Reply on: Emo #39030:
Zákon 315/1996:§ 11
(1) Ak je vyznačený vyhradený jazdný pruh pre autobusy mestskej hromadnej dopravy osôb alebo pre trolejbusy, platia pre vodičov ostatných vozidiel primerane ustanovenia § 10 ods. 2 a § 18 ods. 4, a ak je vyhradený jazdný pruh vyznačený na električkovom páse, platí primerane aj ustanovenie § 18 ods. 5.
§ 18
(5) Električka, ktorá pri odbočovaní alebo pri inej zmene smeru jazdy križuje smer jazdy vozidla idúceho po jej pravej alebo po jej ľavej strane a dáva znamenie o zmene smeru jazdy, má prednosť v jazde.
§ 2
Na účely tohto zákona sa rozumie
...
g) električkou koľajový motorový vozeň mestskej dráhy alebo súprava zložená z viacerých motorových vozňov alebo z motorového vozňa a z jedného alebo z viacerých pripojených vlečných vozňov,
Autobus ND má teda prednosť iba vtedy, ak je na električkovom páse vyznačený vyhradený jazdný pruh.
Podbíjačka asi prednosť má (lebo je koľajová a motorová, i keď by sa dalo diskutovať o tom, či je to "vozeň").
VLK
tak podľa toho opisu by som povedal, že to bola T3M...
v každom prípade v Plzni nie je veľa vozidiel [električiek alebo autobusov či trolejbusov], ktoré by mali BUSáckE transparenty zafarbené zeleno [sú aj kombinácie DOT + LED, aspoň myslím - v každom prípade sú aj čisto LED]...
o LED viem isto, pretože som to porovnával s ostatnými známymi systémami od nás či zo zahraničia... a zelené LED tabule sa u nás ani v Čechách tak hojne nevyskytujú... inak je to vcelku sranda - ak je tabuľa zelená, z diaľky je poznať, že je to MHD, ak je žltá, je to EMtest a teda prímestská linka...
VLK ?