Papyr: No ono skús hádať prečo sú popísané zásadne B vozy a prečo od kĺbu dozadu. Takisto vo večerných, nočných a skorých ranných hodinách by väčšina automatov neostala napospas vandalom.
COLOR: Z Viedne som mal jeden silný pocit, že problém vandalizmu ich tam nejako netrápi. Hold je to vychovaný národ.
No na uliciach by bolo treba určite menej lístkových automatov ako teraz. Samozrejme že ich nezrušiť úplne, väčšinu zo súčasného počtu nechať.
zoberiem to z takehoto pohladu: premontujem automaty co su teraz na zastavkach do vozidiel MHD. Podla mna v tom vozidle niekde pobliz kabiny vodica budu menej vystavene vandalom ako ked su 24hodinove umiestnene na roznych miestach (casto aj v podchodoch a pod). Automat ako taky pokial viem pracuje s neakym nizkym jednosmernym napatim, takze ani s napajanim by som to nevidel az tak zle...
No na to staci bohate udelat v plexiskle otvor velikosti A5 a posuvny plexi. To zvladnou snad i dilny v BA. V brne je to na kazdym voze a nejni to zadnej problem . Vzdyt to bohate staci na prednich vozech. Takova uprava muze pri nachystanym materialu trvat tak 1/2 hodiny . A pokud by nahodou meli zasobni dvere, muzou si nadelat dopredu . Automaty bych do vozu osobne moc nedaval. A pro ridice nejni problem nechat natisknout priplatkovy jizdenky.
Na doplnkový predaj okienko treba. To už keď v KE máme okienka na všetkých električkách s dverami na pántoch, všetkých trolejbusoch a väčšine autobusoch, tak to už je čo povedať... Je to nutnosť.
Na doplnkovy predaj ti netreba ziadne okienko, a ked si myslis, ze v Bratislave odola vandalom automat na listky umiestneny vo vozidle, tak si sladka naivka.
Predstav si kachny. Ak ti vodic ma otvorit dvere tak musis byt na schode alebo dost hlboko vo voze.
J: U-bahn ma automaty v staniciach, lebo listok si oznacis tam a nie vo voze. A tie automaty su parada! Dotykovy displej, prehladna ponuka, vela jazykov - aj SK, citacka bankoviek... A su aj na takych miestach ze keby to bola Blava tak nevydrzia ani den. Asi to bude stanicnym dozorom
S499: 213 jazdí ceu víkend ako posila 203 na Kolibu keďže húfi Bratislavčanou sa chodia sánkovať
No veď ja som za vydávanie.
My Bratislavčania máme predsa len bližšiu tú imperialistickú - povinne neutrálnu Viedeň ako Ostravu či Liberec
Vladimír: A to vodiči furt otvárajú kabínu? Hm asi to nie je problém. O.K.
No vo Viedni majú automaty na lístky v NP busoch nad kolesom, za vodičom. Tam kde je ten hluchý priestor.
V elinách je za vodičom a metre som automaty nevidel. Ale môže byť aj iné umiestnenie. Ja som mal šťastie len na takéto.
Emo: jasne ze jazdia...
J: to si nemyslel vazne s tym zrusenim automatov na uliciach, ze?
Co sa automatov vo vozidlach tyka, v Ostrave som sa s jednym stretol na linke 5 v T3 suprave v 1. vozni. A cuduj sa svete vyzera to uplne v pohode. Vieden je kapitola, v tych sgpackych serbloch vodic nema ani len poriadnu kabinku, takze tam uz cakam hocico V ULFoch ani neviem ci maju automaty, to su desne uzke vozy...
Ale aby ma nikto neobvinil z tvrdohlavosti, rád si nechám prednosti inštalácie automatu do vozidla vysvetliť. Ozaj ma to zaujíma. Keď ma presvedčíte "zrobime i f Prešove"
Nie. Vo Viedni som sa ešte s MHD neviezol. Neviem si predstaviť, ako môže byť automat vo vozidle (zatiaľ som sa s takým niečím stretol len v Liberci, i to som dosť nechápal). Zvlášť keď Ty chceš zrušiť automaty vonku. Ako chceš robiť kontrolu cestovných lístkov?
Prerobiť kabíny? Neprivádzaj ma do smiechu... Si myslíš, že v mestách, kde zaviedli doplnkový predaj nejako upravovali kabíny?
COLOR
J: to si nemyslel vazne s tym zrusenim automatov na uliciach, ze?
Co sa automatov vo vozidlach tyka, v Ostrave som sa s jednym stretol na linke 5 v T3 suprave v 1. vozni. A cuduj sa svete vyzera to uplne v pohode. Vieden je kapitola, v tych sgpackych serbloch vodic nema ani len poriadnu kabinku, takze tam uz cakam hocico V ULFoch ani neviem ci maju automaty, to su desne uzke vozy...