Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Spectre #32288:
v spojeni brzdy sa tiez odbudzuje suntovanim, ale aj tak je to jedno nakolko to hupanie zrychl. je principialna blbost pretoze ak to bude pomale tak to bude hupat aj s vozom (indukcnost toho obvodu nieje az taka aby sa to ustalilo na nejakej strednej hodnote) a ak to ma byt rychle tak zasa narazas na mechanicke problemy..
Reply on: S499.1023 #32287:
To som nikdy nepovedal a ak také niečo z toho vzišlo, tak je to čisto výplod fobustovej fantázie.

O čom som s fobustom vyprával bola elektrická (nie výzbroje, všeobecne) stránka vozidla T6A5. Vozy relatívne nové a moderné vyrobené technológiou Tranzistor-Relátko ... skutočne to nechápem. Však v originálnej T6ke predstavuje najvyšší stupeň integrácie súčiastka like MAA741.

Pointa bola v tom, že elektrická výbava je na úrovni roku +/- 1975 a celá napríklad T6ka už mohla byť riadená mikropočítačovo (a pri technickej úrovni T3 ktoré sa vyrábali vo veľkom ešte v 80tych rokoch - grc!). Zjednodušilo by sa zapojenie, zlacnila cena súčiastok (v porovnaní s cenou tramvaje asi zanedbateľná ale aj tak), logicky by sa zvýšila spoľahlivosť a hlavne by sa zjednodušila diagnostika a kazivosť.

Ty asi nemáš prehľad o takomto druhu automatizácie, ale ja som sa tým istú dobu zaoberal, takže si to viem bez problému predstaviť, nakoľko viem, že všetky potrebné veci na to v tej dobe už boli bežne používané a rozšírené. Ono prehľad o computerizovanom riadení asi nemali ani súdruhovia z ČKD, nakoľko vyrábali to čo vyrábali.
Reply on: S499.1023 #32284:
Možno to je aj tým, že kolegovia z Dubnice to nemali moc na čom testovať a jednoducho tú výzbroj vyrobili naslepo. Inak si neviem predstaviť to, že to došlo úplne nepojazdné.
Reply on: bigmac #32282:
Ajajajaaaaaj. "To nejde, to sa nedá" ? ? ?

Vo viedni spojili aj starý plesnivý vrak s novým vozom a jazdí (no, ako tak 🙂 ...) im to. Oproti tomu nepredstavuje K2 vs. T3 žiadny problém.

Zase opakujem a veľmi si prosím, aby to niekto nebral tak, že hŕŕŕ, ideme kuplovať K2 a T3. Ja sám v tom zmysel nevidím. Píšem to už asi tretí krát, ale dôrazne upozorňujem, že predložená alternatíva je iba možné riešenie. Dalo by sa to, ale, keď mám byť úprimný, sám by som sa koncepčne týmto smerom nevydal.
Reply on: n #32283:
No ti neviem, ale pokiaľ ma pamäť nemýli, tak pri jazde sa používa 75 stupňov a zbytok je premostené a ZR spína pomocnými kontaktami iba shunty, avšak pri brzde sa využije všetkých 99 odporových stupňov.

S tým prúdom prípravy sa nechcem hádať, nakoľko nemám zmerané, overené ani vyrátané, či 10A stačí - myslené to bolo ilustračne.
Reply on: Spectre #32280:
Ešte jeden dotaz: To nie náhodou Ty si povedal fobustovi, že trakčné výzbroje typu Progress a TV14 sú zastaralé, mohli byť už v roku 1975 a celé je to založené na jednom švábe?
Reply on: Spectre #32279:
No, tento príspevok som prehliadol, ale takto by to, vážení súdruhovia, skutočne nešlo. Kľúčové slová: shunt, zoslabené pole, odbudzovanie.
Reply on: n #32283:
Shuntovacie stupne sa pridať dajú, motory sú odskúšané až na zoslabenie poľa na 33%.
Prúd prípravy nikto nechce znižovať na 10A, len ho zregulovať tak, aby nerástol na obludných 200A pri 60 km/h u T3SUCS.
Všetko sa to dá, len zopakujem, kto by také komplikovanosti riešil aby sa zrealizoval fobustov sen o kuplovaní vlnitoplechov s T3.
Reply on: Spectre #32280:
Hm, a je Ti jasné, že dráhové zariadenie musíé fungovať aj na vozidle, nielen na stole? Aby to nedopadlo ako s asynchrónnou výzbrojou z Dubnice, ktorú takto ohodnotili kolegovia zo Cegelecu ("Na stole chodí každý menič").
Re #32281 galiyosha: Prúd prípravy zabezpečuje, aby boli trakčné motory stále nabudené pre zahájenoie ED brzdenia a taktiež aby bol zrýchľovač natočený v polohe zodpovedajúcej rýchlosti jazdy.
Reply on: Spectre #32279:
hello! Ako chces prepinat poslednych 10 stupnov odporovych, ked posledne stupne spinaju suntovacie stykace? na konci drahy zrychlovaca sa predsa reguluje prud odbudzovanim a nie zaradzovanim dalsich odporov?! pridat dalsie suntovacie stupne je tiez nezmysel lebo menej ako nejakych cca.50% prudu kotvy nemozes ist koli stabilite. Co sa tyka zmensenia prudu predpripravy na "rozumnych" 10A, tak ten prud je tam koli budeniu a nie zo srandy ak ho zmensis na 10A tak uz reakcia kotvy to mozno vykompenzuje a necuduj sa ked potom stupis na el.brzdu a 10s sa nebude nic diat..
re fobust, spectre:
vy dva udy, skor ako tu zacnete fantazirovat, nastudujte si schemy a spinacie programy. to su uplne ine vyzbroje, maju ine ovladanie, ine riadenie, ine zrychlovace. jednoduchsie je vymenovat, co maju spolocne. nesirte tu bludy, ludia neznali problemu to potom beru ako pravdu.
Co je vlastne prud pripravy? Mam nejake matne tusenie, ze to ma cosi spolocne s tym, aby vobec fungovala EDB pri jazde vybehom, ale to je asi tak vsetko... Vopred vdaka za vysvetlenie. 🙂
Reply on: S499.1023 #32278:
Výrobný náklad na jedno takého zariadenie by skutočne nemal byť prečo vysoký.

Vývoj som napísal sumu čo sa týka celkového zázemia. Čo sa týka dráhového úradu, v tom skutočne neviem, ale pokiaľ by to schválili, tak by to schválili na určitý druh zariadenia. Samotný modul by mohol byť univerzálny, rozdiel medzi aplikáciou do K2 a T3 by bol iba vo firmwari.
Reply on: S499.1023 #32277:
No uzrejmime si to ... vo vysokej rýchlosti je prúd prípravy taký vysoký, že OR nepustí servomotor a ZR stojí na mieste, takže sa krásne zapečie. Riešiť by sa to dalo tak, že by elektronika pri výbehu chodila so ZR hore-dole dajme tomu v rámci posledných 10-tich stupňov. Zapiecť by si ho nezapiekol, akurát by si ešte trochu zvýšil priemerný prúd prípravy.

Naopak pri nižších rýchlostiach by to mohla táto elektronika regulovať podobne a držať prúd prípravy trebárs na nejakých rozumných 10A.
Reply on: Spectre #32275:
Hehe, s tými 10.000,-/voz by som to bral aj hneď. Myslím, že sa môžeš prihásiť, za 10.000,- / voz sa Ti aj klaňať budú. Nezabudni, že si to všetko budeš musieť nechať schváliť aj dráhovým úradom...a úplatky sú drahé...
Reply on: Spectre #32276:
Musel by si pridať ďalší shuntovací stupeň, tam Ti žiadne elektronické inteligentné elektronické riadenie nepomôže.
No a záver máme spoločný - rovnako ako kuplovanie T3 s K2 - dá sa ale nestojí to za tie peniaze.
Reply on: S499.1023 #32271:
Zase ti budem oponovať. Aj cez vysoký prúd prípravy by si nemusel nevyhnutne napaľovať zrýchľovač, keby bol inteligentne elektronicky riadený (čo by bola okrem iného súčasť môjho vynálezu dnes teoreticky popísaného). Okrem toho by sa týmto dal docieliť podstatne nižší prúd prípravy (ale len v nižších rýchlostiach), takže daná úprava by mala zmysel aj v meste.

Keby aj išlo o to, nie je problém na strechu hodiť dva odporníky ktoré by boli počas brzdenia (prípravy) v sérií so ZR.

Znova však opakujem, že akékoľvek takého úpravy jedine na báze teoretickej, nakoľko T3 ani K2 nie je dôstojné vozidlo nového tisícročia.
Reply on: S499.1023 #32257:
No máš pravdu.. to je najlepší argument, keď sme už ukázali, že sa to dá. Btw. moje vyfantazírované úpravy aj s luxusným mikroprocesorovým riadením vozidla ak by stáli 10.000 / voz, tak to je veľa. K tomu prirátaj dajme tomu 200.000 na vývoj a odladenie.

Tým však nechcem povedať, že by som to zavádzal. Kachny aj T3ky patria do šrotu a nemajú čo jazdiť po ulici v 21. storočí. Iba hovorím, že sa to dá a som veľmi poctený, že som dokázal vyvrátiť aj argumenty laminátky-vševedky ? ? ?
Reply on: S499.1023 #32273:

Teraz si zistime, co je horsie... Hmmm... Zeby napalovanie ZR? Alebo predsa len strielanie TM?
Reply on: fobust #32272:
Hej, tie by mohli, tým by sa nenapaľovali palce ale strieľali TM:-)).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.