Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #250678:
Za mňa obsah, rozsah aj proces 😃 Ponúknem pár príkladov.

Obsah: Pomedzi pár vecí, za ktorými si našťastie autori stáli aj v oponentúre (ako napr. povinný takt, eliminácia sadkových výpisov odchodov a celkovo systematizácia VHD zjednocovaním pravidiel) sa prepašovalo kopec "môže aj" pravidiel-nepravidiel, ktoré v takej forme reálne nikomu nepomôžu.

Rozsah: Sú témy, z ktorých regulácie sa v MPK elegantne vyvliekli tým, že zmocňovací predpis na to nemyslel - a zároveň je pre iné témy v poriadku mať úplný mikromanažment.

Proces: Požiadavky od občanov na vyššie nároky na prístupnosť sú zamietnuté, lebo kraje povedali, že dopravcovia viac NP busov nechcú nasadiť kvôli lokálnym špecifikám. Naopak, keď pripomienky upozornia, že vodič nesmie byť povinnosťou pristavovania "na dĺžku kroku" tlačený za limity stavu infraštruktúry, tak sa povinnosť len obmedzí na spevnené nástupištia, bez ohľadu na ich stav.
triskaidekafobia

triskaidekafobia

Reply on: TomJ #250683:
Communist Bridge. 😀
Reply on: Majo #250682:
Teraz ma napadlo, minule sme tu riešili anglické názvy a hlásenia typu Prístavný bridge a Lúky two. Viete niekto, ako hlási Červený most? Je to Červený bridge?
Inak keď oddelenie invencie, optimalizácie, analýz a zmien názvov DPB pretláča anglickú skratku pre železničnú stanicu, navrhujem v záujme nediskriminácie nemecky hovoriacich, aby tento (nielen) dopravca pre náhradnú autobusovú dopravu začal používať skratku SEV. ("Trams budú v sekcii Stn. New City - Golden Sands riplejsnuté SEV.") 🙃
Reply on: Vladimír #250677:
Prečo internú? Na železniciach sa tá skratka dlhodobo používa nielen v interných dokumentoch, používajú ju ŽSR i dopravcovia napr. aj v oznamoch pre cestujúcich. Náhodne som vybral z výlukových oznamov ZSSK: https://www.zssk.sk/wp-content/uploads/2024/08/Kosice-Miskolc-HU-dna-2.9.-%E2%80%93-22.9.2024-PDF-289-kB.pdf . RegioJet používa túto skratku tiež, akurát v inom tvare. Nie tak dlho ako na železniciach, ale používa sa vo viacerých systémoch MHD na Slovensku, napríklad Trenčín či Ružomberok. Keďže sa používa na železniciach, používa sa na celom Slovensku a z tohto titulu si dovolím nesúhlasiť s tvrdením, že ide o lokálnu záležitosť Bratislavy.
Reply on: 810zssk #250614:
Tak vieme, z čej hlavy to je, vsak?
Reply on: Ike #250678:
Otazka ako je tam definovany - lebo autobus kazdych 47 minut ci 83 minut je tiez takt 😃
Reply on: 810zssk #250614:
Čo konkrétne je na tej vyhláške pakáreň? Povinný takt v regionálnej doprave?
Reply on: Vladimír #250676:
Ak je teda ružinovská teória správna, zhrnul by som to teda tak, že dovtedy internú skratku ČSD/ŽSR začal verejne používať ako prvý DPB zhruba v polovici 90. rokov.

Väčšie rozšírenie jej používania však nenasledovalo a až na pár výnimiek tak používanie skratky ŽST ostalo lokálnou záležitosťou Bratislavy.
Reply on: Majo #250675:
V tom prípade, verím že za oboch, ďakujem za upresnenie Tebe.
Reply on: Vladimír #250660:
Mal by si mu poďakovať skôr za uvedenie do omylu. Skratka ŽST sa objavuje už v železničných dokumentoch zo 70. rokov. Nevznikla teda v 90. rokoch, ale najmenej o 2 desaťročia skôr a neprišiel s ňou DPB, dokonca ani DPMB, ba ani DOZÁB, ale ČSD. Celá táto petržalsko-sekčovská teória tak bola skôr trafením do hnedého, než do čierneho.
Reply on: soňulíček #250670:
V prípade výluky električiek hľadajte na okolitých nástupišťach (v správnom smere) takúto tabuľku pre náhradnú dopravu, tak sa nikdy nepomýlite.
https://imhd.sk/ba/galeria-media/283001/Ozna%C4%8Dn%C3%ADk-zast%C3%A1vky-n%C3%A1hradnej-dopravy-v-obratisku-na-K%C3%BAtikoch
Reply on: triskaidekafobia #250668:
What is this pod station? You don't have a launch pad for space pods here in Bratislava, do you? Or does it pertain to peas?
Reply on: soňulíček #250670:
Po ceste. Na Sumracnej by mal stat ako 78.
Reply on: triskaidekafobia #250668:
Dosť ma šokuje že keď skrátili názov Hlavnej na displejoch starých električiek tak zvolili Hlav. stanica a nie Hlavná stn.

Mimochodom, neznášam tieto skrátené mená. To už radšej zrušiť piktogram vláčika (ten nový je aj tak na nič) a použiť to uvoľnené miesto pre plný názov. Nemyslím si že používať piktogram pri staniciach je bežná prax na svete.
Reply on: Petto #250669:
Ak by musel premávať náhradný bus X9 (ako dnes), ide po koľajach alebo po ceste?. Kde bude jeho zastávka na Súmračnej smerom do mesta?
Reply on: soňulíček #250667:
Bude premavat normalne ako dnes , v trase Ruzinov - Karlova ves. Jedine ak bude havaria/ zatopeny podjazd na Ruzinovskej tak moze dojst k zmene trasy.
triskaidekafobia

triskaidekafobia

Reply on: si #250666:
Mohli by premenovať Hlavnú stanicu a Pod stanicou. Hlavná stn. a Pod stn. jednoznačne vyzerá lepšie!
Irony off. 😀
Čo je s električkou č.9 ? Nikde žiadne info. Ako bude premávať 13.9 2024 ?
Reply on: Matt #250663:
bud rad ze pri tej prilezitosti zas nieco nepremenuju, neprecisluju a nezredukuju.....

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.