Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #248084:
Už opäť? Tak uvidíme, či sa podarilo tých poctivých Holanďanov prevychovať 😃.
Reply on: SimonMHD #248083:
V príspevku na FB sa písalo o linke 212, takže pravdepodobne po trase Červený most - Záhorácka/Patrónka - Kramáre - Hodžovo nám. - Záhradnícka - Zimný štadión.
Reply on: S499.1023 #248081:
Už postupne z niektorých liniek miznú 🙂
Viete niekto na akých linkách by mali byť 15Tr počas tej rozlúčky?
Reply on: Valec #248080:
To na tom webe o cestovných lístkoch nepíšu. Ani nevidím nejaký zjavný súvis s tarifou. Možno im odborári nedovolili prepúšťať. 😁
Reply on: Valec #248080:
A v Holandsku (Amsterdam) po krátkom intermezze dodnes.
Reply on: zakaznik #248078:
Ak to tam tak dokonale fungovalo, na čo potrebovali až do roku 1996 sprievodcov v električkách?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: zakaznik #248078:
Vo Viedni majú dodnes toleranciu 5 minút. Označovače "listujú" mechnicky pár krát za hodinu, tlačia iba približný čas.
Reply on: S499.1023 #248076:
Ja som len reagoval na "neviem si predstaviť prenos impulzov".

Vo Viedni to aj tak asi nastavovali ručne, lebo vzhľadom na tarifu "jednu cestu" nepotrebovali asi presný čas

Prestupnú tarifu mali dokonca aj predtým, ale lístok sa musel ohnúť a označiť v každom spoji. Neviem presne ako to fungovalo, ale predpokladám, že v označovači vo vozidle bol v každom spoji iný kód. U nás sme sa zmohli len na diery do lístka, s ktorými vo Viedni skončili v roku 1961.
Reply on: zakaznik #248075:
V Amatérkom rádiu bol návod na výrobu digitrónových hodín, riadených OMA.
Reply on: zakaznik #248074:
A videl si niekedy socialistické DCF-77 hodiny? V ČSSR sme mali OMA.
Reply on: zakaznik #248074:
+ doplnenie z Československa, o ktorom som doteraz nevedel (lebo socialistický priemysel k tomu nič v praxi použiteľné nevyrobil 😁 ).
https://home.zcu.cz/~poupa/oma50.html
Reply on: S499.1023 #248073:
Frankfurtský časový signál funguje od roku 1970.
Reply on: Mhr1 #248063:
Hlavne si neviem predstaviť prenos impulzov z matičných hodín do vozidiel... Inak by vyspelý socialistický priemysel v podobe n. p. Elektročas určite taký označovač vyrobiť dokázal, zabralo by to vo vozidle podobný priestor, ako last-mile agregát v degešovi...
Nezabudnime, že sme museli zo západu za vzácne devízy dovážať automaty na lístky, na poštové známky, kupovať licencie na kotúčové brzdy, na sklápače operadiel, na zapustené kľučky do osobných áut...
Reply on: Mhr1 #248054:
Jožko Hitka "tyristorka nezapína na jazdu, lebo jej necvaká linkový stykač" podstúpil lobotómiu už veľmi dávno. Ale vie to predať.
Reply on: tosomja #248051:
Hitkovi Autošoféri by v prvom rade v tej lukratívnej Viedni museli vedieť nemecky minimálne na B1 (donedávna WL požadoval dokonca B2), takže jeho porovnávanie je irelevantné.
Na zastávke Lipského smer mesto konečne budujú prístrešok (aj keď len "dočasný", ktorý má byť neskôr nahradený čerešňovým) - po mesiaci od sprevádzkovania. Pribudol aj stojan na automat. Ešteže zatiaľ bolo celkom priaznivé počasie.
LINKY z Trnávky: po zmene trasovania liniek (Trnávka/Rožňavská-Martinský cintorín) sú malé trolejbusy 60 v špičke úplne preplnené. Plánujú sa nasadiť kĺbové?
Reply on: zakaznik #248065:
OT: Ak máš celoplošne nasadenú nejakú technológiu, ktorú zvláda aj menej inteligentná alebo technicky zdatná časť populácie, tak je veľmi náročné ju vymeniť za modernejšiu. Okrem tohoho, že je to investične drahé, často sa stáva, že veľká časť populácie to nechce. Slovensko je často laboratórium, kde firmy skúšajú nové veci, lebo sme relatívne malá a kompaktná krajina ale dostatočne rôznorodá (mestá, vidiek, nížiny, hory, národnostný a náboženský mix) a ľudia sú tu príjmajú novinky s väčším nadšením ako inde. Čo sa týka expresných liniek, tak tie boli zavedené aj kvôli umiestneniu priemyslu, škôl a sídlisk. Komunistom sa darilo stavať podnikové byty pre fabriky často na opačných stranách mesta, rovnako stredné školy sa koncetrovali v MČ a preto boli potrebné expresné linky. Nejaká cena lístka/označovače v tom čase zrejme nehrali úlohu, nakoľko mali všetci pravidelní používatelia MHD električenky.
Reply on: zakaznik #248064:
Na upresnenie. Podľa toho, čo som videl, lístok platil ako dnes "na jednu cestu s prestupom alebo bez". A označovač tlačil týždeň od 1 do 99, deň v týždni a čas zaokrúhlený asi na desiatky minút.

Napr.:
#### 70Mi2030

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.