Reply on: Mikimaus #33417:
Nie, nie je. Pravidlo vsak je take, ze ak sa ide cuvat cez vyhybku (teraz jedno akym smerom), tak by mal voz najpv cely prejst za vyhybku a az potom cuvat spat, po kontrole jazykov a to aj v pripade ak cuva do smeru, z ktoreho prisiel. Ak sa to nespravi, tak moze velmi lahko nastat takzvana "jazda na vidlicke" ci ako tomu hovoira. Je to pripad, ked ti jeden podovozok (pripadne naprava) ide do prveho smeru, durhy do opacneho. Takto sa aj podarilo vykolajit tu K2S na Kamennom namesti. Niektore prestavniky totiz automaticky vracaju jazyky vyhybky do jedneho smeru a ked jeden podvozok prejde za ne a druhy ostane niekde pred nimi a vozidlo zacne cuvat, tak si asi vies predstavit ako do dopadne. ? Kontrolovat polohu jazykov neuskodi ani v pripade nevratnej vyhybky, lebo aj taka moze podhodit.
bigmac
zastavka Harmincova na M.Sch.Trnavskeho je paralela k zastavke Lipskeho (pri dubravskom zimaku) na Harmincovej. pozostatok z cias starych nocakov z pred roku '94, ked tade jazdila 141ka ako dubravsky nv a 145ka z devinskej novej vsi frcala rovno do karlovky. ak som sa pomylil v cislach, opravte ma ktosi. prakticky vyznam uvedenej zastavky je takmer nula, malokedy malokto tam vystupuje a aj to asi v domneni, ze je na damborskeho (podla trate elektricky) a nastupy si pamatam dva. raz pekar utekajuci z dubravanky a raz ja o pol jednej rano iduc zo zapisnice z nehodovky di pzsr ba4. chronicky sa tam vsak huci 80km/h a ani samotni vodici, ktori ten nocak jazdia raz mesacne mnohokrat netusia, ze taka zastavka vobec existuje, vlky uz toboz nie
na druhej strane chuj s nou, nech si tam naziva na stlpe v pokoji, ved je na znamenie.