Polícia rieši vážnejšie problémy. Niekedy vysvitne, že dotyčný mal OP stratený, ktorý nahlásil, ale po nájdení ho neodhlásil (niekedy úmyselne s tým, že dodatočne prehlási, že to nebol on...). Alebo ak zoberieš do ruky mobil, hneď utečú alebo Ti šplechnú do tváre, že si Ťa ešte nájdu...
Tu nájdeš databázu: http://www.minv.sk/cepo/straty
Je verejne prístupná a denne aktualizovaná databáza je vytvorená z údajov od roku 1996. Skús si tam zadať pre zaujímavosť svoje číslo OP a napr. "506708 SB".
Pokuta? Blázniš? To je falšovanie a pozmeňovanie úradnej listiny, to je ako falšovanie bankoviek, teda trestný čin, za čo sa chodí do lochu. Ak by polícia niečo také vytvorila na WAP-e, revízori by si mohli overovať ID karty cez obyčajný mobil.
Sarko: A prečo nevoláte políciu? To by ste mali. A ako zistíte, že nie sú pravé?
Inak hento je svinstvo jak zrno. By som rád vedel aká je sankcia, ale za falšovanie úradných dokumentov by nemala byť len smiešna pokuta 500,-Sk. Či sa mýlim?
Akonáhle bude môcť revízor DPB manipulovať s osobnými údajmi ľudí, bude môcť mať pravdepodobne aj nejakú online databázu, cez ktorú skontroluje pravosť OP. Respektíve bude si môsť spraviť databázu OP, na ktoré už bola vypísaná pokuta, no nie je OP pravý.
Respektíve s istým počtom revízorov, tak tretinou, by chodil mestský policajt, v BA onedlho metropolitný policajt, a ten by overoval takéto OP.
Mne sa nástup prednými dverami tiež nepáči. Aj keď by sme asi všetci radi jednoduchý prepravný poriadok, sám vieš aká je realita. Ak tu nebude "armáda" revízorov, jedno z riešení je zavedenie nástupu len cez predne dvere na problémových linkách.
Re #24953 J:
Novela je síce pekná vec, ale nerieši skutočnosť, že revízor ako taký nemá "vážnosť". Dnes sa bežne dejú veci ako, že agresívny čierny bez problémov revízorovi ujde. Kým nebudú mať revízori právomoci ako verejní činitelia alebo nebude v skupine s revízormi chodiť napr. príslušník PZ, tak v tom nevidím žiadnu zmenu k lepšiemu. Dnes nie je problém ani zohnať falošnú ID kartu s vlastnou fotografiou. Príslušník PZ si vie poďla série a čísla overiť pravosť, revízor nie. Ku mne do práce príde denne niekoľko takých ľudí. Už ani nevoláme políciu...
Prudko nesúhlasím s akýmkoľvek obmedzovaním nástupu a výstupu cestujúcich. Žiaden nástup prednými dverami! Prepravný poriadok má byť jednoduchý a zrozumiteľný.
Re #24952 Sarko: Mne sa tiež celkom otvory v skle pozdávajú, len som chcel naznačiť, že nie sú životnou nutnosťou pre zavedenie doplnkového predaja.
A najväčší tronf by do rúk mali dostať DP ak prejde novela, podľa ktorej čierny pasažier bude MUSIEŤ ukázať svoje identifikačné údaje ako OP revízorovi. Potom by mali odpadnúť také prieťahy ako čakanie na PZ SR.
Mesto a DP by k týmto skupinkám mali dať jedného policajta či SBSkára. Napríklad aby toto povolanie mohli obiť aj ženy. Veď v BA jedna taká so SBSkárom chodí.
Prečo by sme robili veci jednoduchšie, keď môžeme zložitejšie, že? Ako už povedal PvvS, urobiť otvor v plexi nie je žiaden problém. V KE sú v električkách dokonca plexi-dvierka na pántikoch, ktoré keď sa otvoria, slúžia zároveň ako podklad pre peniaze a lístok(ky). Ak už je definovaný doplnkový predaj, mal by byť definovaný aj spôsob predaja. Ale ak to v Prešove takto postačuje, nenamietam.
Vladimír: Hm tak to neviem. Jedine, že by naši revízori začali byť normálny a cestujúceho, ktorý si chce evidentne kúpiť lístok nechajú tak.
Asi by najprv bolo treba naučiť Bratislavčanov, že platiť sa oplatí a zvýšiť počet revízorov o takých xxx% na 200 - 250 revízorov tak aby vzniklo 75 - 100 dvoj a troj členných skupín, ktoré by sa pustili do 102 liniek. Na niektorých ako 58, 77 či 79 zaviesť nástup prednými dverami.
V konečnom dôsledku by DPB zaznamenal nárast tržieb alebo úbytok čiernych pasažierov čiže prázdnejšie vozy. V obidvoch prípadoch by to bolo skvelé. Pri 1. by sa dalo čo to zlepšiť a nezdražovať cestovné a pri druhom by sa ľuďom páčilo, že sa tak netlačia a boli by hádam spokojnejší. Takisto 250 ľudí si človek horšie zapamätá ako 36. Dnes Bratislavčania revízorov poznajú a pri ich nástupe húfne vozy opúšťajú.
Dnešných 36 (tuším toľko ich je) revízorov prinesie 25mil.
Keď už to chceš vedieť, dvere si otvárajú sami cestujúci. V trolejbuse otvoria dvere, vpjdú do kabíny a kúpia si lístok Ganz einfach...
Re #24937 Sarko: Keď sa nutnosť definuje na základe toho, že to tak majú v Košiciach, ja "nenutnosť" zadefinujem tak, že to tak nemajú v Prešove. A sme si 1:1. Vyber si.
Vyssie napatie v automate obstarava hlavne mechanicke casti. Aj v PC ti nebezi procesor na 12V
Inak ja osobne by som u tych automatoch videl skor problem s tym, ze su konstruovane na instalaciu napevno. Ktovie, co by s tym urobili otrasy vo vozidlach....
Mno tiskarna na listky pojede minimalne na 24V , niz nejde ani omylem. Nektery automaty tusim mely i poruchovy volani, pres telefon a tam je minimum 48V. Ale i 24V by stacilo. Otazkou je jestli by jestli by nedelalo pripojeni na sit 24V u tram obcas problem . I kdyz je tam statak a baterie, tak pri prejezdu pres sekci pod proudem dojde ke skoku v napeti a to by jim asi nedelalo dobre. Navic co kdyby si v tu chvili nekdo kupoval listek ? U Abusu to az tak nejni problem , ale v zime pokud jim jedou sterace, svetla venku i v interieru a topej , tak si myslim ze 24V asi taky presne nebude.
Krome toho si myslim ze to je neoduvodnena investice. To ty okynka do dveri k ridicovi sou podstatne levnejsi rychlejsi a spolehlivejsi. Tenhle spusob doplnkovyho prodeje se vcelku osvedcil v hodne mestech .
no zvonka je do nich privadzanych 230 V~ ale vnutorna elektronika pracuje realne na neakych 5 V-, napajanie plosakov odhadujem na 12 V-, v extremnom pripade 24 V-, viac urcite nie (ono bezne pouzivane svaby pracuju na tych spominanych 5 V-, pripadne sa da stretnut este s 3.3 V- svabmi, ale tie v takomto device neocakavam a na plosnych doskach s elektronikou sa riesia upravy napatia na napajanie stabilizatormi a ak by na dosku priviedli 48V (este obvzlast jednosmernych, to sa ani neda dat do trafa ani ak by chceli bez dalsieho kvanta zbytocnych suciastok) tak by mali strasne vysoke jalove straty ale co horsie, sialene by sa im to prehrievalo; daleko jednoduchsie je vyviest si z trafaku nizsie napatie... (resp. mat z toho trafaku vyvedenych viacero napati, ale aj tak sa mi 48 V- zda byt trocha vela (leda ak v zime na kurenie)) )
Re #24940 J: ak by si mal v kazdom voze plnohodnotny automat na listky, naco by si nechaval este neake v meste ? btw, automaty vo vozidlach mozu byt napojene aj na palubne pocitace vozidiel a hlasit dispecingu ze sa im mina papier, nemaju peniaze na vydavanie alebo maju plnu pokladnu (ci aj ine chybove hlasky) s tym ze dispecer alebo servisak si uz na automat pocka na najblizsej konecnej danej linky
Papyr: No ono skús hádať prečo sú popísané zásadne B vozy a prečo od kĺbu dozadu. Takisto vo večerných, nočných a skorých ranných hodinách by väčšina automatov neostala napospas vandalom.
COLOR: Z Viedne som mal jeden silný pocit, že problém vandalizmu ich tam nejako netrápi. Hold je to vychovaný národ.
No na uliciach by bolo treba určite menej lístkových automatov ako teraz. Samozrejme že ich nezrušiť úplne, väčšinu zo súčasného počtu nechať.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko
Polícia rieši vážnejšie problémy. Niekedy vysvitne, že dotyčný mal OP stratený, ktorý nahlásil, ale po nájdení ho neodhlásil (niekedy úmyselne s tým, že dodatočne prehlási, že to nebol on...). Alebo ak zoberieš do ruky mobil, hneď utečú alebo Ti šplechnú do tváre, že si Ťa ešte nájdu...
Tu nájdeš databázu: http://www.minv.sk/cepo/straty
Je verejne prístupná a denne aktualizovaná databáza je vytvorená z údajov od roku 1996. Skús si tam zadať pre zaujímavosť svoje číslo OP a napr. "506708 SB".
Pokuta? Blázniš? To je falšovanie a pozmeňovanie úradnej listiny, to je ako falšovanie bankoviek, teda trestný čin, za čo sa chodí do lochu. Ak by polícia niečo také vytvorila na WAP-e, revízori by si mohli overovať ID karty cez obyčajný mobil.