Nieco mi hovori, ze prerabka na rozchod 14500 mm by sa tiez nezaobisla bez technickych problemov. ? A ja sa pytam: Preco je podla teba postupna zmena rozchodu (ked je na to navyse prichystanych asi 50 % trati, dalsie sa budu rekonstruovat a vozovy park tiez nema neobmedzenu zivotnost) snivanie a vystavba dalsieho, stvrteho systemu nie?
Viem s úplnou určitosťou, že rychlodrážna elina nebude mať nikdy kapacitu ťažkého metra a to pretoto:
1:nikdy nedosiahne takú dĺžku súpravy
2:toto platí pre BA:na 1000mm rozchode nikdy nebude možné mať tak širokú skrinu a ak niekdy hej tak s výraznými tech. problémami /podobné ako u električiek T, K2 a pod. - úzky podvozok=nízka stabilita a rýchlejši stupen vyheglania trate/
Ak si dakdo mysli ze sa niekedy prerobí cela siet na 14500mm rozchod tak nech sníva. Ale hlavný je ten dovod 1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Ja som si pomerne isty, ze z pociatku to tak vyzera bude. ? Bohuzial. Na viac asi zatial nemame. Ostava mi len dufat, ze to nebude stav konecny a nemenny.
OK, sedi vec, zajtra rozbijem prasiatko a mozeme zacat. ?
Re #36990 DuPe: Staci ti na miestach, kde bude sucasna prevadzka starych a novych vozidiel, spravit docasne dvojite nastupiska. Nie je to idealne riesenie, ale rovnako to nie je dovod na zavrhnutie. A urcite je to ovela lepsie riesenie, ako kupovat 100 % NP elektricky od Bombardieru alebo Siemensu, ktore su drahe a cez obluky sa musia vliect. Obzvlast ak v buducnosti pocitame v centre s prevadzkou v podzemi (kde vysoke perony nevadia) a v okrajovych castiach ide trat viacmenej uz teraz segregovane (kde vysoke perony taktiez nevadia).
Re #36994 Janči: Mas vobec predstavu, co vystavba metra v Prahe stoji? Samozrejme, ze je to metro stratove! Akakolvek verejna doprava je stratova a musi na nu prispievat mesto alebo stat! A preco sa stavia dalej a relativne realne vyzera aj I.D? Lebo stavebna lobby. Jednoduchsia odpoved neexistuje. Metro v Prahe je podobne absurdny tunel, ako plynofikacia vozidiel v Bratislave. Len v radovo vacsom meritku.
Co sa tyka useku Cerny most - Rajska zahrada: Su tu povolanejsi ludia, ktori by boli schopni vysvetlit, preco je dany usek postaveny nevyhodne. Necham to na nich, nechcem tresnut nejaku blbost. V skratke snad len tolko, ze prevadzkovo aj stavebne je dany usek _drahsi_, nez keby tam metro malo ist normalne pod povrchom. Ja nevidim vobec ziaden dovod, preco by nemohlo byt postavene este lacnejsie priamo na povrchu.
Nikto tu na metro nenadava. Len tu vravim(e), ze metro pre Bratislavu nie je ani jedine, ani najvyhodnejsie riesenie. A uz vobec neviem, kde si nabral ten svoj smiesny dojem, ze tu ktosi tvrdi, ze elektricka ma porovnatelnu kapacitu s tazkym metrom. Nikto to tu netvrdi. Trvdim(e) tu len tolko, ze dobre postavena a preferovana elektricka ma s danym systemom kapacitu porovnatelnu a pre Bratislavu na mnoho rokov dopredu bohate dostacujucu.
Otazne je, ci by si tu potreboval mat taku vysoku kapacitu. Ved 3x t3 ma kapacitu 400 ludi. Keby to jazdilo každé 3 minúty tak to bude s prehľadom stihat
no ja neviem, ale nemam ten dojem zeby ti tu niekto tvrdil ze elektricka bude mat vacsiu kapacitu (na jednej trati) ako metro... ale je myslim uplne postacujuce ak ju bude mat rovnaku a to sa dosiahnut da. A co je dost podstatne, da sa to dosiahnut pri omnoho nizsich uvodnych (vystavba) aj prevadzkovych nakladoch.
RE VŠETKÝM: Neviem kde beriete reči, že v Prahe je metro až tak finančne neúnosné a že Praha nemá na nové useky...
Najnovšie IVC:Nádraží Holešovice-Ladví - prevažne razený úsek popod Vltavu.A celkom reálne sa javí výstavba 4. trate metra. Ak je tak to metro stratové a Praha uboho zadĺžená (vraj omnoho viac jak BA) prečo sa metro rozširuje pomerne rýchlim tempom ??? By som povedal rýchlejším ako vo Viedni kde je viac prachov.
A ešte k tomu úseku ked za stanicami Palmovka, Hloubětín a kolbelnova metro ide na povrchu vo viadukte Černý most-Rajská zahrada prečo je to zlé ??? A prečo vlastne nadávate na metro ???
S tým že elina má vačšiu kapacitu ako ťažké metro Vás vysmejú všade, to zvrátit nemožte, nikdy, ale nikdy nebudu tak široké a dlhé súpravy električiek ako súpravy ťažkého metra.... ? ? ? ? ? ?
no to tiez nie je az tak easy - dvere ti siahaju az niekam dole a tie co sa otvaraju smerom dnu, ti buu prekazat, naopak zas vyska dveri bude mala a ludia si tam budu trieskat hlavy (alebo inac povedane, bolo by asi treba hodit pohon dveri do podlahy a dvere dat vyssie)
Napríklad na kamennom námesti by ani vysoké perony nemuseli vypadat zle. Ale budes zase potrebovat drahu obmenu vozového parku, prípadne drahu modifikáciu sucasnych vozov.
Myslite si ze ked teraz nie su peniaze na obnovu vozového parku, nájdu sa vobec na stavbu dalsieho systemu? Ved v tomto momente potrebujeme vymenit skoro vsetky autobusy (ved aj ikarusy rady 400 su tesne pred skončenim zivotnosti), a aspoň tretinu električiek a trolejbusov. A to uz su tazke miliardy. Ak sa nenájdu peniaze na toto, nemá význam uvažovať nad metrom.
Pozeral si napriklad ten Stuttgart, ktory som spominal? Tam za 20 rokov presli z elektrickoveho systemu na metrovom rozchode na rychlodrazny system, pricom vozidla nadalej pouzivaju zvacsa rovnake trasy, ako predchadzajuca elektricka. Vysoke perony, nastup vo vyske podlahy. Nieco podobne je podla mna do Bratislavy idealne. Ano, vysoke perony budu na tych par zastavkach v centre vyzerat odporne (pokial nebudu pod zemou) -- no a co, na lepsie nemame...
galiyosha
Re #36990 DuPe: Staci ti na miestach, kde bude sucasna prevadzka starych a novych vozidiel, spravit docasne dvojite nastupiska. Nie je to idealne riesenie, ale rovnako to nie je dovod na zavrhnutie. A urcite je to ovela lepsie riesenie, ako kupovat 100 % NP elektricky od Bombardieru alebo Siemensu, ktore su drahe a cez obluky sa musia vliect. Obzvlast ak v buducnosti pocitame v centre s prevadzkou v podzemi (kde vysoke perony nevadia) a v okrajovych castiach ide trat viacmenej uz teraz segregovane (kde vysoke perony taktiez nevadia).
Re #36994 Janči: Mas vobec predstavu, co vystavba metra v Prahe stoji? Samozrejme, ze je to metro stratove! Akakolvek verejna doprava je stratova a musi na nu prispievat mesto alebo stat! A preco sa stavia dalej a relativne realne vyzera aj I.D? Lebo stavebna lobby. Jednoduchsia odpoved neexistuje. Metro v Prahe je podobne absurdny tunel, ako plynofikacia vozidiel v Bratislave. Len v radovo vacsom meritku.
Co sa tyka useku Cerny most - Rajska zahrada: Su tu povolanejsi ludia, ktori by boli schopni vysvetlit, preco je dany usek postaveny nevyhodne. Necham to na nich, nechcem tresnut nejaku blbost. V skratke snad len tolko, ze prevadzkovo aj stavebne je dany usek _drahsi_, nez keby tam metro malo ist normalne pod povrchom. Ja nevidim vobec ziaden dovod, preco by nemohlo byt postavene este lacnejsie priamo na povrchu.
Nikto tu na metro nenadava. Len tu vravim(e), ze metro pre Bratislavu nie je ani jedine, ani najvyhodnejsie riesenie. A uz vobec neviem, kde si nabral ten svoj smiesny dojem, ze tu ktosi tvrdi, ze elektricka ma porovnatelnu kapacitu s tazkym metrom. Nikto to tu netvrdi. Trvdim(e) tu len tolko, ze dobre postavena a preferovana elektricka ma s danym systemom kapacitu porovnatelnu a pre Bratislavu na mnoho rokov dopredu bohate dostacujucu.