Reply on: Vševedko #36569:
Keď si zobereš, že meter kubický CNG stojí 17Sk a meter kubický nafty stojí 35.000 tak je sakramentský rozdiel. Len neviem za koľko prejzdí Karosa 1000l nafty a za koľko 1000l CNG. To keby som vedel takto aj prerátam, ale neviem. Nevieš to náhodou? No som si istý, že sa to dá racionalizovať tak, aby pri kompletnom CNG vozidlovom parku ťa vyšiel CNG prevádzka lacnejšie. A ak by štát, EÚ vyrovnal rozdiel medzi naftovým a CNG vozidlom, tak nie je o čom. Stačilo by, že na CNG vozidlo nemusíš zaplatiť DPH, mám pocit, že to by sa dalo politicky vybaviť. V každom prípade, ak ťa to výde 1:1 tak sa to skrz ekológiu oplatí.
Lebo nielen plničku plynu treba urdžiavať. Aj plničku nafty treba postaviť a udržiavať.
A ak by si mal odoberať len plyn a skvapalňoval by si si ho sám, tak ceny sa budú zvyšovať v najbližších rokoch nasledovne: http://www.orangeportal.sk/dnes/news/article.dwp?level1=72463&level2=72467&article=848076
spokojný čitateľ
- je nejaký rozdiel v kvalite alebo životnosti trati podľa toho aké má podložie? Ktoré je lacnejšie? Kamenisté alebo asfaltové, resp. betónové?
- prečo sú niektoré vozidlá stále nasadzované na tú istú linku (možno aj poradie), zatiaľ čo u iných to tak nie je? Myslím, že tie isté vozidlá v rovnakom čase behajú na linkách s dlhšími intervalmi, napr. 92-ka (4929). No na 35-ke to tak vždy nie je. Kto rozhoduje o tom, čo sa kedy na ktoré poradie vypraví?