Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Keď spraví dpb zmeny k lepšiemu tak mi budeme na dôchodku...
Reply on: rebeka #29849:

DPMB za to nemoze. Mam vazne obavy, ze Doprani podnik mesta Brna nieco zmeni. Skuste sa prosim obratis na DPB, dopravny podnik Bratislava, a.s., pripadne na Magistrat. Pekny den prajem.
Marko: V takomto prípade dochádza k predbiehaniu spojov na konečnej, prípadne zachádzanie a otáčanie cez vrátnu koľaj v obratisku (KE). Situácia je v pripade jednej linky paradoxne jednoduchšia, pretože pri súčasnom stave slabších a viacerých liniek musia byť vlaky postavené tak, aby jednotlivé spoje jednotlivých liniek do seba zapadali a odchádzali podľa času odchodu. Vo väčšine prípadov by sa obsadenie obratísk aj pri minimalistickom návrhu nemenila.
Reply on: Marko #29850:


ano verim obcas vyuzivam aj autobuovy spoj smerom do Petrzalky... a tie dvere ked popod ne prefukuje tiez nie je nic prijemneho a vrzgajuce "panty" obcas mam pocit, ze ta harmonika v strede sa rozpadne v najblizsej zakrute...
co uz ... ale niet nad komfort bezdomoveckeho "hovna" sorry za ten vyraz, zabaleneho v papieri odkial nesmelo vykuka na cestujuceho spoza posledneho sedadla, ci obsahu zaludka po zvlastnom comsi - no cestujeme ako na "civilizovanej planete"...
Vladimír : ja si skôr myslím že budú kratšie prestávky pretože budú kratšie intervaly a vodiči si nebudú môcť dovoliť dlhé prestávky tak ako teraz...a aj keby mali dlhšie prestávky tak keď bude napríklad 2 min interval na viacerých linkách tak za 15 ním bude už obratisko plné...
To sa netýka len mestskej časti dúbravka....v autobusoch je to oveľa oveľa horšie a nielen v zime ale počas celého roku.
som mimoriadne nespokojna s dopravou elektrickami z mestskej casti Dubravka do mesta. Rano je to priserne. Okrem toho, ze vodici si radi "prispia" na obratisku ? rada by som upozornila na fakt, ze vozne su casto mokre, smrdia, sedadla su studene, v elektricke sa nekuri ani trosicku ani ked je chladno - polozit svoj zadok na plastove sedadlo, super vychladene, ked je vonku 5°C az 10°C rano je priam zivotu nebezpecne - sama trpim uz tazkym zapalom mechura uz si radsej ani nesadam. "ujovia" a "tety" si pod svojim zadockom kuria aby im volacosi neprechladlo a cestujuca verejnost je im ukradnuta... za zvysene cestovne je to hanba DPMB. fuuj... preplati mi liecenie dopravny podnik, kedze za zimu mozu ich opatrenia ? (na otazku vodicovi - preco e vo vozni zima bola odpoved - Musime setrit...) ? Ziadat po ludoch tie nekrestanske peniaze za prepravu je "svinstvo" lebo ziadna zmena ani naprava k lepsiemu zo strany DPM neprichadza a cestujuci len doplacaju - rada by som vedela "na koho" ?????
Reply on: Sarko #29836:
Pri intervaloch 4-7 min. sa nie je potrebné prestávkami pre vodičov zaoberať. Čím kratší interval a čím viac vozov na linke je, tým väčšia sloboda organizácie prestávok.

Re #29840 Sarko: Tak s týmto som ja nikdy problém nemal. Od 13-tich rokov si stále udržiavam prehľad o aktuálnom linkovom vedení. A to sa za tú dobu pomenilo dosť. A keď už hovoríš o jednosmerkách, sranda bola, keď taká L7 menila v okruhu smery. Istý čas sa točila v jednom smere, potom v opačnom, potom opäť v pôvodnom...
Reply on: J #29835:
Súhlasím, môžeme postaviť niečo na základe môjho návrhu. Chce to ešte širšiu diskusiu.
Reply on: Sarko #29840:
Tých chýb je tam určite viac, predsa len pri stálych výlukách a zmenách jednosmerných prevádziek cez centrum často zabudnem niečo prehodiť 😞 ... poprosím takéto veci posielať mailom.
Reply on: J #29832:
tak ako pise BigMac
Trhnite si hovada
re j, ojazdene vozy: jednoducha matematika. podvozky z liberca a stare vozy len na papiere. varcb3 kupis, progress tiez, kapacita ud vysoka. a mas nove vozy, ktore ti na najblizsich 15rokov akotak zalepia dieru vo vozovom parku...
Reply on: Sarko #29840:
A ešte L6 s opačnou šípkou, tiež na Americkom... ?
Reply on: Papyr #29676:
Použitie starých OJAZDENÝCH drotov na novej trati samozrejme nezmysel je ? . Droty sú totiž ojazdené v mieste svoriek viac, vyťahané tak, že majú nerovnomerný prierez atď.
Počúvajte, nie je v schéme MHD z 4.5.2004 chyba v opačnom jednosmernom označení L7 pri Americkom nám. a chýbajúcom čísle trasovania (vrátane šípky jednosmernosti) cez Vazovovu?

Inak ja mám z tých jednosmerností pri návšteve BA vždy hrôzu a bez mučenia sa musím priznať, že pri každej ceste do BA musím stále opakovať lekciu "trasy liniek", kapitola "jednosmerky"... ?
Reply on: Papyr #29661:
Ale fujto. To máš od Martyke, je to hnusné. Mmch., tie laná nie sú kevlarové ale plastové (parafil). V prvom rade si už konečne všetci uvedomte, že každý oblúk, ktorý má menší než obrovský polomer, je z princípu pevný, aj keby bol zavesený na čomkoľvek. Pružné svorky v oblúkoch neslúžia na odpruženie vedenia ale na tvarovanie vedenia. A delta záves je pekná vec ale podľa mňa úplne stači výkyvný záves Kummler-Matter, je lacnejší a pokiaľ sa nejedná o nejaký medzimestský úsek s dĺžkou kompenzovaného úseku aspoň kilometer, tak svoju úlohu splní úplne rovnako.
A len tak úplne na okraj - ten úsek po ulici Pri suchom mlyne bol kedysi od križovatky pri pekárni až po Vojenskú nemocnicu kompletne pružne zavesený a kompenzovaný, až kým squadra ing. Pertinaxa Eskoviča Diódového nerozhodla, že si uľahčí prácu tým, že ojazdené pružné závesy nahradí pevnými a to vrátane toho, ktorý sa nachádza ako posledný pred kompenzačným závažím - čiže závažie momentálne napína akurát tak ten posledný preves. Podobná zvrhlosť je k videniu na električkovej trati na Ružinovskej radiále na zastávke Tomášikova, kde je vedenie kompletne rekonštruované na delta záves, akurát na poslednom prevese pred "šponovákmi" je starý, pevný úsekový delič, ktorý následkom toho v rámci kolísania teplot putuje aj s prevesom hádam aj o dva metre...
Reply on: Sarko #29836:
Tie žmurkacie smajlíky mali byť - (78' ) a (73' )...
Reply on: Papyr #29656:
Škoda trať rušiť, staré droty aj tak nepoužiješ, bo sú vyťahané a rozkúskované, DP by možno peniaze mal, lenže DP nemá svoje peniaze, DP má mestské peniaze a mesto rozhoduje o tom, či sa použijú na NP trombelus, SOR alebo zatrolejovanie. V tomto prípade majú o zatrolejovaní všetci jasno (dokonce aj DP) už veľa rokov, len mesto je zahryznuté...
Reply on: J #29816:

Tr3mp to má ideálne zrátané aj po stránke počtu zastávok. L1 ich má 14, L2 - 25, L3 - 26, L4 - 23 a L5 - 10. Pri L1 a 5 by sa dalo napohľad pozerať ako o zachádzku jednej linky na Hlavnú stanicu a spolu majú tieto dve linky 24 zastávok. Pri prehodení smerov L3 cez Obchodnú a L4 cez Špitálsku, máš na L4 potom 28 zastávok, a to sa potom budú horšie zosúlaďovať napr. prestávky vodičov. Doba obehu navrhovanej L3 cez Špitálsku by bola 36'+37' (73'), doba obehu navrhovanej L4 cez Obchodnú by bola 39'+39' (78'). Pri rozdelení liniek od zastávky Park kultúry po stretnutie na zastávke Legionárska a opačne trvá L3 13,5' a L4 12', takže nielen že by bol preklad intervalov na dúbravskej radiále, ale aj stretanie spojov týchto liniek na Legionárskej a Trnavskom mýte s priamymi prestupmi. Mrknem aj na nadväznosť voči ostatným linkám (tr3mp to má už možno dávno spočítané), ale už teraz musím aj ja konštatovať - je to naozaj dogma. 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.