A tvoja praca nie je iba soferovanie, ale ak taku chces tak rob napriklad zasobovaca s Aviou.. Aha, vlastne nie, lebo by si naschval vysypaval naklad... A to by bolo este horsie ako robit zle cestujucim, ze?
Ja by som ta hned vyhodil keby som bol kravatak a ty vodic Nikto necaka cerveny kobercek. Staci len, aby sa odviezol z miesta A na miesto B v urcitom case. A za to, ze nejaki *****i z Petrzalky lupu v buse jadierka, budes odcudzovat uplne vsetkych a bude vsetkym robit zle?
Takze si typicky priklad toho, kto si chce zajazdit a nechce vozit cestujucich. Dufajme, ze teba v zivote do ziadneho DP neprijmu. Kup si vlastny autobus a budes si moct jazdit aj 50km/h okolo zastavok a kup si aj BUSE transparenty a mozes si tam dat aj linku a kyvat cestujucim na tych zastavkach.
Co sa toho tyka, tak predsa v udajoch pre BUSE palubaky musi byt uvedena aj vzdialenost medzi jednotlivymi zastavkami. Teda v BA urcite je. Takze je to iba vec toho, ze keby DPB poskytol aj tie udaje, tak by urcite d3k0 urobil do CP.
ad>Cakanie ci ako to mam nazvat!
Andy, Sarko a Emo:-)
Viem, ze si predstavujete to, ze ked vam dojde autobus tak by ste radi videli cerveny kobercek, ale ja osobne keby robim vodica tak nikoho cakat nebudem. Mam cakat na nejakych VLCIAKOV ktory si vsetci myslia, ze oni su mi pani? A co za to??? nic! Takisto pockam dobiehajuceho a on mi este za**** voz nalupe mi jadierka! A vobec si vlastne nevazi, ze som ho pockal! Moje heslo je: JA som vodic a nie Taxikar! Mam zodpovednejsiu pracu na ceste ako sa trapit s cestujucimi!
Nie je to nič dôležité a do pléna som to hodil práve preto, že sa chcem vyhnúť byrokracii. Určite by bolo zaujímavé uvádzať pri CP aj dĺžky linky alebo uverejniť nejakú štatistiku. Pre KE podstránku niečo také pripravím, tak verím, že podobné info bude možné nájsť aj tu.
No tak toto je moja reč. Aj keď v prepravnom poriadku nie je uvedené, že vodič má čakať na dobiehajúceho cestujúceho, malo by byť nepísaným pravidlom, aby vodič ak nemešká (a zvlášť ak má náskok), na cestujúceho počkal napr. aj za cenu, že na semafore zasvieti "stop".
V Košiciach sme mali jedného takého vodiča, ktorý sa na zatváraní dverí pred nosom zabával a napr. na semafore stál aj 30 sekúnd so zatvorenými dverami a už ho ani nenapadlo dvere otvoriť. Chvalabohu, v DPMK už nepracuje.
Dnes som sa však viezol s jedným vodičom, ktorý vo mne spoznal cestujúceho, ktorému posledne zavrel pred nosom dvere a neotvoril aj napriek tomu, že ešte malú chvíľu čakal na semafore. Konečná bola neďaleko, tak som si počkal, kým sa vráti a opýtal sa, či to bol taký problém. Tresol dverami a ukázal mi prostredník. Dnes išiel s náskokom 3 minúty a keď som vystupoval, na zastávkovom stojane som si pozrel, že má náskok rovné 4 minúty. On si to všimol, zakýval prstom a povedal, "veď ešte počkaj!" Tak toto som už nenechal a zavolal priamo vedúcemu výpravy, aby s ním urobil krátky proces.
To zas nie, stacilo by, keby vodici sluzili cestujucemu a nie, aby vodic sluzil sam sebe. Takze nas zakaznik, nas pan, a nie nas zakaznik, nasa otrava.
Nechcem sa hádať, ale: áno, plagátiky treba vylepovať, ale opakujem, mnohí cestujúci nemajú prístup na net. Takže tie plagátiky by im boli aj tak na *****.
Ak je to daco dolezite, tak by som skusil mail na prislusne oddelenie. O taky mesiac sa zvyknu ozvat. Ale ked to posles spravnemu cloveku, tak by si teoreticky mohol dostat odpoved aj hned rano
Takže DPB opäť na teletexte? Pamätám si časy, keď som si všetky zmeny bratislavskej MHD opisoval z teletextu STV
Re #24704 Emo: Ja si myslím, že každý normálny vodič si uvedomuje rozdielnosť situácie, ak niekto dobieha na L29, či nebodaj kdesi v Chorvátskom Grobe a situácie, keď niekto dobieha na Chlumeckého smerom k Astronomickej
Co sa tyka dobiehania cestujucich - nechapem, co je to za volovina, ze dobiehajuci cestujuci nemusi byt zobraty. Je to normalne, ze DPB by malo chciet ziskavat zakaznikov a pritom sa ich vlastne zbavuje? Prepravny poriadok by mali upravit aspon tak, ze AK vodic VIDI dobiehajuceho a sucasne NEMESKA, tak na neho MUSI pockat? Ak by to porusil(co teda momentalne velka cast vodicov robi a naschval! Maju z toho priam radost), tak NEMA CO HLADAT ako vodic vo verejnom prepravnom prostriedku. Nehovorim, ked vychadza zo zastavky a nevsimne si niekoho. Ale vsetci vieme, ze dobiehajuceho vacsinou vidi a este mu vzdy bud vynada, usemeje sa na neho, ba dokonca aj zakyva A takych vodicov by som ihned vyhodil. Najneradsej mam tych dementov, co idu s naskokom a aj tak necakaju. Fakt mi nevadi, ked mi zdrhne zmeskana 202ka, ktora ma 8-8,5-10 minutovy interval, pretoze je to moja chyba, ze som v case odchodu nebol na zastavke a este k tomu mi za par minut ide dalsia. Ale vie ma nasrat, ked mi ujde daco s naskokom a ma to interval nejakych 20 minut.
A aj tak! Nikde v prepravnom poriadku sa nepise, ze cestujuci by mal byt na zastavke 5 minut pred prichodom. Takze v podstate by aj za sucasneho stavu mal mat pravdu cestujuci, pretoze je to len vina vodica, ze ide s naskokom.
Ano, lenže ten cestujúci nemusí vždy dopredu vedieť, kedy spoj z danej zastávky odchádza (ak nemá prístup na net). A keby sa mu to stalo, čo ja viem, na už spomenutej L29, asi by nebol dvakrát nadšený.
Chalani, kde by som našiel údaje o dĺžkach jednotlivých liniek? Alebo mi tu vie niekto poskytnúť údaje o dĺžkach? Pri bežných linkách jednosmerne/obojsmerne, resp. pri polokružných/okružných linkách dĺžka celej obežnej trasy.
Ak pražský DP dokázal perfektne zvládnuť totálny chaos, zmenu všetkých liniek a včas informovať o takmer denných zmenách a obnove jednotlivých úsekov, ktorého som bol očitým svedkom, tak je jasné, že DP Praha zvládne akúkoľvek čiastkovú zmenu ľavou zadnou. DP si vyslúžil chválu v mnohých médiách aj za hranicami republiky.
Sarko
Ak pražský DP dokázal perfektne zvládnuť totálny chaos, zmenu všetkých liniek a včas informovať o takmer denných zmenách a obnove jednotlivých úsekov, ktorého som bol očitým svedkom, tak je jasné, že DP Praha zvládne akúkoľvek čiastkovú zmenu ľavou zadnou. DP si vyslúžil chválu v mnohých médiách aj za hranicami republiky.