Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #30029:
Ako by ti povedal Ing. Spak .... Vlcaci si to zaspinili, svojimi spinavymi nohami podupali podlahu a pospinili krasne cistucke sedadielka tym, ze sa opovazili si na ne sadnut, tak nech si v tom teraz cestuju.

Btw. ziadne, opakujem ZIADNE vozidlo nie je samospiniace v interieri. Urcite existuju nejake hygienicke predpisy o umyvani napriklad madiel v interieri. Fakt by som na nich poslal hygienika.

Este jedna pikoska: Prerusil som studium na VS, takze tento semester robim na 8-hodinovy uvazok. Robotu mam kusok od domu, cize nemusim kazdy den cestovat MHD. Obvykle teda cestujem mimo spicky. Podme ale k veci: Odkedy necestujem MHD, som ovela "zdravsi" ako kedysi. Hygiena cestovania MHD ma urcite vplyv aj na zdravotny stav, pretoze napriklad tuto zimu som nebol ani raz chory. Da sa to argumentovat, ze sa tlacim v buse s plno ludmi, ale tie bakterie sa musia prenasat aj inak. Totiz v mojom zamestnani prichadzam do kontaktu s plno ludmi tiez a nic.

"S MHD ku zdraviu" 🙂
Reply on: qwix #30026:
Neumyvat nie je najlacnejsie (dovod si spravne opisal), iba najmenej pracne. No a samozrejme, neumyvat je nehygienicke.

Ked sa ocitnem v Bratislave, casto (nie vzdy) neveriacky pozeram, v akom stave cistoty tam MHD jazdi. Ako "pravidelny zakaznik" dvoch dopravnych podnikov - DPP a DPMP - nie som na takuto spinu zvyknuty. Je pravda, ze napriklad Ikarus 280 je "samospiniace" vozidlo, dokaze sa zaspinit neuveritelne rychle od svojich vlastnych kolies, ale v BA najdes spinave exemplare od kazdeho typu vozidiel. Ostatne, keby bola spina len zvonka, dalo by sa to prezit, ta spina na bocnici jaksi nie je v tesnom kontakte s cestujucim. Horsie su uz centrofixkove kresby v interieri a odpadky na zemi - a najhorsie su zaspinene textilne sedadla, to je skutocne humus - byt hlavnym hygienikom mesta Bratislavy, okamzite zakazem prevoz ludi v niektorych najviac zaspinenych vozidlach do doby vycistenia alebo vymeny sedaciek.
Reply on: diamantinka #30027:
Skus vlavo v menu "Vyhladanie spojenia"...
AKO SA DOSTANEM Z MLYNSKYCH NIV - Z HLAVNEJ AUTOBUSOEJ STANICE NA LETISKO M.R.STEFANIKA??? PROSIM O POMOC. DAKUJEM....
Reply on: Papyr #30025:
ale uplne najlacnejsie je nezastresit a neumyvat...
(btw. je to blbost lebo peniaze ktore nevrazis do umytia potom musis vrazit do oprav vyplivajucich z neumytia od (stale spominanych) soli, etc.)
Reply on: TAXI TAXI #30021:
Lacnejsie je umyvat, ako zastresit.
Reply on: J #30020:
TO JE ONO! TO JE ONO! TO JE ONO! ☺ ☺ ☺
Záchranu Alstomu pred krachom odobril Brusel
http://www.sme.sk/clanok-1617001.html
Pochybujem že sa ulakomia na to aby zastrešíli vozovne....
Reply on: J #30020:
No, podla mna, v zime ti to aj tak namrzne...skor by sa mohli zamysliet napriklad nad tym, ze by kompletne zastresili vozovne...aj to by im dost pomohlo...
TAXI TAXI? Ale samozrejme, ale sú dni kedy treba proste vozy umývať každý deň, lebo sa to prejavý na ich stave. Pamätáš siešte na zimu aké vozy chodili špinavé? Lebo kefy sa keď mrzne používať nemôžu? No wap s tým problém nemá. (Veď cez zimu sa chodí práve na wapku, aby si všetko vystriekal.) A ak také dni prídu, tak by na to DPB mal byť vybavený. A ak dielenský nechcú opravovať vozy zospodu špinavé, tak nech sa naučia obsluhovať wapku a nech ju majú k dispozícií.
Reply on: J #30017:
Podla mna umyvanie busov kazdy den je zbytocny luxus...uplne by stacilo raz za tyzden...aj to by bolo neskutocne nadherne...a v dnesnych podmienkach aj nerealne... ?
Reply on: Sarko #29992:
Nuz je ine otestovat program doma a na serveri 😉 Doma si nemozem navodit take podmienky, ake su v praxi 😃
Reply on: Z #29973:
Nie bus som ešte wapkou nečistil, no nikto nehovorí, že tie vozy treba umývať zásadne o pol dvanástej večer. Ako vozy prichádzajú z rannej špičky, večernej špičky a v noci. To sa dá krásne rozložiť, aby si na štyroch DTP umyla zbežne 200 busov denne.
Samozrejme, že netreba voz dôkladne umývať každý deň, no myslím si, že také zbežné prestriekanie všetkého čo vonku bolo (boky plus spodok) aby aspoň istá časť soli v zime a prachu cez leto išla preč nie je problém. Aj tak tie vozy musia čakať, kým prejdú kontrolov či nie a čakajú kým sa dotankujú,... To prestriekanie, ak bude z každej strany jeden človek s wapkou nemôže trvať dlhšie ako 5 minút. Aj to je veľa? A nezabúdaj, čím častejšie umývaš, tým menej práce nad tým stráviš.
Momenátlne si sa trochu zachovala ako to sa nedá.

Re #29999 Miki: áááá to bude plyňákov, až z toho plynatosť chytíme 😃
Reply on: m #30014:
To by vodic radsej neriskoval, ked v plnej 39-ne stoji neviem kolko ludi na schodoch 😉
Reply on: m #30013:
a ty si myslis ze keby si to dal na policiu tak by na dpb polovali alebo co??? fakt ***nute, ubohe. s takymito vecami sa policajti zaoberat nebudu, ved aj oni vedia ze lepsie to nejde.
Este nieco: Statie na schodoch v autobuse je aj samo bez prekrocenia poctu ludi porusenim vyhlasky, lebo to je priestor urceny len na nastup a vystup cestujucich. To ze tam da dpb napis nestojte na scodoch je fajn, ale zase je zodpovedny len a len vodic, a nemal by sa ani pohnut ak tam niekto stoji.
Ked pisete o obsaditelnosti vozidiel MHD, treba povedat, ze kazde vozidlo ma v technickom preukaze jasne napisany maximalny pocet osob, ako napriklad normalne auto 5 ludi a ak vas zastavi policajt a je tam napr. 6 ludi - mate problem, to iste plati o autobusoch, bohuzial, policajti to nekontroluju.

Co je ale horsie, nechapem tych vodicov - im hrozi, ze im zoberu vodicsky, ked na to pridu a ked sa nebodaj nieco stane (napr. havaria autobusu, zraneni alebo mrtvi ludia) a zisti sa ze v autobude bolo o 20 ludi viac - je za to zodpovedny vodic - vyhlaska hovori jasne, vodicova povinnost je dohliadnut, ci nie je prekroceny maximalny poveny pocet osob.

Pisal som v tomto duchu aj staznost na DPB, dokonca mi odpovedali z ich pravneho oddelenia, vobec nespochybnili, ze by vodici porusovali vyhlasku, argumentovali typu nemaju dost vozidiel a penazi, naozaj dobre argumenty ked ide o bezpecnost cestujucich. Samozrejme mohol som napisat aj na policiu, ale zase az taka svina nie som, len ma zaujimalo ako bude dpb reagovat.
Reply on: Martin Fundárek #30011:
Nenormalna obsaditelnost je 11os/m2 🙂 pripadne 2os/m3 ? ?. Ano ,zvrhlost to je. Ale aj keby si v tomto momente zmenil normu na 5os/m, tak snad nepocitas s tym ze ti ubudnu tlacenice v spojoch ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: COLOR #29904:
Veď ja netvrdím, že sa obsaditeľnosť 8/m2 nedá dosiahnuť. Dá. Ale ak sa s ňou vopred počíta ako s NORMÁLNYM stavom a nie niečím výnimočným (veľká akcia, výpadok vozidla a pod.), tak je to zvrhlosť. Na tom trvám, bez ohľadu na to, či to nejaký idiotský teoretik dal do normy, alebo nie. [Aktuálnu normu skutočne nepoznám. Ale bývali časy, keď sa podľa normy udávala normálna obsaditeľnosť (5/m2) a maximálna obsaditeľnosť (8/m2). Z toho vyplýva, že 8/m2 bola nenormálna obsaditeľnosť ☺]

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.