Re #40071 Beus: To ale vyvracia prieskum, ktorý robil DP Praha u ktorých 18m Citybus vyšiel kapacitnejší ako vysokopodlažné Karosy pokiaľ sa nemýlim. m@rtin by mohol hodiť presné údaje.
#40080 fobust:
"Podotykam ze rozchod zarucenie NIE JE problemom pri takejto konstrukcii."
#28884 Jenki:
"Připravovaný vůz sice není 100% np, ale všechny vstupy jsou np a schůdky jsou až v interiéru, takže nástup a výstup cestujících není zpomalován. U verze 1435 vychází dokonce jen jeden schůdek (podlaha 350/600mm nad TK), kola jsou schována pod sedačkami, ale vede to k dost neoblíbenému uspořádání 2+2 v oblasti podvozků = nevhodné pro sardine mode. U verze 1000 to s jedním schůdkem nejde a budou dva, ale zase nemusí být sezení 2+2."
Dnes je vseobecny trend cpat usporiadanie 2+2. Neviem ci si vynutila NP konstrukcia alebo zvysovanie pohodlia cestovania. Ja osobne by som na novom vozidle uvital usporiadanie ako maju kachny. Dost kapacitne, ale aj vela miesta na sedenie. Pri trojclankovom (pripadne stvorclankovom) ciastocne NP voze je to OK. Vidis. Nieco na KT10A5N. Len aby to malo do 40 metrov.
Osobne si myslim, ze by uplne stacilo NP vozidlo na sposob KT8D5N. To by som prijal. Samozrejme nie konkretne toto, ale nieco dizajnovo krajsie, pohodlnejsie a s nizsou podlahou vo "vysokej" casti. Nie 900 mm, ale 600. To by sa mohlo dat spravit. Vyska 600 mm alebo dajme tomu aj 700 mm je stale lepsia ako 900 mm. Technicky je to realizovatelne a urychli sa vymena cestujucich aj vo "vysokopodlaznej" casti. A vozickari a kociky maju svoje vyhradene miesto, kam lahsie nastupia. Tolko moja predstava o idealnom elektrickovom vozidla do BA. O obojsmernosti som pripraveny diskutovat. Myslim ze zopar obojsmernych vozidiel by sa nam zislo na vyluky. Mame spacificke podmienky, ktorym treba vozidlo prisposobit. A bral by som aj ULFa ?. Aj Combino, ale to uz menej. Najradsej by som bol za clankove vozidlo typu KT8. Napr KT8A5N. Ale s upravami spomenutymi vyssie. Podotykam ze rozchod zarucenie NIE JE problemom pri takejto konstrukcii. Keby sme mali rozum, tak si take vozy mozno aj sami vyrobime. Ale to mozem snivat... ?
No debilný interiér majú hádam všetky NP vozidlá... Podlahu znížime ale na sedačku sa polezie po rebríku a ešte si tam budem musieť zlomiť nohy, aby som sa zmestil, to nie je podľa mojho gusta
Hadat som sa nechcel, len som chcel poukazat na to, ze rovnako dlhe a siroke NP vozidlo nikdy nedosiahne taku kapacitu, ako neNP vozidlo, to je proste dan za nizkopodlaznost a z nej vyplyvajucu clenitost podlahy a nutnost usporiadat interier tak, ako to konstrukcia podvozku dovoli
a konkretne do ktoreho NP vozidla sa nezmestim? A ktore kapacitne rovnake NP vozidlo ma nizsiu kapacitu ako nie NP vozidlo? Ktore NP vozidla maju debilny interier?
Ja som uz pouzil dostatocne mnozstvo elektriciek, busov, trolejbusov, ktore boli NP, ale nikdy to nebolo horsie ako nie NP vozidlo.
A hlavne nizkopodlaznost nie je len pre invalidov a dochodcov. Nizkopodlazne vozidlo je normalny standard v civilizovanom svete, kde dopravcom zalezi na pohodlnom nastupovani cestujucich a rychlejsej vymene ludi vo vozidle.
Za pravdu ti dam mozno vtedy, ked presvedcis dopravne podniky v EU15, aby prestali NP vozidla kupovat na zaklade tvojich poznatkov. ?
David, tomasikova: rodinne domy urcite za obet nepadnu. Skor garaze, pozemky pod nimi totiz vlastni MC N.Mesto a dalej by to mohlo ist cez skladove priestory byvalej tesly, tam je to tiez nejake zaujimave, co sa pozemkov tyka: zaujimave = nevysporiadane a neznami vlastnici.
Dobrý den mam 13 rokov a mojim snom je dostat sa do hociktorého MHD depa v bratislave .Ak by ste mali moznost,cas a zaujem tak by som bol velmi vdacny keby ste nam to tam mohli ukazat ako to tam vyzera. Dakujem pekne
Velmi jednoducho - tak, ze sa don proste nezmestis, lebo ma nizsiu kapacitu Alebo ma uplne debilne usporiadany interier, s tym ze na NP sa to lepsie neda
Petert: ocakavas zmenou rozchodu nejake prudke znizkopodlaznenie vozidiel? Np vozy prinesu zleprenie? Rozchod ako taky za nic nemoze a pri rychlostiach do 65km/h je to aj tak jedno. Myslis, ze kolko vydrzi nova trat 1435 alebo 1524 prip 1676 pri dpb udrzbe? Rovnako ako 1000, len sa budu VIAC opotrebovavat obluky. Np vozy iste treba, ale nie viac ako 10-20% na jednotlive linky a hlavne ich vypravenost treba garantovat. Tych 10-20 je percento ludi, ktorym npvoz zvysi komfort prepravy, u ostatnych ho znizuje.
Bavime sa tu o zmene rozchodu mozno niekolko mesiacov.Hlucne motory trolejbusov nas akosi odradzaju, vodici maju co robit aby nespadli palice a stale nam vyhovuje ten tradicny rozchod a ako bolo pri sluboch to metro zrejme taka bude aj Elektricka. A turista si bude dvihat nohy nad kolena nadalej , aby cim skor nastupil do tej mizerne voziacej sa skrinke a to este s predlzenymi intervalmi a nabuduce sa vsak poisti radsej autom alebo...Babky budu pomalsie nastupovat po schodov, kde komu padne palica vo dverach, a male deti maju tiez hotovy trening. Skoda ze sa musime niektori takto blbo vyjadrovat. Nie je to len o peniazoch, je to o tych, kto jak to tam vo vedení vedia. Nic ich netrapi, ved v aute v teplucku sa vozia ? Tak, samozrejmä , ze by sa mal urobit iny rozchod kolajnic a vsetko vymenit, lebo na uzkom, sme mi cestujuci aj tak na uzko. ? Kedze posoby tento prispevok dost drazdivo, ocakavam protichodne nazory,s usmevom- Len tak dalej DP BA. A budete v EU v Spicke NO1 ?
fobust
Dnes je vseobecny trend cpat usporiadanie 2+2. Neviem ci si vynutila NP konstrukcia alebo zvysovanie pohodlia cestovania. Ja osobne by som na novom vozidle uvital usporiadanie ako maju kachny. Dost kapacitne, ale aj vela miesta na sedenie. Pri trojclankovom (pripadne stvorclankovom) ciastocne NP voze je to OK. Vidis. Nieco na KT10A5N. Len aby to malo do 40 metrov.