vycuvala to na Schneidra Trnavskeho,
(par metrov pod dnesnou zastavkou Svantnerova).
A frcala zas smerom na Karlovku.
Na konecnej bola mala cervena budka, tak pre dve
osoby. Ked dosla elina, vybehol z budky ujo dopravak s tercikom a pistalkou, zastavil dopravu a dal eline pokyn na cuvanie. Na tej Hanulovej bol velky pieskovy kopec
(na ktorom som sa vzdy hral) pre pripad, ze by elina nezabrzdila :-)) .
Malo to jeden maly nedostatok, mohol tam ist len solo voz,
pretoze kolaj na Hanulovej nebola dost dlha
(inac by musela krizovat dalsiu cestu do sidliska) a hrozilo v pripade poruchy vozidla na danej kolaji odstavenie celeho
useku do Dubravky.
Preto na konci trete (pod dnesnou zastavkou Svantnerova)
stavalo manipulacne vozidlo, aby v pripade poruchy mohlo
pokazeny voz odtiahnut z triangla a trat by nebola blokovana.
jenky:
viete co nebudem verit že kupia nejake T-BUS až ked tu budu.
lebo napr.IKARUS 417(al. ikar 415T) vratený do ikarusu
(po case)
kolko A-BUS tu už bolo a žiaden sa nekupil.
Ta podmínka "Podstatné časti sa musia zhodovať v základných parametroch a spôsobe použitia s časťami ponúkanými v rámci predmetu obstarávania: karoséria, trakčný menič, zdroj pomocných napätí, pomocný dieselagregát, hnacia náprava." je stejně "nepříjemná" pro Solaris i Škodu, protože počet vyrobených 25Tr a ST18AC s dieselem je stejný - 1ks.
Chtělo by to opatřit si zadávací dokumentaci, ale ta asi bude dobře utajená
Nájdeš to aj na http://www.uvo.gov.sk/vestnik/hladaj05.php?vcislo=37&tabulka=metoda05&retazec=. no veľa sa tam toho nedočítaš. Asi jediné relevantné informácie sú, že kritériom na vyhodnotenie ponúk je najnižšia cena a ďalej podmienka "že všetky podstatné časti už boli použité spolu alebo samostatne v iných už vyrobených trolejbusoch. Podstatné časti sa musia zhodovať v základných parametroch a spôsobe použitia s časťami ponúkanými v rámci predmetu obstarávania: karoséria, trakčný menič, zdroj pomocných napätí, pomocný dieselagregát, hnacia náprava.", ktorá sa mi vôbec nepáči.
mam otazku, existuju na DPB straty a nalezy? Ked som nieco stratil v elektricke a nasiel to vodic, odovzda to niekam alebo uz nie je sanca ze to najdem?
Andy