Viem, co si chcel naznacit, ale to vsetko sa da tou teoriou grafov vypocitat akurat cim viac sa ma algoritmus blizit realite, tym bude zlozitejsi. Ale da sa to.
#40529 Amos Keynes: tak to sme sa nepochopili, pardon. Citacky bankoviek samozrejme ano
Papyr:Chcel som tým naznačiť,že nerozhoduje len minimálny počet a vzdialenosť peších presunov.Keď idem tramvajou na DeFlorenc tak tiež idem radšej hneď na Těšnov ak vidím že nejde 8 alebo 24.
Ja som nehovoril o viactarifných automatoch ale o čítačkách na bankovky. Tie v Prešove nemáte, či sa mýlim? Veď aj v Bratislave nájdeš viactarifné automaty v Čunove, Vajnoroch, či ZB.
Ale jasne, všade naokolo to funguje len na malom Slovensku by to nemalo, skôr si myslím, že to je niekoho záujem tá nečinnosť a špekulácie na všetkých urovniach. Ktovie, možno dakdo o chvíľu vyhlási, že v BA nie je možné namontovať výtahy pre vozičkarov do podchodov, ale nie preto, že nie su financie, ale preto a teraz dáky "inteligentný" dôvod napr. že v BA inakšie fúka ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Na Nivách je dopravná značka Zákaz zastavenia s dodatkovou tabuľkou "Okrem DPMB a.s." Takže NIELEN niektorí návštevníci týchto stránok nevedia, ako sa Dopravný podnik v BA nazýva...
Neviem či tie "čitacky bankoviek su prilis drahe a nespolahlive", ale v Taliansku po staniciach mali skrinkové úschovne batožín, kde sme dávali v tom čase talianske líry. Ako je všeobecne známe, Taliani majú neúctu k bankovkám, boli skrkvané a dočarbané, ale aj tak ich zariadenie zobralo. Stalo sa, že niekedy ich aj trikrát vrátilo späť, vyrovanali sa a pustili sa tam opäť. Také poničené bankovky nižších hodnôt u nás nevidieť.
Doplnkovy predaj CL u vodica nebude zdrziavat vobec. Staci listok u vodica urobit schvalne o dve-tri koruny drahsi a ludi tym prinutis skusit si kupit najprv listok v automate alebo v stanku. Vid skusenosti z Presova alebo Prahy.
WOLE! Siet nocnej MHD je iny graf ako siet dennej MHD A ani Laurovu si nemusel brat za priklad - v noci napriklad nebudem cakat do 4.45 na prvy autobus z Kajetanky, ale dojdem si na Drinopol na 57-ku, aj ked je to daleko a do kopca
Technikom by zásadne mali zakázať vymýšľať riešenia pre "front office", pretože z toho takéto xxxxviny vyliezajú potom. Do čítačiek na bankovky v Rumunsku som pchal 50.000-leiovky, ktoré vyzerali ako krave z papule vytiahnuté a nikdy som s nimi žiadne problémy nemal.
A keď nie sú čítačky bankoviek drahé a nespoľahlivé pre Rumunsko (kde sú nutnosťou vzhľadom na hodnotu meny (dnes cca. 1.000 ROL= 1 SKK)) a nedochádza ani k ich zneužívaniu, tak proste nevidím problém.
Este lepsie riesenie by bolo, keby ani automaty nebolo treba na vytlacenie listka - jednoducho cestujuci posle SMS na urcite cislo, v urcitom tvare - kde zada typ napriklad 10minut, 30, 60. A jednoducho od casu poslania SMS ma zakupeny listok. Kontrola revizormi by bola asi komplikovanejsia, ale nemaju uz teraz nieco ako PDA a to by mohlo byt pripojene...
Diksutovalo sa tu hodne o automatoch MHD na cestovne listky, a celkovo o predaji listkov. Automaty maju jednu velku nevyhodu - kto by nosil tolko drobnych pri sebe, zaujimalo by ma ci si uz za celu historiu DPB kupil aspon jeden clovek tyzdnovi listok v automate :-))), ak hej, tak zrejme predtym musel ist do banky rozmenit na desatkoruny. Ale bezne pri sebe nemam mince ani na na jeden 30 minutovi listok. Citacky bankoviek su prilis drahe, a nespolahlive - treba mat bankovu rovno z tlaciarne, inak ju vyhlasi za neplatnu s velmi vysokou pravdepodobnostou. Predaj u sofera by zdrziaval, aj ked ako alternativa v casoch mimo spicky - prave ked su zatvorene stanky to nemusi byt zle.
Riesenim by mohol byt system velmi popularny napriklad pri hlasovani do vsetkych reality show - platba prostrednictvom SMS. Pripojit kazdy automat do siete GSM nie je ziadny problem - staci sa dohodnut s jednym z operatorov. Zakaznik posle SMS na urcite cislo (napisane na automate, napriklad SMS v tvare LISTOK_30min_zlavneny, alebo aj nieco jednoduchsie), cim zaplati dopravnemu podniku cenu listka - fakturou za mobil, alebo odratanim z kreditu. Jedina nevyhoda tejto platby je, kolko si operator vypyta za SMS poslanu zakaznikom pre seba, a kolko bude pytat za SMS poslane automatu, ze ma vytlasit listok. Normalna SMS najlascnejsia stoji 1 - 2 koruny. Je to dost, ale mozno by sa dalo dohodnut na nizsej cene, a bola by to alternativa ku klasickej platbe, kde by nemusel zakaznik zaplatit cenu SMS, mohol by si vybrat, a mnohi by tuto "nudzovu" moznost vyuzili radsej nez cestovat nacierno.
To ešte môžeme byť radi, že sa sústredeným úsilím darí brániť vedúcemu prevádzkárne trolejbusov ing. Sanosošrotovačovi Úchylnému DeBilčíkovi v ich definitívnej likvidácii...
alucard
Diksutovalo sa tu hodne o automatoch MHD na cestovne listky, a celkovo o predaji listkov. Automaty maju jednu velku nevyhodu - kto by nosil tolko drobnych pri sebe, zaujimalo by ma ci si uz za celu historiu DPB kupil aspon jeden clovek tyzdnovi listok v automate :-))), ak hej, tak zrejme predtym musel ist do banky rozmenit na desatkoruny. Ale bezne pri sebe nemam mince ani na na jeden 30 minutovi listok. Citacky bankoviek su prilis drahe, a nespolahlive - treba mat bankovu rovno z tlaciarne, inak ju vyhlasi za neplatnu s velmi vysokou pravdepodobnostou. Predaj u sofera by zdrziaval, aj ked ako alternativa v casoch mimo spicky - prave ked su zatvorene stanky to nemusi byt zle.
Riesenim by mohol byt system velmi popularny napriklad pri hlasovani do vsetkych reality show - platba prostrednictvom SMS. Pripojit kazdy automat do siete GSM nie je ziadny problem - staci sa dohodnut s jednym z operatorov. Zakaznik posle SMS na urcite cislo (napisane na automate, napriklad SMS v tvare LISTOK_30min_zlavneny, alebo aj nieco jednoduchsie), cim zaplati dopravnemu podniku cenu listka - fakturou za mobil, alebo odratanim z kreditu. Jedina nevyhoda tejto platby je, kolko si operator vypyta za SMS poslanu zakaznikom pre seba, a kolko bude pytat za SMS poslane automatu, ze ma vytlasit listok. Normalna SMS najlascnejsia stoji 1 - 2 koruny. Je to dost, ale mozno by sa dalo dohodnut na nizsej cene, a bola by to alternativa ku klasickej platbe, kde by nemusel zakaznik zaplatit cenu SMS, mohol by si vybrat, a mnohi by tuto "nudzovu" moznost vyuzili radsej nez cestovat nacierno.