Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #246836:
O praveku nehovorím.
Reply on: Ike #246843:
Hej, ale už máš tú cestu zablokovanú, atď. V tom SimRaili keď máš otvorenú rampu tak príkaz postaviť cestu nespraví nič.

V realite keby to bolo ako v Unisime tak nie je problém postaviť cestu 5 hodín vopred a rampa padne až keď sa priblíži vlak. V SimRaili to nevieš lebo skrátka kým je rampa hore, nič nepostavíš.
Reply on: 810zssk #246842:
Ani v UNISIM. Resp. postavíš, ale signál voľno dostaneš až keď závory prejdú celým regulárnym postupom. Teda výhybky sa reálne prehodia hneď, ale na zelenú sa čaká.
Reply on: Ike #246841:
Neviem ako presný je UniSim v simulácií priecestí. Tam to naozaj funguje tak ako popisuješ, čiže kľudne cez priecestie v staničnom obvode postavíš cestu a závory padnú až keď sa k nim priblíži vlak. Na druhej strane v SimRaili, ktorý je oveľa premakanejší (ale zas simuluje Poľsko, nie Slovensko) jednoducho cez otvorenú rampu cestu nepostavíš.

Z toho čo píše Igor mi to sedí na ten druhý model.
Reply on: ceres #246839:
A nie je to trocha o disciplinovanosti výpravcu?

Ja som v tomto riadny teoretik, akurát mám skúsenosti s UNISIMom, ale takýto prípad tam nastával, keď som mal stanicu, za ktorou sa nachádza priecestie, a vlaku, ktorý stál podľa CP v stanici, som postavil vlakovú cestu pred jeho vypravením (de facto ešte pred jeho príchodom do stanice). Priecestie vtedy nerozlišuje, či ide nákladný vlak alebo EuroCity, ktoré v stanici nestojí, alebo ide zastávkový vlak, čiže spúšťa prezváňanie a závory už v čase, keď vlak len brzdí do stanice a počas celého procesu nastúpenia/vystúpenia cestujúcich a rozbehnutia vlaku sú "rampy dole".

Naopak, ak som cestu nepostavil vopred, ale až po nástupe a výstupe cestujúcich, signál voľno vlak dostal až po spustení závor. Takže vlak zase čakal počas doby prezváňania a spúšťania závor na stanici.

Kompromisom bolo to, keď som napríklad vedel, že prezváňanie trvá 45 sekúnd, postaviť vlakovú cestu uprostred nástupu/výstupu cestujúcich tak, že vlak dostal voľno približne v čase, keď bol nástup/výstup ukončený.

Ale nepoznám interné predpisy, možnože niečo z toho, čo som teraz napísal, je nemožné.
Reply on: N/A #246838:
Nevidiaci si nafasovali diaľkové ovl. na spustenie tejto funkcie..
Reply on: N/A #246836:
Laminátka asi myslela situáciu priamo v okolí Bhf Engerau, kde bude zabžar na slovenské pomery prudko menšinové?

Každopádne sa tým prispieva k tomu, aby sa tam skôr či neskôr stala nejaká tragédia. Na tom "prostrednom" priecestí je veľmi častý pohyb chodcov a cyklistov, lebo je to dobrá spojka Kopčian/cyklotrasy s Lúkami. Potom, čo v ó cé Lúky otvorili Kaufland, Lidl a Action, frekventovanosť ešte stúpla. Bežne vídam, že miestni obchádzajú spadnuté závory. Ani sa im nečudujem - minule som tam naozaj stál päť minút. Na pandorfskú trať je výhľad povedzme, že OK, ale kamenecká tam akurát vychádza poza kríky z oblúka...
Reply on: Ma178rek #246837:
Nebol tam len nejaký nevidiaci? Či to sa vzťahuje len na vozidlá tá funkcia?
Nejaká novinka???
Na Riviére hlási električková tabuľa smer Karlova Ves odchody električiek
Reply on: S499.1023 #246835:
"až keď je priecestie zatvorené"

Záleží od typu SZZ, TZZ a PZZ.

Väčšina návestidiel nemá závislosť s PZZ a priecestie do výstražného stavu uvádza zamestnanec podľa prevádzkového poriadku.
Reply on: ceres #246823:
Asi preto, že vlaku sa dá postaviť na voľno až keď je priecestie zatvorené. Podobnú situáciu mám priamo pod oknom - modré gumy zatvárajú priecestie s už aj tak extrémne dlhou predzváňačkou aj päť minút pred odchodom vlaku, čo tam po gumokolistoch.
Reply on: 3pa3ck3 #246821:
1) Tak je možné, že pre vonkajšiu podobnosť som si DE spojil s AT.
2) Zákon je mantra?
3) V prvom rade mi šlo o to, že vodiči ten zákon tak či tak nedodržiavajú a ja som to chcel spraviť menej ohrozujúcim.
Reply on: 3pa3ck3 #246820:
Ja som sa vyskytoval v Prahe pravidelne už od detstva. V osemdesiatych rokoch bolo obdobie, keď Praha v bežnom prevádzkovom nasadení sóla nepoznala. Aj na nočákoch boli len súpravy. A uzol Lazarská zvládal. Halt sa trocha predĺžili dochádzkové vzdialenosti.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Ike #246829:
Po zhliadnutí videá si nie som istý, aj keď ja som mal na mysli prieceste na ceste B9, medzi Wolfsthalom a Hainburgom.
Reply on: FFF13 #246805:
odlozili sa, povodne sa malo od 1.7. redukovat, ale potom sa zistilo, ze sa zdrazuju listky
Reply on: Vladimír #246777:
Mňa dnes už vlastne také veci neprekvapujú... 😂
Reply on: upravovač fotiek #246828:
Si si istý?
https://www.youtube.com/watch?v=Phy_dZoJHGs

V Rakúsku to funguje ako u nás.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #246818:
Môžem potvrdiť, občas som stál za Wolfsthalom smer Wien a čakal na prejazd S7. Závory íšli hore splu so zrušením červeného blikania. Považujem to za oveľa lepší systém ako je u nás.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: ceres #246823:
Odpovede od zamestnancov dráh sú najväčším zdrojom dezinforámcií, tak ich tu nebudem šíriť. Možno rýchliková laminátka vie viacej, venoval sa tomu, snáď napíše.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: david11 #246825:
A miesto vandalov vozy budú trpieť vodičmi. Ako asi pred dvadsiatimi rokmi, kedy sa za zastávkou "Borská" našlapla jazda, výbehom pri cca. 65 km/h sa prešlo cez sekciu v "esíčku", následne plná jazda. Istá nemenovaná zrýchľovačová súprava T3SUCS. Dolu Karloveskou sme predbehli odťahovaciu Aviu (ktorá si to valila dolu Karloveskou čo to dá), ktorej vodič neveriacky otočil hlavu k tramvaji, takmer mu vypadla cigareta z huby. Ručička rýchlomeru sa dávno oprela na hodnote 80 km/h a súprava ďalej zrýchľovala. Zvuk prevodoviek ktorý som nikdy predtým ani potom nepočul. GPS v mobile vtedy nebolo, ale môj osobný odhad je, že sme to rozbehli na 110 km/h. Asi 50 metrov pred zastávkou Nad Lúčkami bol pustený pedál jazdy. Hodilo nás to o predné okno, prúd prípravy 350A. Očakával som, že pangorgraf pred nás spadne do koľajiska. Našťastie tam bola ešte reťazovka. Prešľapnutie jazdy = príprava vynulovaná, do dvoch sekúnd vyletela znovu na 350A. Nasledovala plná EDB = 360A. Do oblúku sme vleteli asi 70 km/h. V zastávke Jurigovo nám. sa vo vozidle začal šíriť smrad. V oblúku na Molecovej sme zastavili, otvorili všetky dvere a nechali voz vyvetrať a zrýchľovač vyfúkať. Odporové články zrýchľovaču museli pri prejazde zastávkou Nad Lúčkami svietiť ako žiarovka.

Toľko k jazdám "na prázdno".

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.