Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: J #29816:

Tr3mp to má ideálne zrátané aj po stránke počtu zastávok. L1 ich má 14, L2 - 25, L3 - 26, L4 - 23 a L5 - 10. Pri L1 a 5 by sa dalo napohľad pozerať ako o zachádzku jednej linky na Hlavnú stanicu a spolu majú tieto dve linky 24 zastávok. Pri prehodení smerov L3 cez Obchodnú a L4 cez Špitálsku, máš na L4 potom 28 zastávok, a to sa potom budú horšie zosúlaďovať napr. prestávky vodičov. Doba obehu navrhovanej L3 cez Špitálsku by bola 36'+37' (73'), doba obehu navrhovanej L4 cez Obchodnú by bola 39'+39' (78'). Pri rozdelení liniek od zastávky Park kultúry po stretnutie na zastávke Legionárska a opačne trvá L3 13,5' a L4 12', takže nielen že by bol preklad intervalov na dúbravskej radiále, ale aj stretanie spojov týchto liniek na Legionárskej a Trnavskom mýte s priamymi prestupmi. Mrknem aj na nadväznosť voči ostatným linkám (tr3mp to má už možno dávno spočítané), ale už teraz musím aj ja konštatovať - je to naozaj dogma. 🙂
tr3mp: Myslíš, že by bola napr 3A a 3B pričom jedna by chodila na letisko a druhá na Dolné Hony?
Presne tak. Zrušila by sa zastávka Atronomická - ostala Chlumeckého a potom Hornbach 😃 A tam by bola zastávka regionbahnu. Ty to privádzaš k dokonalosti ?

Ale stále si neodpovedal na zásadnú vec. Či dovolíš aby tvoj návrh išiel ďalej a väčšia časť ľudí sa spolupodielala na jeho prezentácii,...
Reply on: J #29831:
Pokojne nemusí v Ružinove končiť nič a vetvy môžu byť na letisko a na Dolné Hony. A keď už stanica pri Hornbachu, tak nad alebo pod železničnou traťou, aby bol prestup na integrovanú dopravu ...
Reply on: Vladimír #29801:
Teší ma, že tu všetci dokážete oceniť moje kvality 😉
Ja ešte doplním filozofiu, z ktorej vychádza môj návrh.
- máme šesť radiál (aj s Hlavnou stanicou),
- na každú radiálu dve linky, to je šesť liniek (jednu z určitých dôvodov vypúšťam),
- linky z jednej radiály vedú do dvoch protiľahlých radiál (presnejšie do dvoch z troch protiľahlých radiál).
Z toho pri troche uvažovania ako najlpší vychádza vytvorený systém. Vypustená je len linka Rača - Ružinov, keďže toto spojenie je možné realizovať buď prestupom v centre, kade by musela viesť aj táto linka + posilnenie kapacít liniek 2 a 3 je zbytočné a navyše je spojenie rýchlejšie busovými linkami po Bajkalskej, Tomášikovej, Galvaniho - Bojnickej.

Farebné označenie + číslovanie: dve najsilnejšie radiály Petržalka a Dúbravka, preto aj čislovanie od 1 - 4, linka 5 ako doplnok. Farebne 1 a 2 vychádzajú z červenej (ale sú dostatočne odlišné) a 3 a 4 z modrej, čo sú farby metra B a A. Takže aj historický podtón má tento návrh 😉
Reply on: BM #29830:
No neviem teraz keď už jazdia 7783-86. Mesto BA deklaruje nákup nových vozov a kúpou starín by zdvihlo vlnu nevôle. Aj podvozky kde zohnať.
tr3mp: No Hornbach a vzrast kúpischopnosti obyvateľstva môže voľačo zmeniť a letisko plánuje tento rok 900tis. pasažierov tak neviem, lebo aj ten nápad do Vrakune a D. H. nie je zlý.
Ale v každom prípade treba to čo si vytvoril spropagovať aj s návštevou u primátora a námestníka a aplikovať to na súčasné vedenie.
Teraz nejde o to kam všade elina pôjde, ale koľko liniek a ako často.
Reply on: Vladimír #29827:
Ano presne ako pises.


Co tak odkupit do DPB a zrekonstruovat ?? Ved na Juraku stale chybaju vozidla.
http://www.vecernik.sk/index.php?command=viewarticle&id=24802
Reply on: tr3mp #29828:
Ani na také predĺženie L3 na Uzbeckú nie je zlé pomyslenie 🙂
Na Dňoch Bratislavy som sa mal možnosť asi trištvrtehodinu baviť s Koladom a pri tej príležetosti som nazrel do peknej veľkej mapy Bratislavy, kde boli nakreslené súčasné električkové trate, nová trať do Petržalky aj so zastávkami a ďalšie navrhované (celkom rozumné) trate:
- Zlaté Piesky - Vajnory (obratisko pri Pračanskej ulici)
- Ružinov - Nová Vrakuňa (paralelne s Hradskou, ALE JUŽNE) - Hradská - otočka Uzbecká
- Dúbravka - vozovňa Dúbravčice - VW - DNV (teda opačne ako bolo doteraz zvykom, trochu dlhé)
To je podľa mňa viac ako dosť nielen na 15 rokov ...
S opodstatnenosťou trate na letisko som si nie úplne istý, pretože 61 aj pre letisko aj pre Avion zatiaľ stači, v budúcnosti možno nie, ale či to bude na električku?
Reply on: BM #29824:
Ja viem, že sú dva. Myslel som ale, že v danom momente ovláda tabule vždy len jeden z nich. A teda musí ovládať 8 kusov. Ale podľa toho, čo píšeš, zrejme ich majú medzi sebou nejako podelené.
Reply on: Sarko #29822:
Veď hej, luxus to je. Len neviem či v plnom KTčku, keď stojíš na NP vidíš nejaký transparent cez všetkých tých ľudí na VP. ? Ale je to detail. Treba dať nápisy: Hluchý do prvých a posledných dverí ?
Reply on: J #29791:
O K3RN mozme iba snivat. Asi nebude :))
Reply on: Vladimír #29788:
Ano ale su tam aj dve palubne pocitace, jeden je v A a druhy je v B kabine. Prepinaju sa medzi sebou na funkcie MASTER a SLAVE
Reply on: Vladimír #29821:
No veď som napísal, že 83 a 34 budú stačiť. Ono ak by sa to raz podarilo tak, že sa z Dúbravky aj s prestupom dostaneš na Obchodnú skôr ako 83, tak električka má vyhraté. Aspoň v to dúfam.

Avšak stými dopytovými svetielkami by som si nebol taký istý. DPB je DPB ? ? ? ? ?
Reply on: J #29818:
Aj tak to nemá zmysel. Viditeľnosť na displej v krajných článkoch je dostatočná. Naviac od prostredných dverí sa väčšinou posunieš smerom ku kĺbu a keďže je KT8 obojsmerné pri oboch kĺboch vidíš na displej spredu. Ak dáš displej v strednom článku vpravo, pri jazde z "B" kabíny bude vľavo a teda na inom mieste, čo nie je dobré. A mať 4 vnútorné displeje... Už aj 3 sú luxus.
Reply on: J #29819:
Sorry, ale keď magistrát vie zariadiť, že sa investujú milióny do električky do Petržalky, tak hádam si bude vedieť vydupať, aby sa po stlačení dopytu v každej bričke rozsvietilo svetielko, nie?

Pozri, kto bude chcieť ísť z Dúbravky na Obchodnú výslovne ekologicky, použije L3 po Karlovu Ves. Odtiaľ bude mať L4 na Obchodnú - v špičke bude čakať 2 min., v sedle 2-3 min., cez víkend 3 min. a v okrajovom režime 3-4 min. Je to nejaká tragédia?
Reply on: Marko #29815:
Nebolo by zlé spraviť o tom stránku napr. na iMHD.sk a potom to až predstaviť verejnosti. ?
He he, ale keď som sa na to naposledy pýtal jedneho vodiča, tak nie všetkým elinám ukáže či niekto dopyt stlačil alebo nie. To vieš naši majstri 😃

Máš pravdu L83 a L34 Obchodnú a Kapucínsku dostatočne obslúžia.
Len či by zatraktívnením intervalu a doby jazdy nevznikol nárok na linku na Obchodnú. Ja som hlavne s tým uvažoval.
Avšak čisto s filozofického hladiska dogiem sa treba vyvarovať. Jedna škulinka a celé sa to zosype.
Reply on: Sarko #29813:
Čo ja viem? Nad dvere na pravú stranu.
Reply on: J #29816:
Aké zvončeky? Cestujúci by predsa v elinách nezvonili. Jediným znamením by bolo stlačenie tlačidla dopytu, t.j. ten úkon, ktorý robia Bratislavčania na každej zastávke už dnes a sú naň zvyknutí. A dopyt majú všetky bratislavské električky, ak sa nemýlim.

Ja som dnes popoludní tr3mpove linky z toľkých strán obracal a stále neúspešne, že asi v návrhu predostrené linky vyhlásim za dogmu 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.