Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: J #27169:
Ak by bratislavske letisko dostal Schwechat, bol by to najhorsi mozny variant -- presunula by sa sem najma nakladna doprava a lety do absolutne neatraktivnych destinacii. Viedenske letisko ma jedny z najvyssich letiskovych poplatkov na svete a potrebuje konkurenciu -- tou mu moze byt prave Bratislava. Mas pocit, ze Schwechat potrebuje robit konkurenciu sam sebe?

Co sa tyka zmeny rozchodu: Mesto aktualne tlaci mackopsa, takze pokial sa plany opatovne nezmenia, zmeny rozchodu sa pravdepodobne skor ci neskor dockas.
Reply on: bigmac #27172:
Neviem si dosť dobre predstaviť, ako by sa to malo zaseknúť. Veď ten podvozok prejde oblúk tak či tak, jediné v čom by bol rozdiel je to, že vozová skriňa by pri vačšej vzdialenosti vybočila viac do strany.

A inak, veď dalo by sa, keby aj u nás S - Bahn bol kombináciou prímestského a mestského systému, že by jazdil do miest ako Pezinok, Malacky, Senec atď.
re emo: sbahn je sice vyborna vec, ale nie do ba. pozri si zboku elektricku (vzdialenost otocnych capov), porovnaj to so zeleznicnym vozidlom a teraz si predstav ako sa to zasekne v obluku pred divadlom... to je trochu aj o geometrii, pozri polomer. a sbahn je skor primestska ako mestska draha, vid wien...
Reply on: J #27169:
No ale, 1435mm rozchod by umožnil zavedenie niečoho ako S - Bahn, čo je veľmi dobrý systém. ☺ ?
Reply on: fobust #27161:
Len taká malá info, že BA je najmladšou metropolou v Európe s priemerom 36 rokov. Najviac ľudí je vo veku 28 - 45.
A po Bratislave sa denne pohybuje 80.000 (čo je takmer 20% z počtu stálych obyvateľov Bratislavy) VŠ študentov a to sa do budúcnosti meniť nebude. Skôr to pôjde len hore.

Bratislava nemôže čerpať fondy EU iba ak na cezhraničnú spoluprácu s Viedňou, Dolným rakúskom či Maďarskom.
Papry: V súčasných Bratislavských suchotách, nech už sú zapríčinené hocičím, no vieš aký mám názor, je akákoľvek investícia takéhoto druhu (zmena rozchodu) s návratnosťou okolo 20 rokov dovolím si tvrdiť hlúposťou. Žiaden zodpovedný komunálny politik by niečo také neodsúhlasil, pretože neprináša podstatnú zmenu. Zmena rozchodu nie je životne potrebnou vecou. Mesto Bratislava musí investovať do povrchu ciest, nosného systému, obnovy autobusov a trolejbusov.
Ďalšie potrebné akcie ako obnova a výstavba kanalizačnej siete sa v BA regióne začína už tento rok a o sumov 750mil/2004 a ďalšie obrovské výdavky v nasledujúcich rokov. Len v BA má byť tento rok a len do kanalizačnej a vodovodnej siete vrazených 400mil. SK.
Odpady a verejné osvetlenie máme chvalabohu zasebou a vďaka tomu mesto ušetrí obrovské peniaze. Pretože rekonštrukciou osvetlenia sa svietivosť bodov zvýšila z 50% na 95% a spotreba el. elektriny znížila o 50%, reko spaľovne priniesla okrem ekológie aj jeden mestský generátor, ktorý poháňa teplo zo spalovne.
Uvidíme ako dopadne predaj letiska, ak ho dostane Swechat, ževraj sa potiahne Viedenská rýchlodráha až do BA na letisko,...
Dialničná siať mesta má byť dobudovaná v roku 2007 a potom treba začať s nultým okruhom, čo je však témou hlavne pre BSK.
V súčasnom stave je investícia typu zmena rozchodu maximálnou hlúposťou. Tu treba ponechať súčasný stav tratí (samozrejme s údržbou), každú reko robiť s tým že sa pripraví na 1435. A až možno o tých 20 rokov začať uvažovať nadtým, či je treba robiť investičnú akciu na zmenu rozchodu. Ak nebudú iné faktory v priebehu tých prvých 20 rokov.
Reply on: Martin Fundárek #27166:

lenze zmena rozchodu nie je v dohladnej dobe a vypustat ludi desat rokov iba na safku je tragedia.
Sorry za off topic, nemate nahodou niekto medzi znamymi rusnovodica? ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: fobust #27142:
Aké vyhadzovanie peňazí? Nuž:
1. Na električku do P. treba nové vozidlá. Pripustime pracovne, že finančne bude jedno, či na 1000 alebo 1435.
2. Ak budeme meniť rozchod, čo s tými novými vozidlami? Bude ich treba prerobiť na 1435, a to už sú peniaze navyše (práca, podvozky). Alebo ich na nejaké 3-4 roky presunieme na dožívajúce 1000-kové trate a vyhodíme T3-ky a K2-ky, a do P. kúpime ďalšie nové vozidlá, čo sú nehorázne peniaze navyše.
3. Postavíme trať do P. Pripustime pracovne, že varianty 1000 mm a 1435 mm budú približne rovnako drahé.
4. Po spustení trate do P. bude možné výrazne obmedziť autobusy. Vyhodíme pekných pár šrotov I280 a pod. Omladí sa vozidlový park a všetci sa budú búchať do pŕs. Fajn.
5. Keď budeme prerábať rozchod, zistíme, že budeme musieť za tie šrotbusy nakúpiť náhradu, pretože budeme potrebovať náhradnú dopravu. A zasa vyhadzujeme peniaze.
6. Keď budeme prestavovať rozchod v dohľadnej dobe, sú nákladmi navyše aj tie povolenia dvoch skrutiek a posúvanie koľajnice.
Preto si myslím, že o zmene rozchodu treba rozhodnúť teraz, a podľa toho stavať Petržalku.
Reply on: Papyr #27164:
skorej do zitneho ostrova a na madare...
Reply on: fobust #27161:

1. no, neivem
2. mozno mas pravdu, ale som optimista a verim, ze blbost prehraje a ze to je len otazkou casu, i ked v BA mozno dlheho,
3. ale satelitne sidla v jej okoli sa budu rozrastat, dovolim si predpokladat, ze najviac v smere na Vieden.
Reply on: S499.1023 #27160:
Oj, scheize! Zittau, ja, naturlich. A on tie papieriky ale asi dostane, aj tu svoju polovicu kdesi splasi. 🙂
Reply on: S499.1023 #27151:

Hmm, naozaj je to schyzorfrenicke... Hmm.
Reply on: Papyr #27158:

1. Naozaj si to myslim.
2. Stale tam su a nevidim dovod, preco by ich niekto vykopol, lebo stale sa navzajom nahradzaju mladsimi, ale rovnako blbymi.
3. Bratislave pocet obyvatelov klesa, ako aj cele mesto starne, takze ze by rastla sa povedat neda.
Papyr:1)Nie Zwickau,Zittau:).2)Liberec zatial ziadne papieriky z EU nedostal,iba si mysli,ze dostane.Chyba im jedna podstatna vec-ta polovica,ktoru si na kazdy EU projekt musis dat zo svojho:).
Reply on: Papyr #27157:
Suhlasim s tym, ze vysoke nastupiste je do bezprostredneho centra mesta n(i)e(-prilis-)vhodne.
Reply on: fobust #27143:
Vychadzas z troch chybnych premis:

- Bratislava bude nasledujucich 30 rokov chudobna ako je dnes,
- v Bratislave budu nasledujucich 30 rokov o doprave rozhodovat taki isti ko...legovia ako dnes,
- Bratislava ani ziadne ine sidlo v okoli sa za nasledujucich 30 rokov nerozrastie a nebude potrebovat kolajovu dopravu tramvlakoveho typu.
Reply on: fobust #27143:
Liberec uz rychlo bude. Tam vymysleli projekt Regiotram Nisa - tramway "skrizena" s vlakom, obsluhujuca mesta Zwickau, Hradek n.N., Liberec, Jablonec n.N., Harrachov a este par dalsich, teoreticky aj Jeleniu Goru a Karpacz, a na tento pekny trojhranicny projekt dostali z Ojrounie vela papierikov s fiktivnymi mostami.

Napada ma, ze aj v BA mate trojhranicie, neurobite si nejaky pekny projekt za papieriky z Ojrounie? Napriklad Regiotram Dunaj? 🙂

Inak vysoke nastupistia su pekny napad, napriklad cele sovietske zeleznice na nich ficia (z peronu do vagonu ides vacsinou bez schodu), ale ako by si to riesil napriklad na takej Obchodnej ulici? Vyvysene nastupiste, znizena trat alebo pomocne schodiky na vozidle (ako tie budapestianske mrchy z nemeckeho secondhandu, furt zabudam ako sa to vola, jazdi to na linke 3 a 62...)?

Vyvysene nastupistia by som uvital prave skor na zeleznici alebo nejakej primestskej drahe typu HEV, ale nie v meste.
Reply on: dusoft #27154:
Presne preto sa mi to pozdava do buducnosti uplne najlepsie riesiene pre BA. Kapacita, rozchod...

Vivat EU! ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement