Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #33130:
Ešte k tej stránke, najmä k zľavám: Typický príklad je http://www.mmm.sk/index.php?part=1, časť ZĽAVA NA ŽELEZNIČNEJ PREPRAVE. 25% zľava a 10 obmedzujúcich podmienok, pretože je jasné, že by zľavu chceli hneď všetci zneužiť ...
Reply on: yale #33153:
To, ze podklady su pod mapami zhodne, som si skutocne nevsimol, za to sa ospravedlnujem. Avsak tymi tunelmi som naozaj myslel len tie dve stavby, ktore -- ak sa seredne nemylim -- by mali prepajat zhruba cestu z DNV severne od Lamaca s predlzenim Galvaniho a novy exit z dialnice severne od Zahorskej Bystrice s vonkajsim okruhom.

Ale spat k teme. Prave to, ze linky ako 81 ci 90 budu musiet ostat, sa mi nepaci. Keby sa po Petrzalke spravili dve alebo tri elektrickove trate, doplnkova doprava (ak za nu povazujem autobusy a vyhladovo trolejbusy) by sa mohla zredukovat omnoho vyraznejsie.

Zhodneme sa v tom, ze len preferencia -- ak bude navyse (ne)fungovat tak, ako pocas tej skusobnej prevadzky v Dubravke -- ci vecne rekonstruovanie T3 ludi do MHD neprilakaju. Ja sa vsak obavam, ze vysledna podoba nosneho systemu napriklad v niektorych castiach Petrzalky atraktivitu cestovania MHD este dalej znizi a sposobi nie priliv, ale odliv cestujucich.

Rovnako sa zhodneme v tom, ze komunikacia so zakaznikom a vseobecne informovanost cestujucich je v DPB na takej zlej urovni, ze horsia uz asi ani byt nemoze. Najhorsie na tom je pocit, ze v DPB to zaujima a trapi len mizive percento ludi, ktori nemaju sancu to zmenit.

Jedinu nadej vidim v nejakom tlaku zhora. Bohuzial, cast ludi na magistrate ma asi rovnako na salame, ako cast ludi v DPB. Inak by MHD v Bratislave nemohla schatrat do takeho zalostneho stavu, v akom sa v sucasnosti nachadza.

Ale dufat stale mozeme. Komunikacia s mestom tiez nebola bohvieco, no lady sa pomaly pohynaju -- informacny portal, jednotna korporatna identita mesta, front office...
galiyosha: Aktualizacia uzemneho planu sa ho naozaj dotkla iba velmi zlahka (napriklad na rok 2010 projektuju pre letisko milion cestujucich rocne, pritom uz tohto roku bude mat cez 800 tisic).

Podklady pod mapou MHD vsak su rovnake pre vsetky roky, zrejme ako podklad zobrali vyhladovy stav, cize toto by som za chybu nepokladal.

Takisto je v poriadku, ak sa dlhodobo pocita s dvoma prepojeniami popod Karpaty - realna realizacia asi nehrozi v blizkej dobe, ale v uzemnom plane to ma miesto, aby sa uzemie nezastavalo alebo nepouzilo pre nieco ine. Fakticky by mali byt tri prepojenia, ak priratame Severnu tangentu (ak sa ta bude realizovat, mala by sa robit sucasne s vystavbou trasy B, inak si to prilis neviem predstavit). Inak tie ciary pokreslene cez Karpaty su vacsinou VN vedenia, takze nie vsetko su tunely 🙂

Zaujimava je mapka 1035459_V3.jpg , tam je zakreslena aj trasa rychlodrahy s umiestnenim stanic.

Linky ako 81 a 90 asi zostanu, z tejto casti Petrzalky sa bude zvoz robit skor pod Novy most.

Teorie o tom, ako nejake hypoteticke metro vycicia rovnako hypoteticky rozvoj inej MHD samozrejme mozes viest, ja si skor myslim, ze ak si napr. DPB mysli, ze moze vyrazne skvalitnit a zrychlit MHD v Bratislave inym projektom, nech ho predlozi a bije sa o investiciu. Ak sa maju cestujuci vratit od individualnej dopravy k MHD, musi existovat na to dovod, a tym nebude preferencia na par krizovatkach, ani T3 reko. Som zvedavy, kedy sa dockame prezentacie projektov ako

http://www.tramvaj-barrandov.cz
http://www.novespojeni.cz/

alebo kedy niekoho napadne, ze MHD potrebuje aj jednotny informacny system s unifikovanym grafickym vzhladom, v ktorom cestujuci bude jasne vedeny a lahko sa zorientuje, ci uz je domaci, navstevnik alebo cudzinec... toto predsa nestoji miliardy, takisto optimalizacia tras, komunikacia s verejnostou atd atd. - systematicky sa na to roky kasle, preco by to zrazu malo byt ine po zakupeni par nizkopodlaznych elektriciek. Neverim tomu.
Reply on: Andy #33151:
My sme z 1018 boli spolu vtedy u Karola K., ked sa nam chvalil ich kopyrovanim
Reply on: 1018 #32998:
Tie fonty nie sú ukradnuté, to poslali vraj z BUSE. Ale inak máš pravdu.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: tr3mp #33107:
Textová časť je na webe asi komplet (pri zbežnom pohľade to tak vyzerá). Grafická časť je podstatne zredukovaná - v tlačenej forme má každá kapitola hrubú mapovú zložku. Oproti tomu je web čajíček. Stojí za to si to pozrieť. Ak máš ale aj iné záujmy než dopravu, je to na dlhý čas (ja som tam stvrdol pol hodiny a to som iba preletel dopravu, nič viac).
Vladimír:Bohužiaľ sme museli uprednostniť jazykovú konzistentnosť.Keďže však väčšinu stránky som zozbieral ja,môžeš ju v ľubovoľnej podobe pretvoriť a aplikovať trebárs aj tu na iMHD.
Reply on: S499.1023 #33130:
Pri študovaní toho linku som konzumoval makovo-tvarohový koláč a skoro som sa zadrhol, čo som sa tak rechtal. Isto bars mocno výstižné.

Re #33138 S499.1023: Škoda len, že legendárny argument z prostredia DPMP "Bolo by to bars zložite" sa nedostal na stránke v originálnej podobe 🙂 Ale aj tak je to super, ďalšie výrazy treba zbierať a zapisovať. Len tak ďalej!
Reply on: tr3mp #33105:
Vies, mna hlavne skrie, ze podla schem na http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=72607 Petrzalka moze rata len s jedinou vetvou kolajoveho systemu. Je mi jedno, ci to bude rychlodrazna elektricka, klasicka rychlodraha, mackopes alebo cokolvek. Podstatne je, ze kvalitu dopravy to v Petrzalke v konecnom dosledku podla mojej mienky zhorsi. Domnievam sa, ze Petrzalka je prilis siroke uzemie na to, aby ju stacilo pokryt jednou jedinou radialou. Ti, co budu byvat relativne blizko daneho systemu, budu mat cestu do mesta dlhsiu "len" o cas dochadzky. Ale co ti ostatni?

Zober si napriklad cast Dvorov v sucasnosti obsluhovanu najma a-81 a a-90. Tito ludia sa v sucasnosti za par minut dostanu na druhy breh Dunaja. Ako to bude po vystavbe nosneho systemu? Bud im ponechaju stavajuce autobusy (co nie je prave idealne), alebo budu musiet absolvovat martyrium napajac - nosny system, pricom -- kedze nosny system bude Dunaj krizovat v oblasti Stareho mosta -- sa im cesta podstatne predlzi. Jedna elektrickova linka v mierne upravenej trase napriklad dnesnej a-90 by to riesila. Rovnaky problem bude mat oblast Ovsista.

Druha vec, co ma stve, su tie vsadepritomne napajace. Stale sa omiela, ako vymiznu z Petrzalky neekologicke a financne nevyhodne autobusy. Trolejbusove trate sa vsak objavuju az v planiku na rok 2025. Trolejbusy sice su vyraznym zlepsenim z ekologickeho hladiska, pri stave bratislavskeho trakcneho vedenia vsak rychlost cestovania urcite nezvysia -- skor by som sa bal opaku...

Okrem toho mam pocit, ze tie plany boli robene bud pred mnohymi rokmi alebo sa autori sa zabudali medzicasom pozerat na kalendar. V planiku na rok 2010 je su uz zakreslene komplet nova obytna stvrt medzi Lukami a Jarovcami, siesty most cez Dunaj poza Slovnfat a oba vonkajsie okruhy vratane megatunelov pod Karpatmi. (Aspon tak som to pochopil ja. Opravte ma, prosim, niekto, ak sa mylim.)

Aj tak sa vsak nemozem zbavit pesimistickeho dojmu, ze sa postavi trat do Petrzalky (ak vobec), a tam cely projekt nosneho systemu skonci, kedze dojdu peniaze.

Re #33131 yale: To, co popisujes v poslednom bode, nastane prave vtedy, ak vsetky peniaze na MHD odtecu do bratislavskeho projektu METPO.
http://www.imhd.sk/~color/foto/forhn2.jpg
Ktory odporca Raby nalepil toto na okno 7846?????? ? ? ? ? ? ?
Reply on: tr3mp #33144:
Írčitý doslovný preklad je NDP ?
Reply on: COLOR #33142:
Na Slovensku po slovensky. Nie OMG ale MTB 😉
Reply on: S499.1023 #33141:
Predsa Object Management Group 😉 Nerobil si nikdy s OO analýzou? 😉
Hoci, toto asi nie je to, čo myslel COLOR ?
Reply on: S499.1023 #33141:
Die OMG ist eine Oh My God!!!
Reply on: COLOR #33140:
Was ist das OMG?
Reply on: S499.1023 #33138:
OMG! ?
Reply on: S499.1023 #33099:
jasneee ? ja len uvazujem s takymi vozidlami, ktore by sa tu aspon realne mohli objavit. ULF taktiez na uzkom rozchode nejestvuje,preto zamyslat sa nad tym, ako by sa to tam voslo nema vyznam. ?
Reply on: COLOR #33132:
No asi preto, lebo sme ju len teraz vytvorili... ?
COLOR:

S-bahn: ano, prave tato kategoria v regione BA uplne chyba...

rozvojovy plan: no to je asi tazka otazka, dnes uz asi nikto nenakresli novu stvrt na zelenej luke. Dnes je tazko nieco predpokladat, nova vystavba sa robi zahustovanim takmer na vsetkych sidliskach a je tu aj odliv do lokalit pri Bratislave. Ak som dobre cital, ani tzv. novy (v skutocnosti nie prilis novy) uzemny plan nema na toto jednoznacne odpovede.

Trasovanie nosneho systemu je tiez otazkou, asi najmenej spochybnovana je trasa B Petrzalka-centrum-Hlavna stanica-Trnavske Myto, myslim ze to by mohlo na dlhsiu dobu stacit, Ruzinov ma tiez svoju radialu a na Trnavskom myte by mohli ludia prestupovat na trasu B.

Trasa A mi uz pripada pre sucasnost menej logicka, pretoze racianska radiala sa da doplnit pozemnou trasou z Filialky, co by mohlo v kombinacii s elektrickou stacit a Karlova Ves/Dubravka maju celkom solidnu radialu, ak by sa rekonstruovala a zrychlila (dali by sa preriedit aj tie prejazdy aut cez trat). Trasa A mimo radialy riesi este problematicku Mlynsku dolinu a Dlhe diely, ale pre ne by sa mohlo najst aj lacnejsie riesenie. V takom pripade zostavaju iba Mlynske Nivy, ale tie su umiestnene cca 800 metrov po Dostojevskeho rade od stanice Pribinova na trase B, nejaky nizkopodlazny shuttle bus z AS na Pribinovu by to mohol riesit.

Este by sa dal zakomponovat nejaky zeleznicny shuttle, ktory by vozil z petrzalskej zeleznicnej stanice ludi na zastavku ZSR-Petrzalka na trase B a mohol by pripadne pokracovat cez Pristavny most na letisko.

No zle by to nemuselo byt, ale zatial je to vzdy len plan konciaci "... a potom som sa zobudil..." 😞
Reply on: fobust #33106:
Cely den to uz trci v Linkoch na hlavnej stranke, je to sila...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.