Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Inak, s tou anketou na hlavnej stránke opatrne, opatrne! Aby si magistrát jej výsledky nevyložil ako podklady pre stanovenie maximálnej ceny cestovného v MHD! 😉
Reply on: metro #32128:
A čo keď ti povieme, že bratislavský projekt rýchlodrážnej električky je robený tak, že medzizastávkové vzdialenosti budú rovnaké ako u metra a maximálne dosahovaná rýchlosť električky bude tiež rovnaká ako u metra čiže 80km/hod. Akurát nebudeš tri minúty cestovať do podzemia ako písal Papyr pri metre. V Dúbravke, Karlovke, Rači, Ružinove a na Vajnorskej sa moc toho nezmení. Len to bude jazdiť rýchlejšie, zruší sa niekoľko zastávok, ale dochádzkový čas k zastávkam zostane v podstate rovnaký, zruší niekoľko prejazdov cez trať, zavedie preferencia električky na križovatkách,... Len v centre budú cestujúci rýchlejšie. V Petržalke sa toho zmení viac. Totižto trať v strede sídliska bude vyžadovať autobusové výťahy a ak nebudú prípoje koordinované, čo v BA asi nebudú, tak sa dočkáme toho, čo napísal Papyr o Prahe. Takže zrejme cestovanie bude menej pohodlné, ale rýchlejšie.
Ale uvidíme či sa vôbec niečo postaví. Len šance na výstavbu rýchlodrážnej električky sú asi o 800% vyšie ako u metra.
Metro, tu si asi narazil len na samych priaznivcov elektriciek... osobne vsak tiez nepovazujem otazku metra za uzatvorenu.
Vystavba elektricky do Petrzalky ma nevyhodu v tom, ze sa v projekte lahko daju robit kompromisy, takze vyvoj pojde asi takto:

- naco stavat standardny rozchod, metrovy nam staci a elektricka moze behat aj po ostatnych tratiach (aj ked sa neskor ukaze ze nemoze)
- naco stavat vsetky krizovania mimourovnovo, niektore staci urobit v urovni a s preferenciou (ktora casom zanikne)
- naco kupovat nove vozidla, ved mozeme lacno zrekonstruovat T3
- naco stavat uzatvorene stanice, stacia ostrovceky, nastupovat do vozidiel sa bude po schodoch
- naco trasovat Petrzalku vo vykope, staci po povrchu

atd...

S metrom sa to prilis neda, to je stavba sama o sebe, kompromisy sa v procese vystavby uz nedaju robit. A dokonca pri troche stastia by ho mohol prevadzkovat niekto iny ako DPB.

Samozrejme, metro moze chodit mimo centra aj po povrchu na samostatnom telese. Dolezite su vsak jeho vlastnosti: nastup v rovine podlahy, velkokapacitne supravy, plna preferencia v doprave, informacny system, jednoduche prestupy na ostatne typy dopravy. Tie vozidla ktore v takychto systemoch jazdia su blizsie vlakom ako elektrickam. Combino ani ULF nie je na rychlu premavku s velkou prepravnou kapacitou. Staci si postat na prestupnej stanici metra a clovek za chvilu pochopi, kolko ludi sa tadial premelie.

Do Petrzalky by teda mala ist naozaj kapacitna prepravna zbernica noveho systemu, aby sme tu za par rokov nemali iba ospalu trat po ktorej sa elektricka hrkoce pol hodiny, podobne ako dnes na Zlate Piesky.
Reply on: Z #32118:
Známy má SAAB tuším 90. Proste trochu starinka. Jeden deň otvoril dvere a zobral mu ich moskvič. Nejaká pekná starinka. Chlap čo mu patril bohoval, lebo sa mu podarilo po štyroch mesiacoch zohnať predné svetlo a v ten deň čo ho namontoval ho aj roztrieskal. Známy tiež nové dvere hladal trochu dlhšie.

Re #32128 metro: Ha ha ha, za päť minút cez polku mesta. To si kde nabral. ? ? ? Nevravím že metro nie je rýchle, ale to by muselo ísť tak 130km/hod bez zastávok.
Reply on: fobust #32130:

No kukam ze na zlu adresu, mas to este raz, tentokrat hadam spravne.
Z:
Poslal som ti na mail fotky tej tisicky. ?
Reply on: metro #32128:
No ja snad byvam v inej Prahe, ako ty popisujes. Skade kam ste sa dostali za 5 minut? Jedina trasa podzemnej drahy, o ktorej som ochotny pripustit, ze vedie skutocne z konca na koniec Prahy, je metro B, ktore vzdialenost medzi konecnymi urazi za 43 minut.

Ja ked potrebujem ist do mesta, napriklad na Vinohrady (dajme tomu Kajetanka-Jana Masaryka) metrom, tak to je 0-20 minut cakania na autobus, potom 5-30 minut jazdy po ulici (podla stavu prejazdnosti ciest), potom 3 minuty zostup dole na uroven nastupista stanice Hradcanska, potom 0-10 minut cakania na supravu metra A, potom 10 minut jazdy na Namesti Miru, potom 3,5 minuty lezenie po schodoch hore, potom cakanie 0-10 minut na elektricku, potom 2 minuty jazdy elektrickou. Celkovo nabeham PESI cca 1 km a casovo to trva medzi 25 a 90 minutami.

To je lepsi priklad... ten horsi je napriklad Kajetanka-Na Beranku. To musim ist dvoma linkami metra, pricom prva je vzdy A z Hradcanskej a druha moze byt bud B na Smichovske nadrazi, odkial mi ide 253-ka, alebo C na Kacerov, odkial mi ide 139-ka... Mam vyskusane, ze za pouzitia C-cka to trva cca 70 minut, za pouzitia B-cka priemerne 55 minut (pri pouziti B-cka pritom trikrat prekrocim Vltavu, dobre, nie?). Osobnym autom to cez Strahovsky tunel, Barrandovsky most a Modransku ulicu trva nanajvys 25 minut.

Ach, metro, metro... Kilometre nabehane pesi na vstupoch, vystupoch, prestupoch, radovo minuty jazdy, ale radovo desiatky minut cakania alebo pesieho pochodu, neskoordinovane odchody nadvaznych autobusov... Metro je krasna vec 🙂
no,podla mna by najvecsou vyhodou bolo,ze by si sa z jedneho konca mesta na druhy dostal za zlomok casu ako sa dostanes dnes.ked som bol v prahe tak sme sa z centra dostali na druhy koniec prahy asi za 5 minut,co by u nas trvalo 25,vdaka nasej infrastrukture a rychlosti dopravy.je pravda ze je drahe a nakladne na vystavbu,ale myslim ze keby sa nasiel nejaky vhodny investor dalo by sa s tym nieco urobit... tak povedz teraz tvoj nazor
Reply on: Author #32126:
Máš pravdu, snáď budúce prázdniny už nebude 31ka premávať vôbec ...
Reply on: Martin #32124:

Pokial viem, spickovy interval do Sl.udolia je 10min (31+39), to cez vikend nie je, teda pracujuci studenti sa pohodlne dostanu, rovnako ako aj ludia do televizie v opacnom smere..A pre prazdninujucich nie je luxus 20min, viem, ale kapacitne problemy som si tam v lete nevsimol..Alebo situacia spred 2-3 rokov, ked chodila na Mlyny v lete len 39 (31 nepremavala) s intervalom 14/20/14 bola lepsia?
from london to SLOVAKIA

from london to SLOVAKIA

Zdravim Slovensko,dam sem nejaky prispevok about of london transportation .
Casto chodim dabldekrami a neni to nic moc! ZLATE IKARUSY A KAROSY,sori!!
Je to najlacnejsia doprava a najpomalsia teda vyuzivana dost velmi. Kapacita je tu okolo 70 . vyhodou je ze ked je autobus plny uz nenabera ludi takze to ma aj svoju vyhodu. Je v nich dost smrad a strasne teplo ? !! vlaky su tu ako u nas dost zahumusene a smradlave.... Jedno odvezenie tu stoji 1 libru takze je to dost drahe.. ale aspon chodia celkom presne pretoze su tu vodici penalizovany za nedodrzanie casu. Maju tu svojich kontrolorov ktori stoja na niektorich zastavkach. tak prijemne slnecne leto na slovensku. SLOVENSKOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Reply on: jarca #32120:
Cez prázdniny vzniká fakt paradoxná situácia, kedy v pracovné dni premáva linka 39 do Slávičieho údolia horšie ako cez víkendy poobede... ?
Reply on: S499.1023 #32121:
?
....tak mi prosim porad, kam napisat ?
No ajhľa ako sa nám MHD fórum nenápadne mení na IGK fórum?.
Ahojte, neviem komu mam napisat, ale mozno je toto to spravne miesto..... nie je mozne, aby autobus 39 chodil cez tyzden (okrem dopravnej spicky) castejsie ako len kazdych 20 minut? V Mlynskej Doline byva v lete tiez dost vela ludi, ktori sa potrebuju premiestnovat....
Dakujem ?
Z:

Odtien na tej mojej je tusim tento:

č. odstínu AZNP (značení výrobce): 439
číslo odstínu n.p. Barvy a laky: 4290
číslo, název a zavedení do výroby Glasurit: SK4290 himmelblau, 1966
odstín: modrá (světlá)

zdroj: http://skoda-mb.prekladys.com/

kombinaciu interieru teraz neviem, ale sedadla su cierne, strecha je kremova, dvere cierno - kremove (tusim). Vcelku elegantne. Na sedadlach su aj sede potahy, ale tie som dal dolu, lebo som ich dal vyprat a navyse to takto vyzera krajsie, aj ked sa na to sedadlo "lepim".

Podla vyrobnych cisel karoserie a motora je to voz z 10. serie, co bola prva seria kde sa vyrabal aj model DeLuxe, cize jedna z uplne prvych DeLuxiek vobec. Bude z nej velmi dobry veteran, rozhodne. Jazdi velmi dobre uz teraz, su to iba drobnosti ktore treba spravit, iba to chce cas, ktoreho teraz az tolko nemam.
Reply on: Z #32116:
Totiž aj cena tohto typu auta, keď je všetko pôvodné, záleží od mnohých faktorov. Dôležité považujem pri výbere i účel, na ktorý sa bude vozidlo používať. Ak kupujete ako zberateľ, pôvodné dielce hrajú veľkú rolu-ale všetko v náväznosti na už nižšie spomenuté faktory. I z pohľadu finančného zabezpečenia je to rozdielne-pretože ak chcete tento typ na bežné použitie, z hľadiska možného rozhodovania, že kúpi sa lacno, niečo to vydrží a potom sa uvidí treba tento typ poznať (rozumejte spotreba, zháňanie kompatibilných či pôvodných dielcov). ? Ak sa rozhodnete nejakú tú 412ku kúpiť, želám veľa spokojnosti a radosti z nej! ?
Reply on: Z #32106:

Tak ti teda dakujem. A vies na co som prisiel? Kupil som ju od cloveka pracujuceho v DPB. To su teda veci. Ja som o tom ani netusil... ?
Reply on: drink #32115:
Ťažko odhadnúť, dobrý stav môže byť myslený pred či po generálke. Záleží aj na tom, či je auto pojazdné, či bolo garážované, či sú zdravé plechy a nakoľko záleží na to, čo všetko je pôvodné. Najlepšie by bolo nazrieť na internetové ponuky veteránskych búrz-na sieti sa ich dá nájsť hodne! ? Môj osobný predpoklad na moskviča 412 v zachovalom pojazdnom stave je od 5 do 20 tisíc-je to však len veľmi, veľmi hrubý predpoklad. Ak by bol záujem, stránky, kde sú v ponuke takéto záležitosti, môžem zaslať mailom. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.