Ak som teda uviedol myslienku, ci moj nazor o renovacii kolajovej trate a moznej zmene ku skvalitneniu preprave, myslel som tym, len s dobrým myslienkovym úmyslom, ako prepojit tieto trate na vzdialenejsie miesta, pretože Bratislava sa len rozlohovo bude rozrastat C a prestupovanie na rôzne spoje nedava doprave dobrý imidz. Nic proti iným nazorom aj ked sa podla inych moje plány vidia mozno viac nakladné ci absurdné. Vsetko raz stare by vsak malo skoncit A, aby to nove sluzilo ekonomickejsie a spolahlivo, ako sice dobre sluziaci no uz zastarali system. Nic proti vasim nazorom ci elinam a ich tratiam. Len ked chces zjednodusit, hladas moznosti ako prikl. nedavat prostriedky zvlast na zeleznicnu novu vlakovu supravu a ich udrzbu a zvlast na elekktrickovu a zase ich udrzbu. Ked tejto trati mozes dat jednotný spolahlivy system. Metro vlaky mozu byt predsaj obojzivelné. Skusme to s tou zlatou strednou cestou a to som už vysvetlil. Kolko tu vlastne bojujeme o metro?... Osobak BA – Trnava nahradia len richliky, ktore v Trnave aj tak stoja. Metro vozen dotiahnem do Pezinka kde sa napoji na iny už vlakovy osobak, ktory od tadial pokracuje cez trnavu príp.s odbockou aj do Kutov. 1 zo 6-stich tychto BA metro voznov by takto vzdy odbocil na inu trat, v okolí BA , kde vsak v centre by mali len 1 ci 2 spolocné trasy. Co si uvedomujem, by mohol byt mensi problem v tratovych casovych usekov , teda presne zaradenie a ich napojenie sa do poradía v Ba. To by však v 7 min. intervalov nebolo nejako citelne, pre technologiu dodrziavania a regulacia rychlosti. Po väcsinou by sa ostatne metro vozne mohli najviac vypravovat z konecnych zastavok v BA.Vajnory ,Dubravka, Ruzinov (pri letisku) a pod. Takyto vozen by mohol v buducnu smerovat z BA cez Devinske jazero na Stupavu, kde je po tejto trati uz dosť pozemkovo zastavana oblast. Z devinskej Novej Vsi kde nastupuje viac cestujucich moze byt vypravený osobák na Kúty V minulosti cez devinske Jazero do Stupavy prechadzal osobak ktory mal omnoho väcsiu spotrebu poh hmôt. Dalsi metro vozen by mohol koncit V BA poddunajské byskupice, prip. az v Novych Zamkov. Nakolko sa aj Rusovce rozostavaju , od tial by bola 4 trat metro vozna ktora sa moze odkloniť na konecnu pri vodnom diele v Čunove. Uvedomujem si problem financii a zrealizovania stavieb pre tento usek trate. Ale treba nejako zacat, treba mysliet na buducu hustotu cestnej premavky a naucit ludí ako sa pohodlne a rychlo da ekonomicky prepravit do centra, ci iných oblastí. Elektrickova doprava je pomala a nemotorna pre blizku buducnost zahustovani BA. Ved hustota premavok narasta a treba hladat kombinovany teda nadzemny a podzemny system prepravy. Inac bude DPB v tejto dop. hustote o chvilu pomalejsí a zbytocne o narastajuce naklady pohonnych hmôt viac stratovejsi ako mozno do teraz. Toto je ciste moj nazor, neziadam k tomuto vyjadrenie nakolko je tu vela inych nazorov pre a proti a plany o doprave su aj tak iné.Dakujem za pochopenie.
Prepac mi to ale Iba pre zaujimavost k m. postihnutiu myslenia sedej kory mozgovej odporucam ti prestudovat , nove zaklady experimentalnej psychologie prikladne-.Povrch ludskeho mozgu sa rozprestiera na rozlohe dvetisic dvesto stvorcových centimetrov. Inteligencia vsak nezavisi ani na tolko na hustote buniek a ploche mozgovej kôry, a ni na vahe mozgu a mnozstve ryh, ako na ucelnom zaplneni vsetkych esplan vedomostami. Stav myslienkovej schopnosti je potencialny a je uvadzany do cinnosti duchovnou formou veci, abstrahovanov s predstav, ktore sa vryli do esplan. Za nepoznanym fizikalnym svetom je nepoznatelny „skutocny“ svet, ktoreho metafizickou hodnotou je skutocnost. Pravda je v kazdom pripade skryta za vecami a nie v nich. Kazdy ludsky cin je pôsobenie na prirodu. Dusevne a telesne deje sa navzajom podmienuju. Ak myslim vedomym myslim nim. Vedomie by nemalo vlastny zdroj aktivity a vlastnu dynamiku, ktore by nemalo obsahy v esplanach, by nebolo nicim. Obsahy vedomia su zdrojom poznavania skutocnosti.Myslienka ktoru vyjadrujem, nestoji vo vedomi izolovane, ale je napatrnym vysekom toho, co som uz povedal a co este chcem povedat. Ani minulost, ani buducnost v nej nie je obsiahnuta priamo, jedine, co zazivam,je vedomie suvislosti, ale jej postavenie môze byt potencialne, t.j. ja si môzem kedykolvek vyvolat aj to, co predchadzalo, mozem minule obsahy vedomia reprodukovat. Buducnost si potom uvedomujem ako urcity ciel, ku ktoremu smerujem. Pri vnemoch , predstavách a myslienok ktore sa sucasne stretavaju v sedej m.kôre, vo vedomí sa zdruzuju, tvoria skupiny: ak sa vybavi jeden clen skupiny, vybavuju sa z esplan aj ostatne s nim zdruzene. Teda predstavy sa zdruzuju a vybavuju podla zakona sucasnosti. Ak spominame na nejaky dej, prebudzaju sa, obnovuju sa predstavy vo vrchnom podvedomí v tom istom poriadku, v akom do neho vstupili a zasa v tom istom poriadku sa vybavuju vo vedomi. Vybavovania v inom poriadku sa nedeje a je tak povediac nemozne. Uvedomenie si niecoho sa opiera o vedomie, ze premyslame.Pri rozumovom premyslani nam casto prichadzaju do vedomia uz hotove z podvedomia a jeho cinnosti co by som mohol uviest z clanku „ hádaci, proroci“. Teda tebou pochopené ako hluposti a bludy nezmysli. L Myslis, ze je tu niekto dokonalejsi ? Ja si to nemyslim. cau
Ešte k tej stránke, najmä k zľavám: Typický príklad je http://www.mmm.sk/index.php?part=1, časť ZĽAVA NA ŽELEZNIČNEJ PREPRAVE. 25% zľava a 10 obmedzujúcich podmienok, pretože je jasné, že by zľavu chceli hneď všetci zneužiť ...
To, ze podklady su pod mapami zhodne, som si skutocne nevsimol, za to sa ospravedlnujem. Avsak tymi tunelmi som naozaj myslel len tie dve stavby, ktore -- ak sa seredne nemylim -- by mali prepajat zhruba cestu z DNV severne od Lamaca s predlzenim Galvaniho a novy exit z dialnice severne od Zahorskej Bystrice s vonkajsim okruhom.
Ale spat k teme. Prave to, ze linky ako 81 ci 90 budu musiet ostat, sa mi nepaci. Keby sa po Petrzalke spravili dve alebo tri elektrickove trate, doplnkova doprava (ak za nu povazujem autobusy a vyhladovo trolejbusy) by sa mohla zredukovat omnoho vyraznejsie.
Zhodneme sa v tom, ze len preferencia -- ak bude navyse (ne)fungovat tak, ako pocas tej skusobnej prevadzky v Dubravke -- ci vecne rekonstruovanie T3 ludi do MHD neprilakaju. Ja sa vsak obavam, ze vysledna podoba nosneho systemu napriklad v niektorych castiach Petrzalky atraktivitu cestovania MHD este dalej znizi a sposobi nie priliv, ale odliv cestujucich.
Rovnako sa zhodneme v tom, ze komunikacia so zakaznikom a vseobecne informovanost cestujucich je v DPB na takej zlej urovni, ze horsia uz asi ani byt nemoze. Najhorsie na tom je pocit, ze v DPB to zaujima a trapi len mizive percento ludi, ktori nemaju sancu to zmenit.
Jedinu nadej vidim v nejakom tlaku zhora. Bohuzial, cast ludi na magistrate ma asi rovnako na salame, ako cast ludi v DPB. Inak by MHD v Bratislave nemohla schatrat do takeho zalostneho stavu, v akom sa v sucasnosti nachadza.
Ale dufat stale mozeme. Komunikacia s mestom tiez nebola bohvieco, no lady sa pomaly pohynaju -- informacny portal, jednotna korporatna identita mesta, front office...
galiyosha: Aktualizacia uzemneho planu sa ho naozaj dotkla iba velmi zlahka (napriklad na rok 2010 projektuju pre letisko milion cestujucich rocne, pritom uz tohto roku bude mat cez 800 tisic).
Podklady pod mapou MHD vsak su rovnake pre vsetky roky, zrejme ako podklad zobrali vyhladovy stav, cize toto by som za chybu nepokladal.
Takisto je v poriadku, ak sa dlhodobo pocita s dvoma prepojeniami popod Karpaty - realna realizacia asi nehrozi v blizkej dobe, ale v uzemnom plane to ma miesto, aby sa uzemie nezastavalo alebo nepouzilo pre nieco ine. Fakticky by mali byt tri prepojenia, ak priratame Severnu tangentu (ak sa ta bude realizovat, mala by sa robit sucasne s vystavbou trasy B, inak si to prilis neviem predstavit). Inak tie ciary pokreslene cez Karpaty su vacsinou VN vedenia, takze nie vsetko su tunely
Zaujimava je mapka 1035459_V3.jpg , tam je zakreslena aj trasa rychlodrahy s umiestnenim stanic.
Linky ako 81 a 90 asi zostanu, z tejto casti Petrzalky sa bude zvoz robit skor pod Novy most.
Teorie o tom, ako nejake hypoteticke metro vycicia rovnako hypoteticky rozvoj inej MHD samozrejme mozes viest, ja si skor myslim, ze ak si napr. DPB mysli, ze moze vyrazne skvalitnit a zrychlit MHD v Bratislave inym projektom, nech ho predlozi a bije sa o investiciu. Ak sa maju cestujuci vratit od individualnej dopravy k MHD, musi existovat na to dovod, a tym nebude preferencia na par krizovatkach, ani T3 reko. Som zvedavy, kedy sa dockame prezentacie projektov ako
alebo kedy niekoho napadne, ze MHD potrebuje aj jednotny informacny system s unifikovanym grafickym vzhladom, v ktorom cestujuci bude jasne vedeny a lahko sa zorientuje, ci uz je domaci, navstevnik alebo cudzinec... toto predsa nestoji miliardy, takisto optimalizacia tras, komunikacia s verejnostou atd atd. - systematicky sa na to roky kasle, preco by to zrazu malo byt ine po zakupeni par nizkopodlaznych elektriciek. Neverim tomu.
Textová časť je na webe asi komplet (pri zbežnom pohľade to tak vyzerá). Grafická časť je podstatne zredukovaná - v tlačenej forme má každá kapitola hrubú mapovú zložku. Oproti tomu je web čajíček. Stojí za to si to pozrieť. Ak máš ale aj iné záujmy než dopravu, je to na dlhý čas (ja som tam stvrdol pol hodiny a to som iba preletel dopravu, nič viac).
Vladimír:Bohužiaľ sme museli uprednostniť jazykovú konzistentnosť.Keďže však väčšinu stránky som zozbieral ja,môžeš ju v ľubovoľnej podobe pretvoriť a aplikovať trebárs aj tu na iMHD.
Pri študovaní toho linku som konzumoval makovo-tvarohový koláč a skoro som sa zadrhol, čo som sa tak rechtal. Isto bars mocno výstižné.
Re #33138 S499.1023: Škoda len, že legendárny argument z prostredia DPMP "Bolo by to bars zložite" sa nedostal na stránke v originálnej podobe Ale aj tak je to super, ďalšie výrazy treba zbierať a zapisovať. Len tak ďalej!
Vies, mna hlavne skrie, ze podla schem na http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=72607 Petrzalka moze rata len s jedinou vetvou kolajoveho systemu. Je mi jedno, ci to bude rychlodrazna elektricka, klasicka rychlodraha, mackopes alebo cokolvek. Podstatne je, ze kvalitu dopravy to v Petrzalke v konecnom dosledku podla mojej mienky zhorsi. Domnievam sa, ze Petrzalka je prilis siroke uzemie na to, aby ju stacilo pokryt jednou jedinou radialou. Ti, co budu byvat relativne blizko daneho systemu, budu mat cestu do mesta dlhsiu "len" o cas dochadzky. Ale co ti ostatni?
Zober si napriklad cast Dvorov v sucasnosti obsluhovanu najma a-81 a a-90. Tito ludia sa v sucasnosti za par minut dostanu na druhy breh Dunaja. Ako to bude po vystavbe nosneho systemu? Bud im ponechaju stavajuce autobusy (co nie je prave idealne), alebo budu musiet absolvovat martyrium napajac - nosny system, pricom -- kedze nosny system bude Dunaj krizovat v oblasti Stareho mosta -- sa im cesta podstatne predlzi. Jedna elektrickova linka v mierne upravenej trase napriklad dnesnej a-90 by to riesila. Rovnaky problem bude mat oblast Ovsista.
Druha vec, co ma stve, su tie vsadepritomne napajace. Stale sa omiela, ako vymiznu z Petrzalky neekologicke a financne nevyhodne autobusy. Trolejbusove trate sa vsak objavuju az v planiku na rok 2025. Trolejbusy sice su vyraznym zlepsenim z ekologickeho hladiska, pri stave bratislavskeho trakcneho vedenia vsak rychlost cestovania urcite nezvysia -- skor by som sa bal opaku...
Okrem toho mam pocit, ze tie plany boli robene bud pred mnohymi rokmi alebo sa autori sa zabudali medzicasom pozerat na kalendar. V planiku na rok 2010 je su uz zakreslene komplet nova obytna stvrt medzi Lukami a Jarovcami, siesty most cez Dunaj poza Slovnfat a oba vonkajsie okruhy vratane megatunelov pod Karpatmi. (Aspon tak som to pochopil ja. Opravte ma, prosim, niekto, ak sa mylim.)
Aj tak sa vsak nemozem zbavit pesimistickeho dojmu, ze sa postavi trat do Petrzalky (ak vobec), a tam cely projekt nosneho systemu skonci, kedze dojdu peniaze.
Re #33131 yale: To, co popisujes v poslednom bode, nastane prave vtedy, ak vsetky peniaze na MHD odtecu do bratislavskeho projektu METPO.
jasneee ? ja len uvazujem s takymi vozidlami, ktore by sa tu aspon realne mohli objavit. ULF taktiez na uzkom rozchode nejestvuje,preto zamyslat sa nad tym, ako by sa to tam voslo nema vyznam. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
galiyosha
Zober si napriklad cast Dvorov v sucasnosti obsluhovanu najma a-81 a a-90. Tito ludia sa v sucasnosti za par minut dostanu na druhy breh Dunaja. Ako to bude po vystavbe nosneho systemu? Bud im ponechaju stavajuce autobusy (co nie je prave idealne), alebo budu musiet absolvovat martyrium napajac - nosny system, pricom -- kedze nosny system bude Dunaj krizovat v oblasti Stareho mosta -- sa im cesta podstatne predlzi. Jedna elektrickova linka v mierne upravenej trase napriklad dnesnej a-90 by to riesila. Rovnaky problem bude mat oblast Ovsista.
Druha vec, co ma stve, su tie vsadepritomne napajace. Stale sa omiela, ako vymiznu z Petrzalky neekologicke a financne nevyhodne autobusy. Trolejbusove trate sa vsak objavuju az v planiku na rok 2025. Trolejbusy sice su vyraznym zlepsenim z ekologickeho hladiska, pri stave bratislavskeho trakcneho vedenia vsak rychlost cestovania urcite nezvysia -- skor by som sa bal opaku...
Okrem toho mam pocit, ze tie plany boli robene bud pred mnohymi rokmi alebo sa autori sa zabudali medzicasom pozerat na kalendar. V planiku na rok 2010 je su uz zakreslene komplet nova obytna stvrt medzi Lukami a Jarovcami, siesty most cez Dunaj poza Slovnfat a oba vonkajsie okruhy vratane megatunelov pod Karpatmi. (Aspon tak som to pochopil ja. Opravte ma, prosim, niekto, ak sa mylim.)
Aj tak sa vsak nemozem zbavit pesimistickeho dojmu, ze sa postavi trat do Petrzalky (ak vobec), a tam cely projekt nosneho systemu skonci, kedze dojdu peniaze.
Re #33131 yale: To, co popisujes v poslednom bode, nastane prave vtedy, ak vsetky peniaze na MHD odtecu do bratislavskeho projektu METPO.