Vo Viedni som bol a ja a môžem povedať, že vozy tam sú tiež špinavé (chýbajú však grafiti, ale to po celom meste aj na budovách,...) mešká úplne všetko okrem metra. Avšak jazdia dosť často tak to tak nevadí.
Išiel som U1 a U3 - všetky sedadlá priečne uložené ☺
Pekné uniformy vodičov - na výložkách košele na ramene znak Wiener linien.
Trate jedna báseň.
je tam malinký rotační měnič - něco jako MG, ale menší a hlavně bez ventilátorů. Novější vozy (E2+c5) už mají staťák, alespoň si to myslím (kdysi jsem se v jednom hrabal, a na pojistkách bylo napsáno něco jako "Statische Umformer").
Včera jsem to tam navštívil, nafotil linky 21 a 25 (jdou na zrušení qůli výstavbě metra), nakouknul do vozovny WLB na Wolfganggasse... no hezké, ale už na ty vozy dost serou, není to co to bývalo. Rýhy v kasli zaplácané štětkou (i na ULFu), no podobný hnus jako třeba Brno. A v ULFech na podlaze bordel až běda.
Sice som tam platil 2,5 nasobne cestovne ako v BA, ale ta uroven stala za to. Pripoje, genialne prestupy, vozy na seba cakali, chodilo to stale, proste super. Presli sme si celu U6 - to je parada! Tam by som sa mohol vyvazat cele dni, co pri velkosti ich siete nebude problem. Ked si vezmem ze som tam za dva dni minul iba 10 € (nic ine som nekupoval), tak si nemozem stazovat. Pri ich platoch je ta MHD uplne super. Kam sa hrabe Bratislava. ?
Inac az take tichsie zasa tiez neboli. Co mame tych par zrychlovacovych vozov so statickymi menicmi, tak tie idu porovnatelne. Najma ak prejdu cez krizovatku el-trol, tam ventilatory na 10 sekund vypnu a voz ide tichucko ako Düwag. Ozaj, ako vyrabaju Düwagy sekundarne napatie? MGcko som nepocul, aj ked nieco tam hucalo, ale to bolo moc tiche na MG. Co tam maju dynamo alebo ako? ?
Viem o tom uz asi rok, ale nechapem, preco by si niekto mal tam tu domenu zaregistrovat... Aj tak ziadny webhosting neponukaju, iba domenu. A hadam nechces mat adresu .tk? Aku to akoze ma vyhodu?
Presne tak, tá prvá je rozjazdová, elektromagnetická, prúdová (stavací kontakt je vidno na pravom troleji v smere jazdy tesne pred výhybkou), systému OB, výroba ELV Kremnica, lokalitu nedokážem identifikovať, vyzerá to na vozovňu Trnávka. Na druhej fotke je križovatka Mickiewiczova/29.augusta, relatívne nová záležitosť, kríženie a zjazdová výhybka, veľmi kvalitná montáž, evidentne nemontované VRBUSTmi, ťažko povedať, či je to ELBA Kremnica alebo ESKO, ktroé dnes tiež vyrába okopírované Kummlery... Dokonce podľa typu nosnej siete montáž ani nevyzerá na ELZA, ale tí sa celkom rýchle učia, tak to možu byť aj oni.
Takze z Videne:
Halvny dovod preco boli SGP vozy tichsie je absencia hlucneho MGcka. Niektore tiez duneli ako nase K2S, na tych par usekoch kde mali vlkovitu trat (ale asi taku ako je sucasna na Radlinskeho od Racka po Vazovovu cize na BA pomery vobec nie vlnkovita) to rachotilo tak isto ako u nas - aj ULF, ano aj ULF na vlnkovitej trati rachotil. Na takej Vajnorskej za Trnavskym mytom by tie vozy rachotili tak isto ako kachny a T3, taku vsak vo Viedni nenajdete a ak ano, tak mi dajte vediet. Trate vsak nevykazovali ziadne lomy ani ine choroby, co jasne svedci o ich kvalite. Vsetky obluky boli z kolajnic s hrubsou "opornicou", dokonca nie iba vnutorne kolaje, ale aj vonkajsie (ked uz, tak poriadne, nie ako u nas). Vidiet ze ich tratovaci vedia robit, resp. netrpia nedostatkom penazi. Vsetky ostrejsie obluky boli mazane priamo od kolaje, vacsie polomery asi mazu rucne - raz za cas tam nabehne niekto s konzervou maziva a natre ho tam (nie som si isty, ale vsade maju v zlaboch taku hnusnu vazelinu, iba na velkych polomeroch nie je, tam uz staci spravna geometria). Sranda, miestami uz bolo malo maziva, tak zo zacalo popiskavat, neda sa to vsak porovnat s Bratislavou. Pistalo to v nizsom tone, ale aj tak, bolo to vsak tichsie. Inac co namazali obluk Mostova - Jesenskeho, tak to tam tiez ide ticho, ako vo Viedni. Problem je v tom, ze to tie vozy rojazdia, trebalo by to tam natierat aspon 4 x denne (odhad), aby to jazdilo stale ticho. Viedenske vozy boli cistucke, ani cmaranec, aj ked jeden mal dost spinavu podlahu, ktora hadam nevidela metlu aj tyzden, lebo tie chumace prachu boli dost velike. Dalsi voz mal tiez "ogrcanu" podlahu nejakymi tekutinami. Dokonca sme sa viezli aj v ULFe, kde sa niekomu asi rozliala nejaka seda farba alebo co, proste sranda. Taktiez som videl hrdzu na okennej priecke v SGP, a to v dost silnom stadiu, prehnite to bolo zodpovedne. Nase tramvaje take prehnite priecky nemaju, co sa vsak o niektorych gumokolovych vozidlach povedat neda. Ale tie SGPcka predsalen maju svoj vek. Prazske T3 sa mi pacili viac, pri porovnatelnom veku. Tie SPG sa mi zdali priserne uzke a mal som pocit ze maju este vyssiu podlahu ako T3, to je vsak subjetinvy nazor. K tomu to pri rozjazde a brzde citelne sekalo, zrychlovac je predsalen lepsi, akurat ho tazko umiestnit na strechu a treba ho chladit hlucnym MGckom, takze zasa nieco proti. Inac nechapem preco maju SGP vo vnutri este aj tie skatule, vask MG ani zrychlovac nemaju, to sa tie stykace nedali dat pod podlahu? Co tam je? Odporniky su predsa na streche. "Parilo" sa z nich pekne (ako u T6, ale tu iba pri brzde). Pri prejazde vyhybkami to islo tichsie, akurat na tych krizovatkach, ktore su pre nase pomery nenormalne (kadejake kombinacie a ziadne typizovane vyhybky) to rachotilo dost, aj ULF. V tomto smere to bolo ako v Prahe. U nas take krizovatky nemame, preto nemozem porovnat. Autobusom som isli iba raz, Mercedes Citaro, nic nove, akurat ze meskal 7 minut. Dnesa sa tam chystam znova.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023