Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Arrivaderci #246880:
Asi si si pomýlil fórum 😉
Reply on: S499.1023 #246876:
ja som šiel dneska EC 277 a teda cez DNV to bolo pomalé strašne. Hádam len 10 kmh to mohlo byť. Aj som sa hanbil pred tými zahraničnými turistami čo šli z Prahy do BA alebo Budapešti
Reply on: zakaznik #246882:
Ešte môžeš naraziť na autorské práva dizajnéra...
Reply on: upravovač fotiek #246873:
Ja teda nie som strojár, ale keď už idem modernizovať vozidlo, tak čo bráni dorobiť extra vystuženie strechy a bočných stien v mieste pod klimatizáciou... Teda okrem šotonárekov, že ide o kriminálny zásah do dizajnu vozidla.
Nejakí humoristi dali zaplátať povrch bus pruhu na Prievozskej vedľa Apollo bizniscentra.

Je to naďalej nepoužiteľné. Škoda, že sa tam nedá na vozovku položiť Bratislavská dlažba™. S tou by to už bolo dnes hotové.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #246878:
To muselo byť sakramentsky dávno. 😬
Reply on: upravovač fotiek #246873:
Nedá sa porovnávať. Som Ti to rozprával už v Prahe, kde si odmietal nastupovať do B9x1 s výkrikmi "zvrátená konštrukcia".
Reply on: N/A #246871:
Ale hovno. Nemusia. Oni zachraňujú štreku aby o tom mohli rozprávať.
Reply on: upravovač fotiek #246869:
Včera som cestoval vlakom do BA. Začalo to teda už v Prahe, kde EC281 vylosovali v priebehu piatich minút postupne +5, +10 a +45 minút. Ale to prekročenie hranice z českého koridoru na slovenské oranisko bolo fakt výživné. Niekde okolo Zohora to na nejakom zdravom kúsku vybičoval aj na 140, asi aby nám ukázal, že nemá Vetroňa pokazeného ale inak som mal pocit, že ideme celú cestu max. 80 s pocitom, že už-už vyskočíme do štrku, o rôznych PJ cez srdcovky ani nehovoriac.
Dnes som cestoval Trencsénbe és visszajön a to bola jazda celkom pekná.
Reply on: upravovač fotiek #246873:
Nedá sa porovnať sila rámu pôvodných PCC električiek s rámom T6. Veď viete, že ťažšie havárie T6 vyžadovali rovnanie rámu, často externe - PARS či Krnov, presne si nepamätám. Praha sa s tým ani neondiela a vyraďovala T6 po haváriách, ktoré sa pri T3 opravovali.
Reply on: upravovač fotiek #246873:
Akurát o nich píšu na Dopravákovi, že to boli vzhľadom na stav rámu takmer novostavby.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Dávnejšie tu niekde (neviem či v tomto fóre alebo inde) bola diskusia o klimatizácii pre vozne T6A5. Že či by to strecha uniesla. Zabudol som vtedy na El Paso, kde jazdia pôvodné staré PCC, ktoré boli modernizované (nová el. výzbroj, klimatizácia a polpantograf):

https://www.google.com/maps/@31.7771247,-106.5045977,3a,34.2y,28.64h,89.17t/data=!3m7!1e1!3m5!1sod9ZXvH7F1oC20if0l76aw!2e0!5s20200201T000000!7i16384!8i8192?entry=ttu

https://www.google.com/maps/@31.7604066,-106.4898492,3a,30y,255.23h,91.08t/data=!3m7!1e1!3m5!1szUVwcykFdFR-N9Rsx4kjXQ!2e0!5s20190401T000000!7i16384!8i8192?entry=ttu

Reply on: N/A #246871:
To sú výhovorky. Nemajú ako donútiť tých "najmenej platených", aby porušovali predpisy. Robia to dobrovoľne 😉
Reply on: barack40 #246868:
A toto je problém na slovenských železniciach. Najmenej platení zamestnanci musia porušovať predpisy, aby vlaky vôbec jazdili.

Až do chvíle, kým sa niečo nestane. Potom od toho zamestnanca dajú všetci ruky preč.
Reply on: upravovač fotiek #246869:
Vyzerá to, že už to opravili (neviem, či na pôvodnú rýchlosť, ale dnes už jazda bola normálna)
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Chlapci, navštívte ŽST DNV, keď to chcete zažiť. Obe záhlavia. Meškania len tak nabiehajú. Kvôli rozyebamej infraštruktúre ŽSR.
Reply on: N/A #246867:
Napríklad v Petržalke, keď sme mali POTR 10 km/h na zhlaví smer ÚNS, tak prechodiacemu nákladnému vlaku na Rusovce som staval odchod až vtedy, keď bol rušeň cca v úrovni dopravnej kancelárie. Práve preto, aby boli tie dve priecestia čo najkratšie zavreté. Ale niektorí kolegovia to mali na saláme - napríklad prechod stavali aj pre raijet a IC. V praxi to znamenalo, že najkôr sa ten vlak plazil 10 km/h na vchodovom zhlaví, potom za začali zatvárať priecestia, potom sa vlak dogúľal k nástupišťu, minimálne 3 minúty tam stál, a až potom sa pohol smer Rakúsko (pritom IC väčšinou ešte aj ten pobyt predĺžilo)...
Reply on: barack40 #246866:
Aj POTR vedia predĺžiť výstrahu aj niekoľkonásobne. Dlhý nákladný vláčik cez POTR 10 km/h a vodič v aute môže ísť na kávu 😣
Reply on: ceres #246859:
V Petržalke ešte stále k rekonštrukcii nedošlo, a tak skoro asi ani nedôjde - nie sú prachy.

Zab. zar. v Petržalke funguje tak, že prvé dve priecestia smerom na Kittsee (=aj na Rusovce) sú závislé od odchodových návestidiel a od obsadenia staničnej koľaje. Teda ak je koľaj voľná, a výpravca postaví odchodovú vlakovú cestu, tak sa návestidlo rozsvieti na voľno a priecestie zostane otvorené. Zatvorí sa až vtedy, keď sa staničná koľaj obsadí.

Ak je staničná koľaj už obsadená, a výpravca stavia odchod napríklad pre REX do Viedne, tak najskôr sa začnú zatvárať priecestia, a až po uplynutí nejakého času (ak si správne pamätám, bolo to 34 sekúnd), sa rozsvieti voľno na návestidle (ale priecestia sa zavrú až o pár sekúnd po tom).

Dôvodov, prečo sú tie priecestia tak dlho zavreté, je viac. Niektorí výpravcovia stavajú odchod pred vlakmi skutočne aj 3-5 minút vopred. Prípadne sa stáva, najmä pri nákladných vlakoch, že sa vlaku nepodarí odísť na prvý krát, prípadne vlak sa pohne a zaúčinkuje mu vlakový zabezpečovač. Potom pár minút trvá, kým sa vlak pohne ďalej. Prípadne ďalší dôvod je, že výpravcovia si tie priecestia zatvárajú ručne vtedy, ak by sa mohlo stať, že sa na priecestí stretnú dva vlaky tak, že po jednom sa priecestie začne otvárať, a zároveň pred druhým vlakom zatvárať. Zab. zar. v Petržalke to vyhodnotí ako poruchový stav a zhodí už postavené návestidlo pre druhý vlak na stoj, čomu sa výpravcovia snažia vyhnúť. Samozrejme nie vždy sa to dá dobre odhadnúť, a niekedy sú tie priecestia zatvorené dlho.

V iných staniciach to môže byť rôzne. Na novších zab. zar. všeobecne platí to, čo v Petržalke, teda ak výpravca dá stavať vlakovú cestu, priecestie sa samé najskôr zatvorí, a až potom sa rozsvieti návestidlo. Na starších zariadeniach to môže byť aj tak, že najskôr sa musí manuálne uzatvoriť priecestie, a až potom sa dá postaviť vlaková cesta (teda ako na tom poľskom simulátore).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement