Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vrtacik #40133:
Ok, viem, nehádžem všetkých do jedného vreca, ale snaha niekedy nestačí, musí byť vidno aj dáke výsledky a nemyslím tým pár zrepasovaných elín a trolejákov, celkový prístup by sa mal zmenit a vedenie by už konečne mali uplne zmenit a nominovat ludí schopných a nie ako teraz, bratríčkovanie, kamaratkarstvo...

Som mladý a optimista, možno ked budem v dochodku to bude iné.....
Reply on: Jonny #40132:
Aspon si to priznas.. Ale nie, vazne si to prehnal. Vela ludi v DPB sa snazi, no casto chybaju ND, pracovnici (7085) atd. Netvrdim ze sa to neda riesit, ale na tych nizsich poziciach je aspon nejaka snaha.
Reply on: Vrtacik #40128:
Vrtáčik, čo už s tebou, tak neviem ako je to v DPB ? ? ? Hanbím sa.................................Si najlepší, fakt

Asi máš pravdu, starajú sa dobre, fakt, nerozumiem ničomu, som debil ak si myslím, že tak, ako je to v Ostrave, Prahe, Brne alebo napríklad Zlíne, tak to nemá byť, Zabudol som, že sa orientujeme a bereme si príklad z východnej kulturi..... ? ? ? ? ?
Ámos Keynes (Petrzalcan, ktory sa hanbi)

Ámos Keynes (Petrzalcan, ktory sa hanbi)

Reply on: eTi #40124:
tesim sa na den kedy writeri vyjdu z mody a zaroven sa toho dna bojim, lebo urcite pride nieco horsie, lebo rozmaznana americko-petrzalska kultura urcite nieco vymysli
Reply on: Jonny #40112:
SOR na väcsine liniek, kde jazdi uplne postacuje.
prezrel som si ten odkaz od eTiho a aj tie električky. Musim povedať že som rád že u nás v Trenčíne taky problém s writermi nemáme. Akurát čo nám prednedávnom na bielu C734.00 nastrikali krásnou zelenou ešte krajší nápis ko...i Naštastie sa na nej teraz nejazdí, ale je dosť možné že nás s ňou zajtra pošlú do Veľkej Rače. tobude hanba ?
Reply on: Jonny #40127:
Tak to asi nepoznas DPB ty.. ?
Reply on: aNTI #40126:
ty VOLE ? ? ? naozaj ??????????????????? Tak to nepoznaš DPB!!!!!!!!
Tam sa o nič nestaraju okrem svojich nenažraných platov /myslím menežment/ a zvyšovania cien cestovneho!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reply on: Vrtacik #40115:
Re #40114 Vrtacik: to ako provokacne si sem dal? Akoze koho zaujimaju tieto plane kecy papierovych hlav...
Re #40117 QUAKEMAN: prvykrat co pocujem o niecom bezudrzbovom na svete. Aky specialny patent to je ze sa o to netreba starat?
Re #40124 eTi: naaadhera. vymenil by som straznu sluzbu:)
No teda, ešte velkej údržbe a generalnemu zhodnocovaniu podliehaju ceny lístkov a električeniek ? ? ?
Hold, každá minca má dve strany takže nový systém otvárania dverí: bezúdržbový, programovateľny, bezporuchový a s ochranou proti privretiu je aj pomerne dosť zranitelný

Inak to "bezúdržbový", to sa mi páči ? ? ?
To nemuseli menit nič, totiž v DPB je bezúdržbové úplne všetko okrem platov. Bezúdržbové sú zastávky, vozový park, dielne, trate - všetko............... ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Reply on: BMko #40120:
Ne, nemyslel som nudzove. Otvoris kryt mechanizmu dveri (K2S, T3 reko...) a co vidis ? Tak mne to TAM otvorili. Sila, ne ?
Reply on: BMko #40120:
myslíš, že sklo pre vlčákmi bude stačiť ???
Reply on: KLF #40119:
Pozri mne to tiez vlcaci spravili, ale polozme si otazku, preco sa neda nudzove otvaranie dat pod sklo. Blenda nestaci
Reply on: QUAKEMAN #40117:
Maju aj nevyhodu tie nove dvere. Mne na K2S uz 3x chalani otvorili na krizovatke dvere a vyskocili. Nebudem tu popisovat postup, ale ak vies ako to funguje, tak musis uznat, ze nie je nic lahsie, ako tie dvere inteligentne otvorit. ;/ Toz.. to je zas nevyhoda novych dveri.
Reply on: galiyosha #40097:
ked je to vozidlo 100% nizkopodlazne, s otocnym odpruzenim podvozkov http://www.voithturbo.com/media/G_1643_d_City_Runner.pdf ,
tak kolko miesta by si chcel na 900mm nad podvozkom, ja si aj tak myslim, ze toto staci: http://www.railfaneurope.net/pix/at/trams/Linz/CR_08.jpg

Zober si taku Vektru, ktora je na 1435mm, cast nad podvozkom je vyvysena, a aj tak tam musi byt 2+2. (a vznika chodbicka uzsia ako na Cityrunneri, ktory je 100%NP).
A neviem, preco si myslis ze bez klimy su nepouzitelne, v Linzi ti tak pripadali?
Nový pohon dverí má výhody vtom že je bezúdržbový ,spolahlivejší,programovatelný,a má ochranu proti privreniu cestujúceho.
Reply on: QUAKEMAN #40103:
Aké vyhody má nový pohon dverí ???
Náhradou za metro budú električky v Petržalke

(20.01.2005; Trend; č. 02/2005, s. 13; ms)

Rok 2005 má pre bratislavské mosty cez Dunaj špecifický význam. Bude ich síce päť, ale vlastne iba štyri. Piaty most s pracovným názvom Most Košická, ktorého otáčanie vlani v septembri znamenalo pre obyvateľov hlavného mesta atrakciu, sa už dotýka oboch brehov najväčšej slovenskej rieky. Na revanš však motoristom doslúži Starý most, ktorý má spomedzi riečnych preklenutí v hlavnom meste najmenšiu kapacitu.

Odstavenie najstaršieho mosta znamená, že Petržalka, najväčšie slovenské sídlisko s približne 130-tisíc obyvateľmi, sa opäť dočká električiek. Tie po nej nepremávali od čias Rakúsko-Uhorska. Práve cez Starý most povedie koľajová trať, ktorá má zrýchliť spojenie mestskej hromadnej dopravy (MHD) medzi dvoma časťami hlavného mesta rozdelenými riekou. To má totiž byť hlavný zmysel vybudovania nosného koľajového systému MHD.

"Prepojenie oboch brehov koľajovou dopravou má zmysel, pretože električky nebudú stáť v zápchach, ktoré sú v špičke na všetkých mostoch. Nezanedbateľný je aj ekologický efekt," dôvodí námestník primátora Hlavného mesta SR Bratislavy Karol Kolada. Predovšetkým však ide o lacnejšiu alternatívu metra. To by podľa odhadov magistrátu stálo od tridsať do 173 miliárd korún, podľa toho, nakoľko nákladný variant by mesto uprednostnilo. "To je pre nás neúnosné," konštatuje viceprimátor. Horná hranica nákladov na električkové spojenie je päť miliárd korún.

Najmenej 40 percent z nákladov však má zaplatiť štát. Bratislava sa totiž snaží zaradiť projekt medzi verejné práce a ministri dopravy ani financií nie sú proti. Konečný verdikt zatiaľ nepadol. Zvyšok prefinancuje magistrát prostredníctvom úveru, ktorý si Bratislava zobrala na financovanie svojich priorít od Dexia banky Slovensko, a.s., Žilina. Hlavné mesto si vzalo úver v eurách v prepočte 3,2 miliardy korún na sedem rokov. Odklad prvej splátky istiny bol dohodnutý o štyri roky s polročnými splátkami istiny a úrokov. "Mesto za úver nemusí ničím ručiť, banka považuje príjmy mesta za dostatočné," dodáva hovorca Bratislavy Milan Vajda.

Prvá etapa výstavby nosného systému zhltne z úveru 1,7 miliardy korún, z rozpočtu pridá mesto ďalších dvesto miliónov korún. "Za relatívne lacné peniaze zlepšíme dopravu v meste, navyše dáme do poriadku aj ďalší most," vysvetľuje K. Kolada. Starý most totiž tvoria vlastne dva mosty - cestný a železničný. Podľa Karola Kajdiho, vedúceho odboru informatiky a koordinácie dopravy Dopravného podniku Bratislava, a.s., Bratislava, je však Starý most už profilovo nevyhovujúci a životnosť jeho cestnej časti odhaduje maximálne na 15 rokov.

"Za takýchto podmienok nemá zmysel doň investovať," nazdáva sa K. Kolada. Naopak, koľajová konštrukcia vydrží ešte najmenej sedem desaťročí. Po prestavbe na električkovú trať sa most rozšíri a zdvihne o meter do výšky pre dopravu na Dunaji. Nadstavenie pilierov podľa K. Koladu neznamená veľký problém. "Keď sme zvládli otočiť Most Košická cez Dunaj, nadvihnutie Starého mosta bude hračka," glosuje viceprimátor.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.