Práve som sa vrátil z potuliek v ČR. V stredu som navštívil Brno a vidím, že sa tu rozprúdila diskusia o Karosách (zase). Aj ked Šerbel435 nie je môj obľúbený autobus, bohužiaľ, každý súdny človek (od vodičov počínajúc, cestujúcimi končiac) musí nevyhnutne dospeť k názoru, že Karosa je šrot. To, že má slabý motor, alebo blbú prevodovku tu nebudem rozoberať, lebo to sa dá zmeniť, ale patent, ktorým to chlapci vo Vysokom Mýte skonštruovali autobus predurčuje k zhrdzaveniu a rozpadnutiu sa. Navyše má Karosa desne malú kapacitu a čo sa týka poruchovosti, na to, aký technický zázrak to je, by sa to nemalo kaziť vôbec, opak je však pravdou.
Dodatok: Karosu uznávam jedine, ako medzimestský autobus. Na MHD nemá dostatočnú výdrž a aby to bol diaľkový autobus je to príliš veľký šrot. Aj medzimestské autobusy však posrali, konkrétne séria 9xxE má úplne dokonale vyriešené zámky dverí. Zamyká to podľa toho, či bus stojí, a keď má napr. červenú a pomaly sa pohýňa zo zastávky to cvaká ako šialené - nech sa na mňa nikto nehnevá, ale čo je moc, to je moc. Karosa 934E navyše neprekročila nikdy 1500RPM a ledva ťahala 70 - asi jeden z "inteligentných obmedzovačov". Za to s klasickou 934 sme to kotlovali na Trase Brno-Hodonín 100km/h (rýchlostné obmedzenie vozovky 70km/h) a došli sme do cieľovej zastávky s 15 min. náskokom - návrh na zvýšenie prémii tomuto vodičovi ČSAD.
P.S.: Pre samovrahov ktorý niekedy pôjdu do Brna odporúčam odviesť sa trolejbusom 21Tr a s takým tlstým vodičom, ktorý ma hrozne dlhé vlasy (homeless design). Cez mesto to dotyčný pán kotluje 60 km/h, v centre sme dokonca predbehli niekoľko áut. Ja som ho chytil na 146ke. Jeden by neveril, aký má 21Trka odpich. Samozrejme má obmedzovač, ale ten sa správa inteligentne, takže keď dá kotol plyn tak to nezagumuje, ale trolebus reaguje, ako keby pomaly spúšťal jazdu k podlahe (teda, až tak pomaly zase nie). Jednoducho super trolejbus.
Dodatok: Karosu uznávam jedine, ako medzimestský autobus. Na MHD nemá dostatočnú výdrž a aby to bol diaľkový autobus je to príliš veľký šrot. Aj medzimestské autobusy však posrali, konkrétne séria 9xxE má úplne dokonale vyriešené zámky dverí. Zamyká to podľa toho, či bus stojí, a keď má napr. červenú a pomaly sa pohýňa zo zastávky to cvaká ako šialené - nech sa na mňa nikto nehnevá, ale čo je moc, to je moc. Karosa 934E navyše neprekročila nikdy 1500RPM a ledva ťahala 70 - asi jeden z "inteligentných obmedzovačov". Za to s klasickou 934 sme to kotlovali na Trase Brno-Hodonín 100km/h (rýchlostné obmedzenie vozovky 70km/h) a došli sme do cieľovej zastávky s 15 min. náskokom - návrh na zvýšenie prémii tomuto vodičovi ČSAD.
P.S.: Pre samovrahov ktorý niekedy pôjdu do Brna odporúčam odviesť sa trolejbusom 21Tr a s takým tlstým vodičom, ktorý ma hrozne dlhé vlasy (homeless design). Cez mesto to dotyčný pán kotluje 60 km/h, v centre sme dokonca predbehli niekoľko áut. Ja som ho chytil na 146ke. Jeden by neveril, aký má 21Trka odpich. Samozrejme má obmedzovač, ale ten sa správa inteligentne, takže keď dá kotol plyn tak to nezagumuje, ale trolebus reaguje, ako keby pomaly spúšťal jazdu k podlahe (teda, až tak pomaly zase nie). Jednoducho super trolejbus.
si
no urcite sa ja nevozim karosami 27 rokov do prace, kedze tolko ani nemam :-)) a detto, ze v BA su karosy na rozpadnutie a take tie lespie a aj vodici su taki, co s tym jazdit vedia a taki co nie. Ale urcite mam vacsi pozitok z jazdy, ked sa doplichti na zastavku karosa alebo tam, ako ked to je serbel ik4x5 (najma ak je rovnaka kombinacia vydarenosti voza a vodica:)
btw, vcera som mal celkom dobry zazitok z vecernej jazdy vozom 1917 (ak si dobre pamatam) na linke 97/4, chalanisko na tom obcas predvadzal obcas celkom penke kusky (napriklad navrat do povodneho jazdneho prudu na pristravnom moste na vytocenej 6-ke so starym klbatym ikarusom 280 bol fakt kulturny zazitok:-)), neviem, ale asi to robil kvoli dievcine, ktoru mal v kabine a obcas tam tusim nebol len verbalny kontakt :-)))
hmm a s tymi rovnakymi vozmi na jednej linke.. a ako by sa to riesilo ak by niektory xcipol.. z kazdeho typu vozu ason jeden zalozak ? a na kazdom stanovisti ? :-))) skor by som povazoval za rozumne mat rozne farebne natrete cele busy a mat rozdelene linky na modre, zelene, cervene, zlte... a proste ked clovek zbada z dialky bus a vidi ze je zeleny, tak vie, ze to bude spoj 44 (napriklad) lebo tu na tejto linke chodia prave a len zelene busy (a urcite by to bolo lepsie ako kajdiho precislovanie:-))