Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #25869:

Nepochopil si co som mylslel, takze:
Zberacom nad prvym podvozkom otocim/zablokujem vyhybku. Zacnem supravou ist cez nu. Otazke je, ci sa dostane prantograf nad prvym podovzkom skor pod cidlo uvolnenia vyhybky ako pantograf nad 4. podvozkom na blokovanie. Chapes? Neviem ako to je presne, ale mohlo by to vyjst. Vsak je to iba o 6,4 metra viac ako na 2xT3. 🙂 O tych rekonstruckiach na zobojsmernenie T4 som pocul, ale este nic nevidel. Keby sme mali K5AR, tak mame pokoj. 🙂
Reply on: fobust #25865:
S tými výhybkami to je samozrejme úplná momotina. 2*T6 má zberač o hodne ďalej, že:-)? Okrem asi dvoch miest sa v BA dala všade stavať výhybka elektricky aj pri tlačení vlnitoplechovky. No a keby neotočil reverz (v riadenom voze musí byť v 0) tak by nič neroztrhol, akurát by mu to nešlo:-).
Proste technicky nie je problém, stačí vyrobiť do kríža zapojenú hadicu a dosadiť na vozy dopredu koncové svetlá a červené odrazky.
Inak Germánci rpbili takú rekonštrukciu, že dorábali tramwajom (T3, T4, KT4) na druhú stranu dvere, takže aj PX bola plná kapacita - vzniklo čosi ako T5C5.
I.
Reply on: tr3mp #25863:
My sme to prešli kedysi dávno celé ešte s dvoma kolegami z DP cestou z darovani krvi na Partizánskej:-). A potom sme priamo v tuneli veľa pekne popili a nakoniec sme vyliezli zo Žižkovej k parlamentu (vtedy ešte len stavbe:-) ). Chodba bola plná humusu, zdochnutých holubov a iných lahôdok ale prejsť sa dala celá. Dnes sa už myslím do tunela nedá vyjsť:-(.
I.
Reply on: Sarko #25846:
Prečo by bolo 1000 mm vtedy neprezieravých? O nejakých mačkopsoch sa vtedy ešte nikomu ani nesnívalo, 1000 mm rozchod mal lacnejšiu výstavbu, prevádzku i údržbu, menší záber pôdy, pri vtedajších rýchlostiach to bohate stačilo atď. Len škoda že sa najneskôr pri veľkej rekonštrukcii a dostavbe karloveskej radiály (prípadne už pri výstavbe vozovne Cífer) nepristúpilo k zmene rozchodu, ale vtedy to zase nebolo možné z pseudostrategických dôvodov - blízkosť št. hr. a potenciálne využívanie el. siete rakúskymi neutrálnymi agresormi na prepravu imperialisticko-agresorských nákladných vagónov...bola to veru paranoidná doba.
I.
Počas výluky Čachtická (18. 3. 2000 - 5. 7. 2000) bola org. dopravy vieteaká. No a boli tu snahy, aby l. 11 (vtedy obsluhovaná 2xT6), pri jazde do mesta z vozovne nacúvala na zastávku Pekná Cesta, a odtiaľ brala ľudí. Ako ste sami registrovali, toto a nekonalo.
Reply on: qwix #25864:

Tu ide aj o to, ze vodici by to nemuseli pochopit, dalej sa ihned najde dovod s vyhybkami, lebo pantografy su moc daleko a suprava by mozno sama sebe podhodila vyhybku, dalej (neviem presne ako je to elektricky zapojene) co ak by vodic zabudol otocit reverz a supravu by roztrhol. 🙂 Nie je to zas take banalne, ale nic co by sa nedalo vyriesit, ked to moze fungovat vsade inde.
Reply on: fobust #25862:
uz sa budem opakovat, ale nazabudaj, ze sa to tak nikdy nerobilo, cestujuci by to nepochopili, neda sa to, ...
Reply on: si #25833:
Ešte jednoduchšie je vojsť tam z Palisád, vchod vyzerá ako vstup do nejakej starej linky metra. Brána je vyvalená (aspoň bola), všade bordel. Keď sa vojde kúsok dnu, vnútri vidno pekne električky prechádzajúce tunelom.

Môj sen je zastávka električiek Palisády v tuneli, resp. zastávka Hrad (s dobudovaním výťahov zo zasávky priamo na hrad 😉
Reply on: Emo #25844:

Pri vylukach netreba zaviest take dlhe linky autobusovej dopravy. Vozidlo sa moze "otocit" aj na stavebnych vyhybkach priamo na trati. Napr. ked je vyluka iba niekde na konci Dubravky, netreba autobusovu dopravu az z Borskej, ale iba od miesta, kde sa pracuje. Nevyhodou je polovicna obsaditelnost, kedze vzdy bere cestujucich iba prvy vozen. Je to nahrada za obojstranne elektricky, ktore v bratislave nemame (teraz odhliadnuc od historickych). Nesmieme vsak zabudnut, ze jedna solo tramvaj ma obsaditelnost klbovehou smradobusu...
Reply on: m@rtin #25828:

Ano.
Reply on: S499.1023 #25827:

Tebou vymenovane mesta mali pred elektrickou trakciu trakciu konsku. A tu bol proste predpis v Rakusko-uhorsku, ktory nariadoval vsetkym konskym draham 1435-ku. Iba to, co bolo stavane priamo ako elektricka mohlo mat 1000 a aj to tak bolo. Neviem ci budapest, ale Kosice a tusim aj Brno mali konske tramvaje. A ak nie konske, tak urcite parne (Brno, Budapest). Preto 1435 v tychto mestach. Vtedajsie normy a predpisy boli proste take.
Reply on: Andy #25857:
Aha, no už chápem, kde nastal skrat... 🙂 Tomáš nie je Tomi '-)
Reply on: Tomi #25855:
Však o nič nejde, len som na to upozornil. Tá stránka bola aktualizovaná 7.10.2002, takže išlo mi len o Andyho tvrdenia, ktoré sú protichodné.
Reply on: Sarko #25856:
Aha, prepac, som si pomylil prispevky. Som mslel, ze o ekobuse hovorite 🙂
Reply on: Andy #25853:
Ako buď taký dobrý a klikni si na čísla príspevkov #24604 (môj) a #25831 (Tomiho) ešte raz...
Reply on: Andy #25854:
keby nebol, tak by som ho pochvalil 🙂 ... vsetko je tu dobre, len ten banner sa cely trasie 🙂
Re #25848 Sarko: fakt a som si to vobec nevsimol
Reply on: Tomi #25810:
Poznam takych ludi ako ty, ze aj keby ten baner nebol animovany, tak okritizuju aj to 🙂
Reply on: Sarko #25851:
A navyse chod k ocnemu, lebo to ten isty link nie je...
Reply on: Sarko #25851:
Ci je to ten isty link to neviem, ale rozhodne tam predtym bol iny clanok. Vsak si ho precitaj a uvidis, ze to nemohli pisat vtedy, ked si daval link 🙂
Reply on: Andy #25849:

Na tom istom linku býva spravidla aj to isté, že? 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.