Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mirec240 #247749:
Myslím si že keby nahradili Mercedesu Otokarmi tak tieto linky neutrpia až tak ako keď dajú sorku takže by som bol kľudne za, keby je tam viac otokarov
Blumentál sa vrátil do bežného režimu..
Tu tranzit zjavne nevadí..
Reply on: 810zssk #247747:
To mi je jasné len je to vtipné ... pričom pri všetkých týchto busoch bolo uvedené 8os/m
Reply on: mirec240 #247749:
A v čom je zase problém že je až 6 kraťasov na kĺbových linkách?
Reply on: Ma178rek #247746:
Dôvod je iný, pre 84/6 a 84/7 už nie je predpísaná výprava Mercedesov, keďže tieto poradia robí Trnávka, resp. JD. Preto sa vo výprave nezvýrazňujú červenou farbou. Ani včerajšia 2249 na 84/6 nie je červenou.

Edit: pridal som to súčasne s príspevkom podo mnou, v ktorom sa píše v podstate to isté.
Reply on: Ma178rek #247746:
Na 84/6,7 neukazuje oslabenú kapacitu pretože na tieto poradia sa nasadzujú Otokary a Sorky štandartne. (Od začiatku septembra tieto poradia nevypravuje Petržalka)
Reply on: Ma178rek #247746:
Papierová a reálna kapacita sú dve rôzne veci. SORky sú vzhľadom na hlúpe riešenie interiéru oveľa menej kapacitné ako iné vozidlá podobnej dĺžky.
Kapacita sorky podľa katalógu je 150cestujucich, Otokar 155 a Mercedes 178

Je zaujímavé že keď je výpravný otokar na linku 83/84 nie je to oslabenie kapacity ale keď tam je sorka tak áno

Síce priestorové usporiadanie Otokaru a Sorky sa nedá porovnávať ....
Oceňujem na presunutie zastávke Kramáre lavičky... prístrešok by bol asi na príliš dlhú dobu ale minimálne takéto lavičky by mali byť na každej presunutej zastávke
Reply on: birch #247742:
Z reakcií to vyzerá, že taktika posledných dvadsiatich rokov sa pasívne ocitla v štvrtej polohe "dajme im to zdarma, aspoň máme pocit, že sem niekto chce prísť". Aj to je prístup, ale nijako nerieši užívateľský konflikt medzi turistami, MHD a IAD, ktorý sa tiahne roky rokúce nielen pri Danube, ale aj na Hurbanovom a v menšej miere na Hrade. Nie včera začal boom incomingu, nie včera zaniklo parkovisko pri tuneli. Tradične všetci strčili hlavu do piesku, ale možno aktuálne radikálne NEriešenie siutuácie konečne spustí zmenu. Osloví niekto tých pár najpravidelnejších dopravcov na rokovanie? Využije sa pravý pruh v podmostí SNP (well... popri stavenisku Vydrice)? Rezervuje sa busom Banskobystrická (za kvikotu autíčkarov)? Postrčíme turistov v duchu tvojich téz ku konzumácii napríklad v chill zóne na Tyršáku za cenu zníženia záchytnej kapacity tohto najlukratívnejšieho parkoviska s výhľadom na Dunaj? 😀 Je možné, že sa nestane nič z toho a situácia spontánne vyhnije. Ale náreky o sabotovaní turizmu čo odzneli kvôli tomu, že sa zrušilo jedno dlhodobo nefunkčné, nebezpečné a vo väčšine využívanej kapacity aj nelegálne nakladacie miesto, sú prehnané a ako ilustruješ, dokladajú tunajšiu neschopnosť si predstaviť a nebodaj aj zrealizovať akýkoľvek manažment turizmu (a to sa ukazuje nielen v Bratislave, ale prakticky v každom navštevovanom kúte Slovenska). Good idea Slovakia, čo iné dodať 😀
Reply on: birch #247742:
Necháp ma zle, ja nie som za nejaké samoúčelné obmedzenie takéhoto turizmu, ani si nemyslím že Bratislave ubližuje. Zároveň som ale presvedčený že z neho ani nijak zásadne neprofitujeme. Čiže úplne kľudne to tolerujme, v rámci pravidiel a v rámci možností, ale teraz z toho nerobme prioritu na úkor napr. kvality verejného priestoru.
Reply on: 810zssk #247740:
Jednodňová turistika je problém mnohých miest. Riešenia sú tri a môžu sa kombinovať:
- ponuka služieb pre jednodňových turistov, aby si chceli niečo zakúpiť
- spoplatnenie
- obmedzovanie
Z tej poslednej nebude nič mať mesto ani jeho obyvatelia. Takže treba pracovať na prvých dvoch.

Nikde sa nepíše, že zastavenie musí byť zdarma. Ak sa na vhodnom nástupnom/výstupnom mieste bude účtovať napr. 10 Eur za každých začatých 10 minút a turisti tam budú mať možnosť ísť na spoplatnenú toaletu a minúť nejaké peniaze na suveníry a zároveň bude vytvorené dôstojné a môže byť tiež spoplatnené zázemie na viachodinové parkovanir mimo centra, mohlo by to fungovať.
Reply on: Arrivaderci #247739:
Okrem toho, že sabotujú turizmus, tak podobne sabotujú aj taxi dopravu.

Vo Viedni sú pri kormidle socani a bohvieakí zelení, ale pri rekonštrukciách sú tam vytvorené normálne stanovištia taxi a prekvapivo nesabotujú ani turistické autobusy. Ešte aj parkovanie je z hlavných miest strednej Európy najdrahšie v Bratislave.

Vallovi extrémisti sú najväčší extrémisti široko-ďaleko a táto ohavnosť na nábreží by mala byť pre občanov budíček.
Reply on: Arrivaderci #247739:
Práve že to je faktom tvrdím že tam to stanovište turistických autobusov nepotrebujeme, pretože sa využíva na 99% pre denné zastávky z ktorých mesto nič nemá. Nemám nič principiálne proti takejto forme turizmu, ale necítim nejakú zásadnú potrebu to podporovať na úkor napr. priestoru v meste. Z tohto hľadiska je mať kvalitný verejný priestor oveľa prínosnejšie než to že niekto sa so sprievodcom prejde po centre.

Investovať má zmysel do prínosnejších foriem turizmu, predovšetkým viacdňových pobytov, ale keď nie to, tak aspoň ľudí čo tu reálne prídu míňať peniaze, aj keď len jeden deň.
Reply on: 810zssk #247737:
Faktom je, ze Bratislava je vacsinou zastavka pre ludi na trase Vieden - Budapest, Budapest - Praha, Praha - Vieden. Velmi malokedy je Bratislava destinacia. Preto aj takato skupina ludi, ktora potom ide do muzea, na hrad, casto sa tu naje, kupi nejaky suvenir, si zasluzi mat moznost dostat sa lahko do mesta a nie byt vyhodena pod Lafranconi, na Pristavnej alebo pri Inchebe.

V opacnom pripade vobec nepridu sem a ani to malo z nich nebude mesto mat.
Reply on: N/A #247733:
Presne. Keď chceme, aby tu turisti minuli počas svojej krátkej zastávky medzi Viedňou a Budapešťou čo najviac peňazí, nech vystupujú pri zadnom vjazde do Incheby. Cestou peši sa tak môžu zastaviť v obchodíkoch a kaviarňach na Moste SNP a minúť tam nejaké peniaze navyše.
Reply on: 3pa3ck3 #247732:
Áno, určite, organizovaná skupina nemeckých dôchodcov nás spropaguje až na Mars.

Spoiler: Nežijeme v roku 1930. Toto dnes nie je ani zaujímavá forma turizmu pre mestá, ani spôsob ako sa mestá propagujú. Jeden YouTuber s veľa followermi čo príde s batohom na dva dni ti mesto spropaguje tak desaťnásobne viac ako všetky organizované skupiny za rok dokopy. Organizované skupiny sú pliaga ktorá prináša minimum benefitov, obzvlášť ak je to len denná zastávka, ako väčšinou v prípade BA. Je dobrý dôvod prečo sa kopa miest zbavuje cruise lodí, hoci im tam vyklopia tisíce ľudí - títo ľudia tam potom totiž neminú takmer žiadne peniaze, len takpovediac zavádzajú a strpčujú ostatným život. V tomto prípade napr. blokovaním premávky.
Reply on: SixSixTrooper #247735:
V skupine revízori Bratislava bolo písané že bezdomovec napadol vodiča lebo ho upozornil že smrdi
"61/5 od 7:39 (Klientské centrum -> Hlavná stanica) do 9:23 (Hlavná stanica) dočasne nepremával (incident vo vozidle - napadnutie vodiča)"
To co sa stalo. Ma niekto blizsie info?
Zdravim, vie niekto preco zeleznica nechce postavit zlte listkove automaty na staniciach, kde chybaju pokladne?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.