Ty si písal o tom, že by si si nevedel predstavit razenie tunelov a život v meste, no a čo sa týka pražského metra, si napísal že pri stavbe sa vela buralo, pozri sa na to takto, v centre kde islo o skutočne pamiatky sa neburalo, centrum je v podstate OK, trasa A a B, no a čo sa týka trasy C tak mimo centra sa trošku poburalo, ale vacsinou neslo az o tak hodonotne stavby. A navyše, koli blbej štvorprúdovke z Nového mosta v Blave za socíku muselo ustupit 100x viac stavieb, ale čo je najhorsie, prave to historické jadro........
V Prahe žiješ a just sa nevozíš metrom lebo je to oproti eline určite pomalé ? ? ?
Inak divil by som sa keby si aj daku knihu spomenul, pretože okrem 30 rokv pražského metra a a knihy Nejen 25 let pražského metra iná výlučne takto špecializovaná kniha ani nevyšla. To si napísal len preto, aby si bol zaujímavý, i ked zábavne to moc nebolo
Mali ste pravdu,pozeral som tu nehodu.Vodic nebol na vine.Ospravedlnujem sa vam aj vodicovi.Volil najlepsiu cestu ako nikoho nezranit a vacsie skody nenarobit. ?
myslím že je to realistický projekt. A navyše je potom možné jednoducho dokončiť aj trasu A (ak vynecháme odbočky na Mlyny a Dlhé Diely a zachádzku na Kamenné námestie v meste):
Dúbravka-Karlova Ves-Vajanské nábrežie (vo vhodnom mieste zostup do hĺbeného tunela) -Šafárikovo námestie (prestup B)-Dostojevského rad (vedenie prevažne hĺbenou trasou vo vyhradenom koridore zrušenej žel. trate paralelne s Karadžičovou)-Trnavské Mýto/Filiálka (prestup B)-Rača (zvážiť či po trase železničnej trate alebo s pripojením na radiálu Račianska)..
Z Karadžičovej by sa dalo vyústiť popod Trnavské Mýto aj k vajnorskej radiále (a na nej mimoúrovňové križovanie s Bajkalskou - tá má ísť tuším časom na estakádu - a Tomášikovou).
Teoreticky by sa to dalo, ale nevieme, aké prekážky sú pod cestami - kanalizačné zberače a pod. - v prípade rozširovania Galvaniho bola polovica práce prekládky potrubí a podobne.
No a samozrejme, rozširovanie - z Ružinova na letisko, z Dúbravky na DNV, Zlaté Piesky - zóna Tuhovská resp. Vajnory
a S-bahn - obsluha Patrónky, Lamača, DNV (atď)...
To by sa mi páčilo... mestskí by sa mohli zamyslieť aj nad týmto...
V tom, že z tých formulácií sa dá vyčítať prakticky všeličo, máš pravdu. Keby si ale tak skepticky hľadel na všetky vyjadrenia, tak sa dá nedostavať aj začaté metro.
To, že sa aj naďalej uvažuje s výstabou tunela popod Dunaj, a zároveň sa pred tým má upraviť aj Starý most sa mi na celom uznesení páči najmenej. Odklad budovania tunela chápem - peniaze, ale prečo v takom prípade neopustiť pôvodnú koncepciu prechodu Dunaja tunelom a nevyužiť Starý most definitívne a do podzemia vojsť na Šafárikovom nám. alebo Štúrovej. "Ideové" riešenie zjazdu z mosta je niekde v oklolí príspevku #29586 (40 príspevkov +-), nemôžem ho presne nájsť
Podľa mojej predstavy etapizácia výstavby nosného systému by mohla byť nasledovná:
1. etapa
a. výstavba úseku Janíkov dvor - Šafárikovo nám. cez Starý most
b. prestavba Šafárikovho nám., vybudovanie cestného podjazdu pre smer Dostojevského rad - Vajanského nábr.
c. zaústenie trate do podzemia zhruba pri dnešnom parčíku
d. výstavba hĺbeného úseku popod Šturovu
e. slepé ukončenie tunela pod Nám. SNP, dočasný výjazd z tunela zo Štúrovej na Špitálsku
Počas výstavby by bola vylúčená premávka električiek po Štúrovej, po jej ukončení by bol prejazd v dotknutej oblasti možný v smeroch Petržalka - Štúrova - Špitálska (podzemne), Nový most - Jesenského - Špitálska/Nám. SNP (povrchovo), Nám. SNP - Špitálska (povrchovo)
2. etapa
a. výstavba podzemného, prevažne hĺbeného úseku Nám. SNP - Hlavná stanica buď v trase Nám. SNP - Poštová - Hodžovo nám. - Štefánikova - Pražská - Hlavná stanica alebo Nám. SNP - Hurbanovo nám. - Hodžovo nám. - Štefánikova - Pražská - Hlavná stanica
b. možná krátka výluka Obchodnej
c. Povrchová trať po nám. SNP zatiaľ ostáva
Po ukončení 2. etapy linkové vedenie:
1. Janíkov dvor - Nám. SNP - Hlavná stanica (plne segregovaná trať)
2. Janíkov dvor - Špitálska - Vazovova - Rača
3. Dúbravka - Nový most - Špitálska - Ružinov
4. Karlova Ves - tunel - Obchodná - Vazovova - Zlaté Piesky
5. Hlavná stanica - Štefanovičova - Vazovova - ŽST Nové Mesto
3. etapa
a. výstavba prevažne hĺbeného podzemného úseku Hlavná stanica - Záhradnícka v trase Palárikova - Šancová - Miletičova
b. dlhodobá výluka ružinovskej radiály, počas nej výstavba mimoúrovňového križovania s Tomášikovou a pripadne ešte po jednom v úrovni Chlumeckého a ružinovskej nemocnice.
Po ukončení 3. etapy linkové vedenie:
1. Janíkov dvor - Nám. SNP - Hlavná stanica - Trnavské mýto - Ružinov (plne segregovaná trať)
2. Dúbravka - Nový most - Špitálska - Špitálska - Vazovova - Rača
3. Karlova Ves - tunel - Obchodná - Vazovova - Zlaté Piesky
A máme prvú trasu NS postavenú na tri etapy (a teda ľahšie financovateľnú), podobne postavíme aj druhú
Dobré nie? Normálne to môžem dať do rubriky sci-fi ? ?
Som si vedomý, že toto riešenie má plno múch, takže vylepšujte a posielajte konštruktívne pripomienky a vymyslíme ideálny a postaviteľný systém ? ?
Sorry, mal som priserny den v prace, odniesol si si to. Hanbim sa. Uz dlho sa mi nestalo aby som takto skaredo pisal. Mne iba vadi ze sa tu pinda na tu elektricku, ale ked sa povie metro, tak ihned hura, ake je skvele, ako sa bude masovo stavat, rozsirovat, ako elektricka kapacitne nestaci a podobne blaboly.
http://dop.slovakrail.sk/info_predaj_internet_2.html
"Pri spustení predaja cez internet sme sľúbili, že službu budeme postupne skvalitňovať. Prišiel čas na plnenie našich sľubov. Od 3. novembra 2004 si tak môžete zakúpiť cestovný doklad už 4 dni pred odchodom vlaku. A to ešte stále nie je všetko! Určite budeme pokračovať ďalej."
Ja samozrejme poznam tieto dokumenty, ale z ich mnohoznacnej formulacie sa da vycitat to, co prave potrebujes:
Bod 1: Definuje sa ciel, ktory vsak nemusi byt naplneny ani za 30, ani 50 rokov, a ten system moze vyzerat lubovolne.
Bod 2: Opat sa hovori o vyhlade. Cize vo vyhlade 1435 mm, ale teraz sa pokojne vybuduje 1000-ka.
Bod 3: Myslim, ze trasovanie systemu je uz pomerne ustalene a optimalizovane, aspon to je dobre.
Bod 4: System "bude" segregovany, ale ako na potvoru, uzneseni uz bolo iks, a system sa nam nechce segregovat. Co s nim urobime?
Bod 6 vlastne posuva bod 5 do "dalekeho vyhladu" a zaroven hovori, ze nejake zanorenie na Sturovej sa tiez neuvazuje, pretoze definitivnym riesenim je tunel pod Dunaj. Toto mi pripada zvlastne - ak sa Stary most prestavia na zeleznicny, logicky dalsi krok je zaviest trat na Sturovej pod zem a nie vybudovat tunel pod Dunajom. Prave toto ukazuje, ze zrejme sa pocita, ze uplynie nejaka doba, pocas ktorej bude fungovat iba petrzalska elektricka s trianglom na Safko a tunel sa zacne budovat az v case, ked Stary most bude koncit so zivotnostou - teda o 10, 20, 30 rokov...
A naopak, ak sa ma coskoro budovat tunel pod Dunajom v definitivnom vedeni, preco saskovat so Starym mostom? Casovy rozdiel v realizacii Safkodrahy a celeho B-cka je 2-3 roky.
Nie je, ale daj *****ovi rozum. Bude si mliet svoje, potom ta napadne za veci, ktore ti sam vlozi do ust. Nech ide do riti! Kde som do **** ja hovoril, ze vybudovanie elektricky iba z Petrzalky cez most s vyustenim na Safku je definitivne riesenie dopravy v BA???? Do **** aj s nim a jemu podobnymi! Vsak to co pisem je nieco ine, aj linky na fotky toho, ako by som si to predstavoval som pridal. Ze to ***** necita a nekuka nie je moj problem. A ze tu bude obhajovat tazke metro bez jedienj stipky znalosti problematiky ma vytaca do vyvrtky! Mam len jedny nervy!!! *****!
PvvS