Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Práve som sa vrátil z potuliek v ČR. V stredu som navštívil Brno a vidím, že sa tu rozprúdila diskusia o Karosách (zase). Aj ked Šerbel435 nie je môj obľúbený autobus, bohužiaľ, každý súdny človek (od vodičov počínajúc, cestujúcimi končiac) musí nevyhnutne dospeť k názoru, že Karosa je šrot. To, že má slabý motor, alebo blbú prevodovku tu nebudem rozoberať, lebo to sa dá zmeniť, ale patent, ktorým to chlapci vo Vysokom Mýte skonštruovali autobus predurčuje k zhrdzaveniu a rozpadnutiu sa. Navyše má Karosa desne malú kapacitu a čo sa týka poruchovosti, na to, aký technický zázrak to je, by sa to nemalo kaziť vôbec, opak je však pravdou.

Dodatok: Karosu uznávam jedine, ako medzimestský autobus. Na MHD nemá dostatočnú výdrž a aby to bol diaľkový autobus je to príliš veľký šrot. Aj medzimestské autobusy však posrali, konkrétne séria 9xxE má úplne dokonale vyriešené zámky dverí. Zamyká to podľa toho, či bus stojí, a keď má napr. červenú a pomaly sa pohýňa zo zastávky to cvaká ako šialené - nech sa na mňa nikto nehnevá, ale čo je moc, to je moc. Karosa 934E navyše neprekročila nikdy 1500RPM a ledva ťahala 70 - asi jeden z "inteligentných obmedzovačov". Za to s klasickou 934 sme to kotlovali na Trase Brno-Hodonín 100km/h (rýchlostné obmedzenie vozovky 70km/h) a došli sme do cieľovej zastávky s 15 min. náskokom - návrh na zvýšenie prémii tomuto vodičovi ČSAD.

P.S.: Pre samovrahov ktorý niekedy pôjdu do Brna odporúčam odviesť sa trolejbusom 21Tr a s takým tlstým vodičom, ktorý ma hrozne dlhé vlasy (homeless design). Cez mesto to dotyčný pán kotluje 60 km/h, v centre sme dokonca predbehli niekoľko áut. Ja som ho chytil na 146ke. Jeden by neveril, aký má 21Trka odpich. Samozrejme má obmedzovač, ale ten sa správa inteligentne, takže keď dá kotol plyn tak to nezagumuje, ale trolebus reaguje, ako keby pomaly spúšťal jazdu k podlahe (teda, až tak pomaly zase nie). Jednoducho super trolejbus.
myslim ze to bol on /bola zapcha/
Coze 3510 je uz v KE?Odkedy?
dnes som uz videl v KE Solaris 3510 pri Zimnom stadione
Doktor    (ex.KATD)

Doktor (ex.KATD)

Inac "Si" solaris je tiez dobra znacka co hovoris na nu?Inac tak sa mi zda ze Solaris sposobil mensiu revoluciu v BA.
hej, ik280 boli celkom vydarene a zivotaschopne.. a proti ik4x5 mam napriklad autogen :-))
Doktor  (ex.KATD)

Doktor (ex.KATD)

"Si":Dobre uznavam ze dobry vodic zvysuje uroven cestovania a je pravda ze karosa nemusi byt nutne zla ako napr.modern.B74x alebo v KE jazdi niekolko (2)modernizovane karosy ktore su modernizovane tak ze sa nezmenil iner.alebo exter.vozidla ale to su 2 pripady oproti 75.Faktom zostava ze IK280 su ovela menej poruchove ako karosy 7xx.Inac co mas/(mate?ale ja som starsi nie?)proti ik.4xx?
SI: inac ja by som bol za to, aby vnutorny pocitac zostal RG Mielec a vonkajsie transparenty by boli BUSE, ako to je u nas na 8 vozidlach. Len fakt neviem, ci sa daju zjednotit softwarovo. Dnes to totiz vyzera tak, ze aj ked mas v palubnom pocitaci strcenu karticku so vsetkymi udajmi linky, BUSE si musis nastavit extra, zatial co Mielec to urobi sam. Keby sa dali nejak prepojit (co som si prave nie isty, ze sa daju), tak by som uvital riesenie BUSE vonku + Mielec vo vnutri na vsetkych vozidlach.
V Presove mame displeje BUSE na Ikarusoch 435, Renaulte a Skodach 15 TrM. Displeje RG Mielec mame na Karosach 900vkoveho radu a na Skodach 14 TrM.

Inac teraz nam osadili v centre mesta krasne rychlobezne vyhybky... vyzeraju uplne super 🙂
Buse ci polske zazraky, oboje v pohode moze "kooperovat" ako pises, je to len o tom, aky soft mas narvaty v riadiacej jednotke. Aj v BA to "niekedy" vie ze ked otvori vodic dvere, dokonca mu to pisti ked ich neotvori a podobne, akurat ze v BA su nastavene "checkpointy" kde aj ked vodic dvere otvroti, to musi zmacknut a podobne. To ale nie je chyba toho zeleza, ale softu v nom !

no urcite sa ja nevozim karosami 27 rokov do prace, kedze tolko ani nemam :-)) a detto, ze v BA su karosy na rozpadnutie a take tie lespie a aj vodici su taki, co s tym jazdit vedia a taki co nie. Ale urcite mam vacsi pozitok z jazdy, ked sa doplichti na zastavku karosa alebo tam, ako ked to je serbel ik4x5 (najma ak je rovnaka kombinacia vydarenosti voza a vodica:)
btw, vcera som mal celkom dobry zazitok z vecernej jazdy vozom 1917 (ak si dobre pamatam) na linke 97/4, chalanisko na tom obcas predvadzal obcas celkom penke kusky (napriklad navrat do povodneho jazdneho prudu na pristravnom moste na vytocenej 6-ke so starym klbatym ikarusom 280 bol fakt kulturny zazitok:-)), neviem, ale asi to robil kvoli dievcine, ktoru mal v kabine a obcas tam tusim nebol len verbalny kontakt :-)))

hmm a s tymi rovnakymi vozmi na jednej linke.. a ako by sa to riesilo ak by niektory xcipol.. z kazdeho typu vozu ason jeden zalozak ? a na kazdom stanovisti ? :-))) skor by som povazoval za rozumne mat rozne farebne natrete cele busy a mat rozdelene linky na modre, zelene, cervene, zlte... a proste ked clovek zbada z dialky bus a vidi ze je zeleny, tak vie, ze to bude spoj 44 (napriklad) lebo tu na tejto linke chodia prave a len zelene busy (a urcite by to bolo lepsie ako kajdiho precislovanie:-))
tak teraz som z tych Presovskych transparentov dopleteny ako vianocka. Pochopil som ze pouzivate aj BUSE aj tie polske "zazraky". 14TrM maju ale BUSE ci nie?
No tie zmeny su mi ukradnute...sak ani neviem ze take linky jazdili,tak mi nebudu chybat ani nahodou, hehehe :-))

katd> ako keby sa to na inych autobusoch nestavalo...
Joey: #2804 mozu aj nemozu. Droty tam su natiahnute, ale pokial si dobre pamatam, tak tam nie je osadena vyhybka. Je to tam len "mimourovnovo" prekrizene. Takze odbocit sa da, akurat treba prelozit palice. Takto je to riesene tusim v oboch smeroch (z aj do mesta).
Majkl> uz som ich nasiel :-))
Majkl> sakra, nenapinaj nas a povec tie zmeny :-))
Na jednej fotografii v galerii je fotografia, na
ktorej je elina, ktora ma na prednom displayi
napis: "BORINKA cez Marianku". CO TO JEEEEEEEEEEEE ?

Dalsia otazka: Mozu trolejbusy odbocit z Gagarinovej ul. a napojit sa na troleje veduce
od Cintorina Ruzinov na Mierovu ul. Viem, ze sa
to zrejme vyuzivalo, ked bola vyluka na Gagarinovej
a 201 & 202 chodili cez Mierovu ako 208.
Od septembra nas cakaju zasa dalsie "super" zmeny v MHD. Pozrem si hlavne to zahustenie intervalov (ako ked delili 12 na 12 a 14).
d3k0: idem použiť tvoju grafiku na môj článok o doprave, ktory pravdepodobne umiestnim na moju stranku (hoci tam nic neni), vyjadri sa k tomu na ceco@centrum.sk (stranka bude asi na Webparku)
S tými rovnakými vozidlami na jednej linke - v iných mestách to funguje - ale iba ak je v tom-ktorom meste iba jeden typ vozov... V Slovinsku a Chorvátsku, ako aj v inych mestách sú rozne typy na jednej linke. mimochodom, už pisem ten článok o doprave na juhu, do tyzdna bude hotovy...
ked sme uz pri spotrebach ja by som rad porovnal busy. Konkretne B732 vs. I415 vs. SOR. A potom I280 vs. I435 vs. B741 a prip. pre porovnanie SOLARIS. Ma niekto tieto informacie, prip. je schopny dat link? vopred dik.

Rovnake vozy na jednu linku sa mi zda velmi dobry napad. A urcite by som do 4. kolony nedal ani jeden novy bus. Lebo ked dojde I435 zo IV. kolony je to do placu a ked dojde z inej kolony tak je to veru o dost lepsie. tot moj nazor. Karosa 7xx je 20 rokov stara koncepcia, to akokeby nam tu behali I280 s novymi celami ;-)))

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.