ma to vsak jednu chybycku - cestu vzdy v danej ulohe optimalizujes na nieco (najkratsia cesta a pod.), avsak v realnom trasovani liniek sa to takto jednoznacne neda, lebo, ak spravis system kde kazdy pojde najkratsou cestou, bude velmi drahy, ak ho zoptimalizujes len na cenu, tak sa ti na to 3/4 cestujucich vybodnu lebo sa im to neoplati pouzivat...
zdravim panstvo... dost casto si tu citam diskusi o nevhodnom usporiadani liniek,ze chybaju okruzne linky (ci ako sa to vola) a tak.kedze som skoncil uz davnejsie matfyz v bratislave,tak sa da na tento problem pozriet aj s inej,matematickej stranky... ulohy optimalizovania a normalizovania su zname uz dost dlho(staci si kuknut film "cista dusa",ktory hovori o chlapikovi,ktory sa zaoberal teoriami hier a rovnovah v ekonomii.alebo "uloha cinskeho postara",kde je ulohou na co najmensi pocet krokov obist vsetky adresy).podobne problemy sa riesia aj v termodynamike,kvantovke a pod.cele to je postavene na istom pocte vstupnych podmienok a dalej sa cez teorie grafov a rozne sietove ulohy daju ziskat pekne.neviem,mozno keby sa ti hore na dpb nejak spamatali a povedzme urobili dohody s ludmi z oddelenie matematiky na matfyze,ale aj z dopravnej vysky v ziline,tak by to bol velmi zaujimavy projekt.osobne si myslim,ze taketo nieco by mohlo zaujat aj magistrat bratislavy,kedze aj im by malo ist o blaho mesta a zlepsenie podmienok dopravy.nie som az taky odbornik na matiku(skoncil som fyziku),ale take veci sa vo svete riesia,a ovela zlozitejsie.mozno by stacilo par schopnych ludi,ktori by sa toho chytili,zazrali sa pre vec a ktovie-mozno by sme boli pozitivne prekvapeni.
Zastavky MHD sa klzu a ludia padaju, ale DPB je to asi jedno. Nadchod na botanickej ,je totalne sklo, ani ten nikoho netrapi, asi sa caka na nejaku zalobu a potom sa niekto spamata ?
Ale tu ide prave o kombinaciu peciatky a tlaciarne. Zakladna potlac by bola tou peciatkou a to co sa na listkoch lisi, by sa vytlacilo tlaciarnou. To by urychlilo tlac...
V Presove a v Prahe sa listky u vodica predavaju uz roky a ziadne upravy nicoho nebolo treba. Akurat ausgerechnet v Bratislave by ste museli zhanat pekne bubaky na upravu kazdeho jedneho voza. Jezis maria, preco.
Ja verim, ze nemate ani na nove busy, a nieto este na vystavbu novych trolejbusovych trati. Ale potom nechapem, ako je mozne, ze mate na prestavby autobusov na plyn. Ze na takuto relativne zbytocnost sa prachy najdu.
To by mohlo byt, pretože veľa ludí je takých, že občas zaplatit 1400 SK je pri nich maličkosť ? A ked ich chytia raz za pol roka vzhladom na neuveritelne malý počet revízorov, v konečnom dôsledku okrádajú DPB a je to pre nich výhodné. A ešte by som navrhol databázu permanentných čiernych pasažierov ? Ak cestujúceho chytia-dostane záznam, pričom dalšia a dalšia pokuta bude percentuálne o niečo vždy vyššia a vyššia, napríklad každá dalšia o 15% ? ? ?Ale to by sa mohlo aplikovať až vtedy, keby nebol problém v dostupnosti predaja cestovných lístkov aj ked všetci vieme, že toto nikoho neospravedlnuje.........
Ten doplnkový predaj u vodičov by sa možno zišiel, ale vyžiadalo by si to financie na úpravu kabíny vodiča a samozrejme patričnú techniku na predaj, to sú celkom pekné bubáky ak si pomyslíme, že je potreba upraviť takto všetky vozidlá. Napriek tomu by som to nevidel ako prekážku, kedže by išlo o jednorázovú investíciu. ? Len si neviem predstaviť, o kolko by sa predĺžil čas cestovania na jednotlivých linkách, keďže v BA je všetko akósi inakšie. No a bolo by to možno aj mierne problematické vzhladom na neuveritelné tlačenice - napr. v rannej špičke. Ale po vyriešení podaktorích detailov by to bolo asi najúčinnejšie opatrenie. ?
A uz ked tu tarifne veci preberame: zakon stanovuje pokutu za cestovanie bfz platneho cl vo vyske stonasobku zakladneho cestovneho bez priplatkov a zliav. Co takto za zakladne cestovne ustanovit 24 hodinovy cestovny listok?
Amos, tarifa: a teraz Ti mierne prihrejem polievocku. Mesto by malo zaviest miestnu dan za MHD. Potvrdenie o zaplateni dane by sa nahralo do BCK rovnako, ako sucasna elektricenka a platcu dane by opravnovalo cestovat prostriedkami MHD. Nakolko dalsiu dan z dane uz platit nemozno, mesto by od pravidelneho cestujuceho de facto ziskalo o 19% viac. Samozrejme, ze mesto reprezentovaneDPB by tieto bubaciky nesmelo prehajdakat. Ked vymysla Miklos, malo by zacat vymyslat aj mesto!
Radšej ako tie bankomatové karty, skôr čipové karty, kde ti po priložení odráta cenu lístka, bol by o niečo lacnejší (o náklady na výrobu papierového), presne tak ako to je už teraz v niektorých mestách a takejto karte by bolo možné nabiť kredit cez bankomat.
Ale čítačky kariet na verejných miestach, kde stačí prísť v montérkach a tváriť sa ako opravár, toho by som sa ja osobne bál.
Takže ja by som civilizovaný DP uviedol takto:
sieť predajní CL po celom meste + možnosť zakúpenie jednorazového CL u:
vodiča (s príplatkom)
v automate - viactarifný, s čítačkou banoviek, ktorý vydáva
vo vozidle prostredníctvom čipovej karty (lacnejšie)
každý stánok na zastávke MHD by musel predávať jednorazové CL
PLUS čerešničku na torte cestujúci by si mohol zakúpiť upozornenie o konci predplatného CL v troch variantoch 1 sms, 2 sms alebo 3 sms. Upozorňovanie mailom o zmenách v doprave, (výlukách,...) by mal zadarmo.
Priamo pred Metropolkou bola výhybkáreň, to máš pravdu. Ale kedysi nebola Mariánska a bola v smere k štátnej nemocnici zastávka kdesi pri ul. 29. augusta.
Amos: a ked sa tu uz preberaju listky, dovolil by som si navrh zmeny: zrusit 10 a 30min listok, zaviest 15min neprestupny za 15Sk a 60/90min prestupny za 20Sk. V pracovne dni od 5 do 20h platnost 60 minut, inak 90. Samozrejme, ze zakladne cestovne by bolo 60/90min, 15min by bol len ako komercna zlava na kratke cesty. V principe tarifa DPP s upravenymi cenami a vyskou pokuty (10 a 100 nasobok).
Nečakám, že bankovky zaniknú, len očakávam, že ľudia zahodia peňaženky a opäť budeme nosiť mešce. Preto by som nejaké razantné cenovo náročné doplňovanie viactarifných automatov (jedno či fungloviek alebo prerobených) nepresadzoval. Naozaj iba na turisticky významných miestach a prestupných uzloch. Samozrejme pri Bratislavčanoch, celý automat umiestniť vodorovne a zabetónovaťho do zeme s minimálne 5 metrovými pilótami a postaviť k nemu policajta.
Inak tie reko Merony sú krajšie. Hlavne to logo DPB a nápis ☺ Nevieš koľko ročne ich prerobia?
Čo sa týka predtlače lístka, dá sa len súhlasiť, veľa ľudí si jednoducho nekúpia lístok, lebo keď vidia ako im ide bus, vedia, že by to ten automat nestihol vytlačiť. Alebo nestihnú nastúpiť, lebo automat ešte tlačí. Cenovo je predsa jedno, či ti to predtlačia v tlačiarni alebo v automate, nie?!
S čítačkou bankomatových kariet by som bol veľmi opatrný hlavne skrz dnešné praktiky keď ti kartu okopírujú aj v hypermarkete. Takto by to mali ešte jednoduchšie a DPB by z toho vyšiel možno horšie ako je na tom teraz.
Amos, re automaty na cl: takze zostava "civilizovaneho" automatu: sucasna multitarifna Mikroelektronika + citacka bankoviek + citacka platobnych kariet. Do toho kotuc s (aj tak) predtlacenou paskou. A len tak na margo: taky automat vie pracovat aj s elektronickou penazenkou, takze by bolo mozne predavat aj predplatene cipove karty. Presne take iste ako telefonne do budky ST. Moznosti je vela.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Papyr