Primátor vymenoval komisiu pre názov mosta
O názve piateho mosta cez Dunaj, ktorého stavebné práce sa pomaly chýlia ku koncu, sa ešte stále nerozhodlo. "Pôvodne sme chceli názov mosta vybrať do konca roka, stále však prichádzali rôzne podnety od občanov," vysvetľuje hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová.
Primátor prednedávnom vymenoval komisiu, ktorá dostala za úlohu spracovať výsledky všetkých možných ankiet a listov Bratislavčanov. Jej predsedom je námestník primátora Štefan Holčík, členmi sú historik Mikuláš Gažo, fotograf Karol Kállay, jeden architekt a traja členovia mestského zastupiteľstva. "Komisia vypracuje návrh pre mestské zastupiteľstvo, ktoré potom vyberie najvhodnejší názov mosta," hovorí Chudinová. Komisia nedostala žiadne pokyny, ako pri práci postupovať, ani žiadny termín. Na magistráte im chceli nechať potrebnú voľnosť, aby ich vypracovanie bolo čo najkvalitnejšie. Ešte teda nie je isté, kedy most dostane svoj definitívny názov, ako však ubezpečila Chudinová, určite to bude pred jeho otvorením. Práce na premostení by mali byť hotové do mája budúceho roka. Most spojil oba brehy už pred niekoľkými týždňami. Na petržalskej strane je ukončený násyp privádzača a položené sú jednotlivé vrstvy vozovky okrem najvrchnejšej. Ukončená je už aj nosná konštrukcia lávky pre cyklistov, tesne pred dokončením je aj lávka pre chodcov. Na ľavom brehu už dokončili nosnú konštrukciu estakády, prebieha betonáž nosných konštrukcií lávok a iné dokončovacie práce. V najbližších mesiacoch budú na moste inštalovať osvetlenie, radarovú a svetelnú signalizáciu a iné doplnky stavby.
Na stavbu mosta nadväzujú aj ďalšie práce súvisiace so zmenami dopravnej infraštruktúry na ľavom brehu, aby autá smerujúce z Petržalky neuviazli po zjazde z mosta v zápchach. Prednedávnom ukončili rekonštrukciu križovatky Košická - Mlynské Nivy - Prievozská, na prestavbu čakajú ešte mnohé objekty v lokalite Miletičovej.
Koľko bude stáť most Košická
Na výstavbu piateho premostenia rieky do týchto dní vynaložili investori takmer tri miliardy korún, vyše dvoch miliard na stavebnú časť, zvyšok na prípravné práce, projektovú dokumentáciu, inžiniersku činnosť a náklady hradené z investícií.
Výstavba mosta mala podľa odhadu z roku 2001 stáť 3,6 miliardy. Investor stavby, mestská spoločnosť Metro, prednedávnom požiadal vládu o navýšenie tejto sumy o ďalších 680 miliónov. S premostením Dunaja v tejto lokalite sa počítalo už od 70-tych rokov. S výstavbou sa začalo vlani vo februári, prvé autá by po moste mali prejsť v máji 2005.
O názve piateho mosta cez Dunaj, ktorého stavebné práce sa pomaly chýlia ku koncu, sa ešte stále nerozhodlo. "Pôvodne sme chceli názov mosta vybrať do konca roka, stále však prichádzali rôzne podnety od občanov," vysvetľuje hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová.
Primátor prednedávnom vymenoval komisiu, ktorá dostala za úlohu spracovať výsledky všetkých možných ankiet a listov Bratislavčanov. Jej predsedom je námestník primátora Štefan Holčík, členmi sú historik Mikuláš Gažo, fotograf Karol Kállay, jeden architekt a traja členovia mestského zastupiteľstva. "Komisia vypracuje návrh pre mestské zastupiteľstvo, ktoré potom vyberie najvhodnejší názov mosta," hovorí Chudinová. Komisia nedostala žiadne pokyny, ako pri práci postupovať, ani žiadny termín. Na magistráte im chceli nechať potrebnú voľnosť, aby ich vypracovanie bolo čo najkvalitnejšie. Ešte teda nie je isté, kedy most dostane svoj definitívny názov, ako však ubezpečila Chudinová, určite to bude pred jeho otvorením. Práce na premostení by mali byť hotové do mája budúceho roka. Most spojil oba brehy už pred niekoľkými týždňami. Na petržalskej strane je ukončený násyp privádzača a položené sú jednotlivé vrstvy vozovky okrem najvrchnejšej. Ukončená je už aj nosná konštrukcia lávky pre cyklistov, tesne pred dokončením je aj lávka pre chodcov. Na ľavom brehu už dokončili nosnú konštrukciu estakády, prebieha betonáž nosných konštrukcií lávok a iné dokončovacie práce. V najbližších mesiacoch budú na moste inštalovať osvetlenie, radarovú a svetelnú signalizáciu a iné doplnky stavby.
Na stavbu mosta nadväzujú aj ďalšie práce súvisiace so zmenami dopravnej infraštruktúry na ľavom brehu, aby autá smerujúce z Petržalky neuviazli po zjazde z mosta v zápchach. Prednedávnom ukončili rekonštrukciu križovatky Košická - Mlynské Nivy - Prievozská, na prestavbu čakajú ešte mnohé objekty v lokalite Miletičovej.
Koľko bude stáť most Košická
Na výstavbu piateho premostenia rieky do týchto dní vynaložili investori takmer tri miliardy korún, vyše dvoch miliard na stavebnú časť, zvyšok na prípravné práce, projektovú dokumentáciu, inžiniersku činnosť a náklady hradené z investícií.
Výstavba mosta mala podľa odhadu z roku 2001 stáť 3,6 miliardy. Investor stavby, mestská spoločnosť Metro, prednedávnom požiadal vládu o navýšenie tejto sumy o ďalších 680 miliónov. S premostením Dunaja v tejto lokalite sa počítalo už od 70-tych rokov. S výstavbou sa začalo vlani vo februári, prvé autá by po moste mali prejsť v máji 2005.
m@rtin
Životnost autobusu není vyšší než 10 let, MHD musí konkurovat té individuální. Po deseti letech začínají autobusy daleko rychleji stárnout a cestující není dobytek. To, že DPB provozuje autobusy 15 let a chce provozovat generálkované Karosy 10 let, je jen důkaz toho v jak šíleném stavu se autobusy v Bratislavě nacházejí. 15 let není možné provozovat autobusy v podmínkách, kde se bojuje s nárůstem IAD. Mimochodem při údržbe DPB by se např. v Praze autobusy vyřazovali už po pěti letech.