BRATISLAVA - Slabým miestom bratislavských ciest sú autobusové zastávky. Dopravné prostriedky sa tu zabárajú do asfaltu. Vytvárajú sa ryhy a tie prekážajú v jazde vozidiel. Riešením je betónovanie zastávok!
Rekonštrukcia jednej zastávky je však finančne veľmi nákladná. Vyjde to zhruba na 700-tisíc korún. "Snažíme sa ich robiť postupne. Minulý rok sme takto opravili šesť zastávok," hovorí Marián Blaho, poverený vedením oddelenia cestného hospodárstva. Robia sa zastávky v najhoršom stave v centre mesta a najvyťaženejšie úseky v Petržalke. Ako povedal Blaho, vymieňa sa asfaltové podložie za betónové, aby sa dopravné prostriedky v letných horúčavách nezabárali do asfaltu. Dokopy je však v hlavnom meste i 182 autobusových zastávok. Zatiaľ sa však podarilo opraviť iba sedemdesiat zastávok.
Text k foto: Kolesá dopravných prostriedkov sa zabárajú do asfaltu.
Mimochodom, len tak na margo: 24.januara 1927 dostala vtedajsia BRATISLAVSKA ELEKTRICKA UCASTINARSKA SPOLOCNOST licenciu na prevadzkovanie nepravidelnej autobusovej dopravy. O 5 (slovom: PÄT) dni neskor objednavala 11ks autobusov.
BTW, neviete, ktorej zakladnej alebo strednej skole patri adresa edu2-d.195-146-142.telecom.sk? Asi by som im tam poslal pozdravny mail, potom by uz nebolo tazke vypatrat toho, kto si tu schizofrenicky dopisoval sam so sebou...
Ked myslis pana direktora DPMP, tak ten by asi do BA neprisiel, ma rodinny dom a zda sa byt na vychode celkom spokojny... A nechces radsej pozvat do BA presovske mestske zastupitelstvo?
Vsevedko: najprv som si vsimol Tvoj prispevok o presovskom generalovi a rozmyslal som, ze predsa samozrejme, preco by tam chodil, ved vojenske platy su predsa rovnake na celom Slovensku, ale naklady na zivot su vyssie v Bratislave Az ked som si precital Keynesov prispevok, som pochopil o akeho "generala" ide V Presove totiz sused nad nami ma hodnost general
Obchodná je jednou z posledných ulíc v centre, ktorým sa zatiaľ výraznejšia obnova vyhla. Na magistráte však už s rekonštrukciou rátajú, začať by sa mala tento alebo najneskôr na budúci rok. "Väčšina nehnuteľností je po reštitúciách v súkromných rukách, ich vzhľad a funkčné využitie určujú majitelia. Našou úlohou je zrekonštruovať električkovú trať, ktorá si to už vyžaduje. Chceme aj skultúrniť povrch ulice, vymeniť dlažby a podobne," povedal hovorca primátora Milan Vajda.
Vyše stomiliónová rekonštrukcia trate a povrchu na Obchodnej je jednou z priorít mesta do konca roku 2006, zdroje sa budú čerpať z úveru Dexia banky.
Od úpravy povrchu ulice si mesto sľubuje aj zatraktívnenie a skvalitnenie služieb, podobne ako tomu bolo na Hviezdoslavovom námestí či Mostovej ulici. "Mladí ľudia už za nás rozhodli, že Obchodnú považujú za nové korzo. Z ulice vinárskych viech sa Obchodná mení na trendovú ulicu," hovorí Vajda.
Vyskytla sa aj možnosť kvôli priestoru pre chodcov obmedziť električkovú trať na jednu koľaj. "Teoreticky sú možné tri varianty, buď zostanú na ulici dve koľaje, alebo jedna koľaj, alebo zmizne električková trať úplne. Konečné rozhodnutie ešte nepadlo, dôležitý bude aj názor dopravného podniku," hovorí Vajda. Keby chcela samospráva odstrániť električky z Obchodnej, alternatívou by bolo pravdepodobne finančne neúnosné vedenie trate pod zemou alebo inou ulicou. Ak by sa rozhodlo o jednej koľaji, protiidúce električky riadené svetelnou signalizáciou by museli vyčkávať na koncoch ulice. Podobný problém riešili na magistráte aj pri rekonštrukcii Mostovej. Dopravný podnik sa však vtedy pomerne jednoznačne postavil proti návrhu jednokoľajky. O tom, či je takéto technické riešenie na Obchodnej reálne z hľadiska prevádzky dopravy, rozhodnú odborníci v najbližších mesiacoch.
Električky premávajú po Obchodnej ulici obojsmerne od roku 1977, predtým tu chodili trolejbusy. Vlani v lete tu električky nepremávali, vodári totiž rekonštruovali storočnú kanalizáciu. Trate sa však opravy nedotkli. (mk)
Z priorít hlavného mesta do roku 2006:
T rekonštrukcia trate a povrchu na Obchodnej 110 miliónov
T rekonštrukcia trate na Hurbanovom námestí 45 miliónov
T rekonštrukcia trate na Kapucínskej 7 miliónov
T rekonštrukcia trate v Tuneli (tento rok) 90 miliónov
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
d3k0