Asistenti prepravy či jak sa to volá sa stále rozvážajú po meste, videl som ich viackrát v meste ale teraz aj ich "činnosť" v električke. Zdá sa že to je super flek, nastúpite, preveziete sa dve zastávky (bez toho aby ste čokoľvek spravili) a potom opäť ďalší spoj atď
Ike
Dráha je dráha a vozidlo je vozidlo. Ak má právnická osoba licenciu, môže prevádzkovať dráhovú dopravu ako takú. Licenciu udelí VÚC žiadateľovi, ktorý preukáže podmienky podľa zákona (a nikde nie je napísané, že tá istá právnická osoba nemôže mať povolenie prevádzkovateľa cestnej dopravy). Jazdy mimo osobnej dopravy (manipulačné) už nikto nerieši.
Pri prevádzkovaní osobnej dopravy rozhoduje charakter linky, pričom niektoré linky sú autobusové a niektoré dráhové. Autobusové linky sú predmetom dopravnej licencie, ktorú vydáva obec a dráhové linky súčasťou licencie vyššie. Na autobusovú linku nemôže byť vypravený trolejbus, na trolejbusovú v princípe môže, ak ide o mimoriadnosť.
Po schválení zákona o verejnej osobnej doprave v treťom čítaní (a drobných úpravách v prevádzkovom poriadku dráh) sa táto dichotómia vytratí úplne a bude existovať už len "linka" a povolenie na prevádzkovanie linky(ktoré nahradí časť licencie na dráhach, a dopravnú licenciu pri autobusoch) už nebude rozlišovať pohon vozidiel, pokiaľ to dopravný správny orgán (ktorým bude po novom už len obec) neurčí inak.
Žiadne jazdenie "na čierno" tu nie je.