Reply on: Sarko #29595:
No-a-čo, že som len piatak Tak idem si sem vyliať srdce a parta zavýslých magorov ma ukamenujú.To je oničom .
galiyosha : A koho to ma trápiť? Prečo? Keď si taký "inteligent" tak by ti to asi došlo ty truhlík. Hej sú prvotriedne, napr. taká stránka kostola v Dúbravke. ?
tr3mp
Porušovanie zákazu vjazdu a dopravných predpisov vôbec. Áno je to problém, vždy to bude problém ale dovolím si tvrdiť, že sa predsa len trochu v budúcnosti priblížime Západu a palčivosť situácie sa zmierni. V tomto som optimista. Ojedinelé výnimky sa samozrejme vyskytnú vždy. Ale nemôže uvažovať, že teraz je to tak a inak to nikdy nebude. To by sme sa nikam nedostali.
Voda - áno uvedomujem si blízkosť Dunaja. Preto by bolo vhodné nasledovné:
- spraviť poriadnu hrádzu v oblasti Starého mosta (nech nám na Šafko stále nepreteká voda pri povodniach, čo sa rieši vrecami priesku ...
- s traťou z mosta neísť hneď dole, ani neznižovať vyústenie mosta ale zísť až pri parčíku a tým dosiahnuť menšiu hĺbku podjazdu a nižšie náklady na jeho izoláciu voči vplyvom podzemných vôd (ale to by možno vyzeralo divne - berte to len ako ideu na zamyslenie)
- kúsok vedľa (na pseudoparkovisku pri Umelke) je územná rezerva pre stanicu metra. Keď sa dá postaviť tá, musí byť technicky realizovateľný aj podjazd, voda-nevoda. Jediný problém, či to bude stáť únosné peniaze.
Vjazd a výjaz z centra pri odstavení Štúrovej
Zotrval by som pri pôvodnom návrhu (úplne vylúčenie aút zo Štúrovej). Na samotnej Štúrovej až tak veľa firiem nesídli, parkovacích miest je tak asi tak 30-40. Navyše, atraktívnosť Štúrovej na výjazd z centra sa zníži aj tým, že Starý most nebude prejazdný a na jeho náhradu bude slúžiť najmä most Košická, v menšej miere Nový most. To presunie vozidlá najmä na Dunajskú.
Ulice v oblasti Jesenského - Štúrova - Vajanského nábr. (VN) je možné vyústiť na VN Muzejnou, Kúpeľnou a Mostovou. Predpokladom je umožnený prejazd Palackého - Jesenského - Štúrova - Medená. Vytvoril by sa tým akýsi blok ulíc, ktorý by bol pripojený na VN, podobne ďalší blok východne od Štúrovej. Výhodou by bolo vylúčenie mestského tranzitu z centra (najmä trasa Špitálska - Štúrova je dosť silná).
Magistrát - zo strany M. je deklarovaná vôľa vylúčiť IAD zo Starého mosta, čím je fakticky (a aj slovne podľa vysokopostaveného voleného zástupcu mesta) potvrdené jeho chápanie ako promenádneho (jediná motorická doprava električky). Zo strany M. sa uvažuje najmä o väzbe na (ešte nestojace) pravobrežné centrum. Potom by bolo hlúpe, keby takýto most ústil do Šafárikovej križovatky (lebo tu pojem námestie podľa môjho názoru nie je na mieste). Logickejšie je vytvoriť väzbu na historické centrum zónou s vylúčením IAD (nie pešou zónou ).
Myslím, že na jeden príspevok som napísal dosť, pokračovanie neskôr ☺