Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ámos:To písmenko C v názve CNG znamená Compressed čiže stlačený.Čiže v žiadnom prípade nemôžeš porovnávať m3 zemného plynu z rozvodnej siete s m3 CNG.Takisto ako nemôžeš porovnávať m3 nafty s m3 plynu.Nájdi si niekde na webe energetické hodnoty jednotlivých médií. BMko:Na 10 SKK zabudni,to bolo pred zdražením,aktuálny rozdiel je nejaké 3 SKK.
Amos: porovnanie spotreby liter nafty sa asi rovná 1,2 - 1,5 kubíka cng. Čo to trepes o skvapalnovaní? Zas si pleties pojmy s dojmami. Compressed natural gas je kvapalny? Skús anglický slovnívk, tam sa dočítas čosi úplne iné. Na dezinformácie náhodou nie je smernica EÚ? Aká škoda, lebo z daní za Tvoje kecy by bol určite prebytkový rozpočet SR už aj na tento rok... Nepleť si cng a LNG
galiyosha: ked vypukla plynofikácia bola jej cena cca 900tis bez dph.
Reply on: Ámos #36576:
CNG vrak vychadza cca o 10 korun lacnejsie ako nafta na 1 liter
Reply on: Vševedko #36569:
Keď si zobereš, že meter kubický CNG stojí 17Sk a meter kubický nafty stojí 35.000 tak je sakramentský rozdiel. Len neviem za koľko prejzdí Karosa 1000l nafty a za koľko 1000l CNG. To keby som vedel takto aj prerátam, ale neviem. Nevieš to náhodou?
No som si istý, že sa to dá racionalizovať tak, aby pri kompletnom CNG vozidlovom parku ťa vyšiel CNG prevádzka lacnejšie. A ak by štát, EÚ vyrovnal rozdiel medzi naftovým a CNG vozidlom, tak nie je o čom. Stačilo by, že na CNG vozidlo nemusíš zaplatiť DPH, mám pocit, že to by sa dalo politicky vybaviť. V každom prípade, ak ťa to výde 1:1 tak sa to skrz ekológiu oplatí.
Lebo nielen plničku plynu treba urdžiavať. Aj plničku nafty treba postaviť a udržiavať.

A ak by si mal odoberať len plyn a skvapalňoval by si si ho sám, tak ceny sa budú zvyšovať v najbližších rokoch nasledovne: http://www.orangeportal.sk/dnes/news/article.dwp?level1=72463&level2=72467&article=848076
Reply on: Spectre #36567:
Keď mi to vysvetlovali, tak som to pochopil tak, že je tam nejaká "pumpa", ktorá s plynu spraví kvapalinu. Niektorý ľudia, takto doma tankujú z "kuchyne".

Ak máš vlastnú CNG plničku tak nikomu neplatíš primeraný zisk z CNGčka. A samozrejme, že tie odbery spolu s vykurovaním budov by od SPP boli veľkoodberateľské a chodte na stránku SPP koľko vás bude stát m3 ako veľkoodberateľa.

Spotrebná daň zo zemného plynu bude vďaka smernici EU a to najskôr 2007 najneskôr 2014. V nej sa samozrejme píše, že sa bude platiť spotrebná daň zo zemného plynu a elektrickej energie okrem toho odberu, ktorý bude použitý na pohon automobilov. Takže DP, ktorý jazdí na CNG a el. energiu túto spotrebnú daň platiť nebude.

Re #36569 Vševedko: Teda nie že by som rýpal, ale myslel si "Lenže aj výstavba a prevádzka plničky...", nie čističky.
Reply on: Vševedko #36569:
To mi je velmi dobre jasne, a preto pokladam reci o ekonomickom prinose CNG busov za vrcholne pokrytecke. (Ich prinos ekologicky nespochybnujem, no keby to s tou ekologiou mysleli skutocne vazne, mohli radsej zadratovat dalsie casti mesta.) Predpokladam vsak, ze sucasny argument bude, ze cena ropy vzrasta takisto...

Ked sme uz pritom, ta cena 1,7 miliona za solo Vrakosu je len za generalnu (p)opravu v Starku alebo aj za plynofikaciu? Ak za oboje, nevie niekto, aka cast z ceny je za samotnu plynofikaciu?
Reply on: SOLARIS MANIAK #36571:

z hlavnej ti ide priamo 93 ... zastavka sa vola aupark ... ? ?
Čaute Bratislavský imhd-áci! Tak čo máte nové v doprave v Bratislave? Keď sa chcem dostať(niekedy o mesiac) z Hlavnej stanice k Auparku akými spojmi sa tam dá dostať? Napíšye mi prosím. Nemá k Vám prísť žiadny testovací autobus na dočasnú dobu? ?
Reply on: Spectre #36547:

Nie, ja som v piatok nebol v praci, zobral som si dovolenku. Este jej mam dva tyzdne...
galiyosha:Samozrejme,že by platil len za dodávky plynu.Lenže aj výstavba a prevádzka čističky nie sú zadarmo,neviem,či by sa to DP pri jeho odberoch vyplatilo.Ale zato viem,že všade vo svete je prevádzka CNG busov drahšia ako prevádzka dieselov,takže plynofikácia je vhodná jedine vtedy,ak štát alebo nižší stupeň diktatúry jasne vyjadria svoje ekologické postoje jednak nevyberaním spotrebnej dane z plynu,jednak zvýšenými dotáciami na nákup a prevádzku CNG busov.
Reply on: Spectre #36567:
Neviem presne, ako funguje plnicka, mozno teda placam blbosti a budem rad, ak ma niekto opravi, ale, ak sa nemylim, na vstupe plnicky je "obycajny" plynovy rozvod, pricom plyn sa stlaca do CNG az na plnicke, ci nie? Nepredpokladam, ze by SPP tuto sluzbu robil pre niekoho modre oci, a preto ma automaticky napadla ona mozno primitivna uvaha, ze keby si DPB postavilo plnicko samu a nakupovalo od SPP len "obycajny" cisty zemny plyn za velkoobchodnu cenu, v konecnom dosledku by to pren bolo vyhodnejsie...
Reply on: galiyosha #36566:
Nerozumiem uplne suvislostiam so surovym plynom ... to by snad musel mat DPB aj nejaku rafineriu, alebo co, aby si zo suroveho plynu mohol sam vyrabat CNG, nie?
Reply on: Vševedko #36565:
Hm, oprav ma, ak sa mylim, ale ak by mal DPB vlastnu plnicku, nakupoval by predsa "surovy" zemny plyn od SPP za cenu velkoodberatelsku, kdezto takto SPP plati aj pridanu hodnotu za hotovy vyrobok, teda CNG. Alebo to je inak?
Reply on: Ámos #36564:
No problém je akurát v tom, že zemný plyn pôjde hore rovnako ako CNG, takže z hľadiska ceny to je jedno. Výhodou vlastnej plničky by bola akurát redukcia jalových kilometrov.
Už vôbec nehovoriac o tom ,že akonáhle štát pocíti nedostatok peňazí, tak samozrejme bude na rade spotrebná daň z plynu...
Reply on: Vševedko #36544:
Ále hovoril, veď preto si Vševedko. ☺ Len keby DPB nebol ko*otný (sorry za výraz) a postavil si plničku sám, tak nemusel odoberať CNG ale iba zemný plyn a plnička by ho už skvapalnila sama. SPP dobre vie, prečo chce tú plničku DPB postaviť grátis a prevádzkovať ju v prospech DPB presne ako Americká vláda, bude spravovať iracké zásoby ropy v prospech irackého ľudu.

Re #36550 Galiyosha: Dnes som rátal koľko by nás ročne vyšlo zoštíhlenie mestského zastupitestva o polovicu na 40 poslancov. Rátam s platom 40.000 (to aj s odmenami). Čiže 40.000 * 40 * 12 = 19,2milióna, plus sexkretárky, materiály, služobky,... dohromady by to bolo tak na tri 15m busy ročne. Asi idem napísať do BA novín. Prečo by všetko mali látať len občania? Čo takto zoštíhliť prebujnelú samosprávu. Jeden poslanec na 10.000 obyvateľov v mestskom zastupiteľstve musí stačiť. Veď sú ešte zastupiteľstvá mestkých častí.
Spokojný čitateľ:1)Najdlhšia je životnosť trate s klasickým železničným zvrškom ale pod podmienkou riadnej údržby.Bez údržby je najdlhšia životnosť trate na betónovom podklade (VÚIS panely alebo monolitická betónová doska).Najkratšia je v každom prípade životnosť trate na BKV paneloch. 2)Vozidlá sú pridelené vodičom a ich nasadenie záleží na tom,aký turnus majú vodiči.
Reply on: spokojný čitateľ #36561:
Su to niektore linky ktore spravil DPB nastalo, cize aby bol pracovny cas iba Pondelok-Piatok.TAkze kde su pridelene vozy napr 90/1 4835 tak vodici maju cez vikend volno a maju staly pocet hodin!
spokojný čitateľ

spokojný čitateľ

Mám na vás 2 laické otázky:

- je nejaký rozdiel v kvalite alebo životnosti trati podľa toho aké má podložie? Ktoré je lacnejšie? Kamenisté alebo asfaltové, resp. betónové?

- prečo sú niektoré vozidlá stále nasadzované na tú istú linku (možno aj poradie), zatiaľ čo u iných to tak nie je? Myslím, že tie isté vozidlá v rovnakom čase behajú na linkách s dlhšími intervalmi, napr. 92-ka (4929). No na 35-ke to tak vždy nie je. Kto rozhoduje o tom, čo sa kedy na ktoré poradie vypraví?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.