Ľuboš : máš pravdu ten semafor na šafku viac ako jednu električku nepustí a tu výhybku bude využívať iba L12 a to by bol kvôli jednej linke moc veľký luxus.
To chces povedat, ze v mieste oddelenia 209+206 a 204+212 od seba, medzi zast. Magurska a Nem. Kramare je plny trojuholnik pre trolejbusy (tzv. troljuholnik?) Eee?
Pokial viem tak sa tam robilo az do novembra, to, ze neskor pri pokracujucej vyluke nerobili aj tu cast moze tkviet aj v tom ze napr. nemali stavebne povolenie, alebo spracovany projekt... Okrem toho sa mostova musela otvorit nacas, pretoze to bola politicka zalezitost. ?
Nehovorim, ze sa musia vyhovarat, ale si napr. uvedom, ze ked chces tu cast robit, musis auta vylucit z krizovatky. 4 vtedy jazdila cez Safko, spat sa vsetko vracalo cez Jesenskeho. Ako by si to chcel rozkopat ? A hlavne kde ? Obe vyhybky boli vtedy dolezite a ak sa to malo robit poriadne, museli to urobit do hlbky. Osobne nevidim na postupe DPB nic zleho.
K vyhovorke na rychlost. Ak by pridali tych 30 metrov co sa tu spominalo, museli by rozkopat 30 metrov trasy, ktora bola nedavno robena a upravit ju, museli by na tych 30 metrov posunut tu splietku a to vsetko stoji peniaze. Tie peniaze by boli vyhodene do vzduchu, pretoze aj ked by sa tade dalo jazdit rychlo, nic by to nepomohlo, pretoze vzhladom na obluk by sa tade i tak muselo ist s mierou. Pokial viem, zo Safka ide na Jesenskeho len jedna linka - ak sa mylim, tak ma oprav. Hovoril som o tej odbocke. Co sa tyka toho, ze za normalnej premavky tam chodi viac liniek, uvedom si prosim, ze smerom na Safarikove namestie je semafor, ktory pusti maximalne jednu elektricku, takze tie rady tam zase az take velke nie su.
"nie je schopne doplnit proste rozbocenie na jednej krizovatke na uplny trojuholnik" Na ktorej križovatke? Nie je skôr problém v tom, že nie sú natiahnuté drôty Vojenská nemocnica - Patrónka?
1), 2) Ale v skutocnosti... co cakat od mesta, ktore nie je schopne doplnit proste rozbocenie na jednej krizovatke na uplny trojuholnik a preto prevadzkuje autobusovu linku (49) v celej dlzke pod drotmi... a co cakat od Drahoveho uradu, kde este dvojsilovy trolejbus ani nevideli...
3) skusil som si predstavit SOR BN12 v trolejbusovej verzii. Vyzerala by asi o chlp lepsie, ako autobusova, pretoze uhol, v ktorom odstupuju palice od strechy by trosku opticky zmiernil ten uhol, v ktorom sa ten divny povoz lame ale aj tak by to bolo hnüsné.
Ono to nie su kamery, ale opticke snimace vozidla a sluzia ako preferencia pre elektricky, teda podrzia na najblizsej svetelnej krizovatke signal "volno" o par sekund, pripadne upravia cely signalizacny plan kratkodobo tak, aby elektricka zbytocne necakala. Samorejme ze to je v skusobnej prevadzke a treba to este dolatit.
1. Uplna pravda, ja to tiez vravim. Ked uz nie tramvaj, tak plnohodnotny trolejbus.
2. Spravne!
3. No palicovy SOR, #vomit# ... Ako tak zistujem, tak Sor B9.5 bol asi najlepsi a najkrajsi autobus aky vyrobili. Ten ekoSOR a najma SOR BN12 to je humus. Priserne skarede...
1) ostrovna prevadzka je somarina. Da sa prekonat pomocou dvojsilovych vozidiel. Dvojsilova 24Tr alebo 21TrACI dokaze na neelektricky pohon nanajvys 30 km/h (-> nevhodna na prevadzku mimo vedenia a-zaroven s cestujucimi). Mozete si samozrejme vyziadat vyrobu plnohodnotneho dvojsiloveho trolejbusu napriklad u DPO, mozno by tam dokazali odstranit v Solarise tie tri sedacky vzadu vedla toho "zachoda" a narvat tam plnohodnotny dieselmotor, plnohodnotny generator a plnohodnotnu elektrovyzbroj a bude to vozidlo, ktore bude zive nielen pod drotmi. Ale to by si to niekto musel objednat, bolo by to drahsie a ktovie, ci by sa potom v BA neuplatnil tzv. kapfenbersky princip: "Duobusy likviduju trolejbusy." A vobec, myslim, ze v BA by to nepochopili a funguje to aj bez toho, a vobec, neviem si ani predstavit, ako by dokazali vasi vrchari skazit instalaciu natrolejovacich korytok
2) naklady na zadratovanie 2,5 km cesty medzi buducou trolejbusovou tratou na DD a existujucou trolejbusovou tratou na Lovinskeho ul. su nizsie ako cena za tri 12m nizkopodlazne trolejbusy akejkolvek znacky a typu. Tym padom moze ist pod droty nielen linka 33, ale aj 32 a mame vystarano.
3) Realizacia tr. trate na DD nie je az taka utopia. Mimochodom, o vyrobe trolejbusu vraj uvazuje aj SOR, takze sa moze stat, ze Tvoja vizia z poslednej vety sa moze v jednom bode svojim sposobom naplnit
16 cm je v istych situaciach aj dost, aj ked mozno nie pre kazdeho
24Tr je tichsia, bo je novsia. Piskoty a vrzoty (mimochodom, chrapoty, piskoty a vrzoty su vedlajsie dychacie fenomeny ) sa prejavia aj na 24tr, pretoze karoseria z CityBusu. Totiz, kto chce prevadzkovat CityBus (potazmo 24Tr) bez vrzgania, musi pravidelne dotahovat skrutky pod listami oblozenia vo vnutri. Predpokladam, ze v BA natolko pravidelna udrzba nehrozi.
fobust: Inak 21Tr ma lepsie sedadla, lebo dalej od seba. Co sa tyka dveri, 21Tr - 1360 mm, 24Tr - 1200 mm, pre porovnanie 9Tr - zadne dvere 1200 mm, stredne 750 mm. Ale na tvojom mieste by som nebol tak automaticky nastvany na 24Tr, ked som sa nou este neviezol. Az ked sa nou povozim, nastane cas na subjektivne porovnavanie s 12m Trollinom.
Apropo, bol som zbezne kuknut oblucik Sturova - Kamenne nam. No mam pocit ze sa tam normalne trafili nielen do polomeru, ale aj spravnej geometrie, lebo to tam nepiska (teda pri vyjazde z obluku dva z troch vozoch trochu zapiskali). Zrejme tam uz nebude zuzenie ako na Mostovej. ?
Nespoliehal by som sa velmi na to ze by preslo, lebo vies "co ak by voz neprehodil alebo podhodil, to by musel vodic aj tak vystupit a v tom momente by mu mohol voz odist".
To vies - tam sa to kompenzuje - v smere z Kapucinskej ma zase pre zmenu vyhybka az prilis dobry prestavnik, ked tolko podhadzuje... A tak sa tam jazdi 5 km/h Ale vystihol si to - najvacsi problem je ten neexistujuci prestavnik, inak by mozno take riesenie preslo...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
fobust
16 cm je dost zasadny rozidel, to si dovolim tvrdit.