Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Co vlastne DPB brani prijat aspon patnasobny pocet revizorov, nez teraz? Nedostatok uchadzacov? Cestujem MHD dennodenne, ale niekedy sa mi stane, ze za celu platnost PCL nestretnem revizora ani raz... Mozno by stalo za zvazenie zorganizovat peticiu platiacich cestujucich za zvysenie poctu revizorov. 😛
Reply on: J #24947:
Len skoda ze to nebude tak nablyskane ako na obrazku 🙂 Ale myslim ze asi stiahnem vsetky 🙂 🙂 🙂

Re #24963 Vladimir: Minule som zapol telku 5 minut po tom co to skoncilo skoro som sa zabil, ked som to zbadal na teletxte... 😞 Bohuzial som v skole vzdy...

Re #24964 boris: Informuj sa na 5950-1111, to je operatorka a vypytaj si personalne oddelenie. Ale ano, kurzy sa robia vodicak stoji okolo 10-15 tisic.

Re #24965 si: Viem ze ty by si videl DPB ako informatizovanu spolocnost ale s tymi PDAckami si ma rozosmial 🙂
Reply on: Vladimír #24974:
No veď ja tiež, ako obvykle s Tebou plne súhlasím:-). Nástup prednými dverami je, (ako som definoval inú záležitosť u železnice, ale na toto sa to úplne presne hodí tiež) "Riešenie neschopnosti a lenivosti vlastných zamestnancov (v tomoto prípade revízorov) na úkor zákazníkov, čiže cestujúcich".
I.
Reply on: Vladimír #24974:
Pardon, potom som to zle pochopil. Vetu "vodici si kupuju cestovne listky od podniku" som pochopil ako moznost, nie ako povinnost.
Reply on: galiyosha #24968:
To hádam nemyslíš vážne. Ja som milovníku stavu vodičského, ale v živote by som sa o takej somarine ako nadriadený s vodičom nebavil - nieto ho ešte presviedčal, aby si kupoval lístky. Krátky proces a jedno nariadenie.
V Prešove to takto funguje - vodič si z výplaty je povinný kupovať lístky pre doplnkový predaj od DP. Keď ich predáva, peniaze si necháva. Lístky predáva za viac ako ich kupuje, za každý predaný lístok má tuším 1,50 Sk alebo tak nejak. Ak by lístok cestujúcemu nevydal alebo ho jednoducho nemal, považuje sa to za hrubé porušenie pracovnej disciplíny. A málokto chce pre takúto blbosť prísť o pomerne stále zamestnanie.

Re #24971 S499.1023: Ja viem, že je to problém DP. Práve preto si myslím, že by mal zostať nástup všetkými dverami.
Reply on: galiyosha #24968:
Aha, ešte k tomu, či budú vodiči ochotní si lístky kupovať - tak sa i mprostredníctvom ich odborárskych darmožráčov oznámi, že pokiaľ si ich nebudú ochotní kupovať. tak ich budú fasovať na podpis a budú z nich odovzdávať celú tržbu. Čo si vyberú?
I.
Reply on: si #24965:

Ad Re #24954 Vladimír: Že na nejakú linku nepáchne revízor ako je rok dlhý, je problém DP a nie cestujúceho.
Ad Re #24962 S499.1023: Sorry, ale v tramvaji môžeš dávať aké chceš trafá na zákazku, tie ti z jednosmerného napätia nič nestranformujú. A pulzné meniče sú aj v poxxxných autorádiách, ako si inak myslíš, že by si z 12V do 4Ohm dostal trebárs 50W?

Re #24968 galiyosha: Isteže pestujú pevné svorky. A možno aj viac ako ing. Pertinax.
I.
Reply on: galiyosha #24968:
Podla toho clanku v NC sa dockame v najblizsom case vid - rokoch , ze MHD nebude take plne, takze tak hrozne to nebude s automatmi , ktore by boli eventualne vo voze 🙂 Oznacovac ak by nebol listok priamo oznaceny automatom , by sa mohol umiestnit hned vedla automatu 😉
Argument proti presunutiu automatov zo zastavok do vozidiel: Ked rano niekam cestujem a vyprsal mi PCL, na zastavke mam dost casu si kupit listok pred jazdou. Neviem si dost dobre predstavit, ako by som sa v preplnenom rannom vozidle predieral k automatu, kupil si tam listok, potom sa predieral k oznacovacu, oznacil si ho a cele to prezil v zdravi, aby som vobec mohol uskutocnit zvysok svojej cesty. (Protiargument: Keby sa stankom na zastavkach povinne nariadilo predavat listky, mohol by som si listok zakupit tam. Na druhu stranu, automat funguje 24/7 --stanok nie -- a automat je aj na zastavkach, kde ziaden stanok nie je.)

Automaty vo vozidlach si podla mna budeme moct dovolit az v case, ked vozidla nebudu chodit take preplnene, ako teraz.

Co sa tyka doplnkoveho predaja: Nemate pocit, ze prilis precenujete jeho frekvenciu? Myslim, ze k pripadnym upravam kabin by malo zmysel pristupit az po skusobnej prevadzke, ak by sa zistilo, ze predaj bez uprav je neunosny. Druha vec: Skutocne si myslite, ze vodici budu ochotni listky od podniku kupovat? Podla mna si povedia, ze za tych par korun (doslova) co na tom zarobia, im ta namaha nestoji.

Nastup prednymi dverami na 58, 77 a 79 je podla mna nezmysel. Ved tie linky sluzia len ako napajace -- cestujuci z nich aj tak musi prestupit, ked sa chce niekam dostat.

Inak sa tu o tom bavime, akoby sme na to mali realny dosah. 😛

Re #24962 S499.1023: Ake zvratenosti v Brne na vrchnom vedeni pestuju? Pevne svorky hadam nie. 😛
Reply on: S499.1023 #24962:
Veď aj teraz tam jazdia klobásy 🙂
Reply on: si #24965:
Označený/neoznačený lístok - to je problém len ak by sa zrušili automaty mimo vozidla. Toto si ja ale vôbec neviem v našich podmienkach predstaviť a pravdepodobnosť takéhoto kroku vidím na 0,76% 🙂 Preto sa zaoberám iba myšlienkou automatu vo vozidle ako doplnkového predaja - potom by stačili, aby vydával lístky označené.

Ja viem, že na tých linkách jazdí cestujúcich málo. Ale ono sa to začne takto nevinne a kskončíte pri košickom systéme tarify, kde na jeden predpis pripadá 10 výnimiek a máloktorý NADŠENEC (opakujem nadšenec, s obyčajným cestujúcim už vôbec nepočítam) má v tarife DPMK a ustanoveniach prepravého poriadku s ňou súvisiacich, prehľad.
Reply on: Vladimír #24946:
ano, mohol, ale technologie co by k tomu boli potrebne su v pripade umiestnenia automatu vo vozidle daleko lacnejsie, lebo vozidlo uz ma radiovu komunikacnu jednotku a vsetko co by bolo treba by bolo pripojit automat na seriovu zbernicu po ktorej komunikuju aj transparenty a cvikace...

Re #24950 Vladimír: vydavanie (ne)oznaceneho listka v automate vo vozidle ma svoje vyhody aj nevyhody, pokial by vsak doslo k uplnemu presunu automatov do vozidiel, tak by automaty museli v kazdom pripade vediet vydavat aj neoznacene listky (ale to sa da vyriesit ako funkcia niektoreho tlacitka - listok oznaceny/listok neoznaceny...)

Re #24954 Vladimír: prepac, ale na linkach ktore menoval J jazdi 5.5 cestujuceho aj s vodicom, revizor tam nepachne co je rok dlhy a z tych 5.5 cestujucich ked maju 2ja zaplatene cestovne tak to je vela...

Re #24961 J: neviem ci by to bolo priechodne, ale najidealnejsie by podla mna bolo dat databazu revizorom do neakeho PDAcka alebo niecoho podobneho a nech si ju vzdy rano zaktualizuju a nosia so sebou...

Re #24962 S499.1023: no chcem ta vidiet ako budes niekam kvoli neakemu 10 - 15 W odberu davat pulzny menic... ono energeticky tie straty az tak hrozne (oproti takym vozom) nie su, ale problem je ze to teplo na tych stabilizatoroch sa vyprodukuje na malej ploche a je problem ho odtial dostat prec. Mal si uz niekedy rozobrane PC ? tam produkuju aj samotne svaby velke mnozstvo tepla (ale teraz sa nejedna o to kto je zdrojom, ale co s tym teplom) a cim novsie PC tym viacej chipov mas poprekryvanych roznymi mriezkami (pasivne chladice) a vrtulkami (aktivne chladice). A kym v PC s tym nespravis nic, lebo to teplo ti generuju svaby a musis ho takto pracne z nich dostavat prec, tak v pripade takehoto automatu by ti to generovali suciastky ktore mozes eliminovat zmenou (znizenim) napajacieho napatia, co pri velkej serii (automatov je v BA pokial viem niekolko 100) si mozes nechat kludne narobit trafaky na zakazku...
neviete niekto co potrebujem keby som kcel robit vodica elektricky,robia na DP nejake kurzy?
Reply on: Sarko #24956:
Nástup prednými dverami - nesúhlas. DP sa musí s problémovými linkami vysporiadať inak. Vždy sa totiž jedná o pár problematických jedincov, nie všetkých cestujúcich a ten, kto splní všetky podmienky nesmie byť diskriminovaný.
Odpoveď pre J - súhlas.

All --> Ak trpíte tým, že v pracovný deň dopoludnia nemáte čo robiť a vo vašom dosahu je TV prijímač, odporúčam vám reprízu dokumentu "Čierny Hron pod bielou oblohou" na STV2 o 11.00h. Je to o histórii a súčasnosti (súčasnosť = 1995) Čiernohronskej železničky. Je to celkom pekne spracované.
Reply on: Emo #24924:
Teda, prehliadnuť v Brne trolejbus (aj vďaka ich hyperzvrátenému vedniu) je umenie:-).
Re #24932 J: Tak to sa ešte za čias 213 Koliba - Búdková volalo X-213 a jazdilo to ako posilák a hrozne rád som to robil s klobásou.
Re #24937 Sarko: Tak si nám zase vysvetlil, že "to sa nedá":-). Nechceš ísť robiť do DPB? Tam by si sa uplatnil...
Re #24942 si: Dnes, v done pulzných meničov s účinnosťou 95%? Aké straty, aké prehrievanie?
Re #24943 PvvS: Ještš jednou zopakuji, není problém z palubního napětí získat třeba i 3x400V. A pokles napětí pod úsekovým děličem vyřeší buffrovací baterie. Proč, prosímvás, furt řešíte věci, které jsou dávno vyřešené? JO a telefony sice 48V mají ale už pár desítek let používáme systém UB (Ústřední Baterie), nebo smad máš doma telefon napájen odněkud mimo telefonní dráty??
I.
Táto veta je zaujímavá:
Výsledok vyhľadávania v evidencii stratených / ukradnutých dokladov:
Modelová prevádzka. Jej zmyslom je oboznámenie verejnosti s existenciou novej služby, pričom prevádzkovateľ neručí za obsah dát.
Na systéme sa pracuje.

Aktualizácia: 25.1.2004 🙂
Takže možno bude vytvorená nakoniec aj databáza na wape.

Alebo by si to revízori overovali cez dispečink, či Olejkársku a oni na nete, keby sa im niekto nepozdával. Ale to by bolo asi dosť zdržiavacie, najlepšie telefón s nejakým wap paušálom (ak niečo také je) a máš ich. A vždy nekompromisne volať PZ a šups do basy.
Sarko: No vidíš v #24959 si napísal ako sa to dá obísť takých hajzlov. Vytvroríš databázu na wap a máš to.
A v TV neháš výjsť jeden prípad o zatknutom a uväznenom,...
Reply on: J #24957:

Polícia rieši vážnejšie problémy. Niekedy vysvitne, že dotyčný mal OP stratený, ktorý nahlásil, ale po nájdení ho neodhlásil (niekedy úmyselne s tým, že dodatočne prehlási, že to nebol on...). Alebo ak zoberieš do ruky mobil, hneď utečú alebo Ti šplechnú do tváre, že si Ťa ešte nájdu...

Tu nájdeš databázu: http://www.minv.sk/cepo/straty
Je verejne prístupná a denne aktualizovaná databáza je vytvorená z údajov od roku 1996. Skús si tam zadať pre zaujímavosť svoje číslo OP a napr. "506708 SB".

Pokuta? Blázniš? To je falšovanie a pozmeňovanie úradnej listiny, to je ako falšovanie bankoviek, teda trestný čin, za čo sa chodí do lochu. Ak by polícia niečo také vytvorila na WAP-e, revízori by si mohli overovať ID karty cez obyčajný mobil.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.