Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petto #246746:
Ja som narážal na spoje idúce z DD teda o 23:28 resp 23:38, lebo by možno aj stačilo čo som posledné dni išiel poslednými spojmi, aby sa zredukoval interval na 15m poslednú hodinu.
Východná reportáž o tom, že vodič nemá vojsť do križovatky, ak cez ňu nemôže pokračovať ďalej. Super, chválim. A potom záber na osadenú megaznačku, ktorá prekrýva celého chodca a výrazne sťažuje bezpečný vstup na priechod pre chodcov.

*Sorry, text mal byť vo fóre, nie pod screenom.
Asistenti prepravy či jak sa to volá sa stále rozvážajú po meste, videl som ich viackrát v meste ale teraz aj ich "činnosť" v električke. Zdá sa že to je super flek, nastúpite, preveziete sa dve zastávky (bez toho aby ste čokoľvek spravili) a potom opäť ďalší spoj atď 😁
Reply on: Ma178rek #246745:
Posledna elektricka z centra na Rivieru prichadza z centra cca 23:24. Posledny spoj smer DD ide L32 o 23:27 . Po tomto case prejdu terminalom uz len N34 a dojazdove eliny smer centrum/HS. T.j. realne by tie 31tr by zobrali mozno 0-1 cloveka. Nocak N33 ide 23:46.
Ale raz som siel poslednou L4, ktora mala prestoj asi 10min dakde v centre tak nas na prikaz dispecingu viezla nejaka 31tr asi 15ludi mimo CP po 23:35
Ináč teraz keď na DD už dlhodobejšie nocuju 31Tr nebolo by vhodné upraviť CP???
Totižto posledné večerné spoje spravia jazdu navyše, ktorá kedysi išla do vozovne a využiteľnosť tolychot spojov bola dosť mizerná viem ušetrí sa možno 2 kola večer ale aj to sa počíta
Reply on: TomJ #246743:
Vtedy platili iné zákony a priznám sa, neviem ako to vtedy fungovalo, hoci tipujem, že princíp bol podobný. Dosť záleží aj od vzťahov medzi dopravcom a správnym orgánom (ktorý je v prípade a-bus totožný s objednávateľom a dokonca v prípade DPB aj s akcionárom). Ak správny orgán nevidí správny delikt, tak neuplatňuje sankcie, rovnako ako keď zmluvná strana nevidí dôvod na sankcie, tak ich neuplatní. Takže áno, hypoteticky môžeš na linku nasadiť aj multikáru 😂 Tým nechcem povedať, že to bolo nelegálne, možno to nejako ošetrené bolo.
Reply on: Ike #246741:
OK, vďaka.
Ešte otázka. Keď sa otvorila trať na DD, tak cez víkend na jednom poradí 32 jazdili 25Tr. Keďže si písal, že na a-bus linku nemôže ísť trolejbus, bola vtedy 32 vedená ako trolejbusová linka alebo vtedy ešte tento zákon neplatil?
Na jednej maďarskej FB stránke sa objavili včera fotky bratislavského Ikarusu 280 po rekonštrukcii......
Reply on: TomJ #246739:
Čo je to drážny úrad?

Dráha je dráha a vozidlo je vozidlo. Ak má právnická osoba licenciu, môže prevádzkovať dráhovú dopravu ako takú. Licenciu udelí VÚC žiadateľovi, ktorý preukáže podmienky podľa zákona (a nikde nie je napísané, že tá istá právnická osoba nemôže mať povolenie prevádzkovateľa cestnej dopravy). Jazdy mimo osobnej dopravy (manipulačné) už nikto nerieši.

Pri prevádzkovaní osobnej dopravy rozhoduje charakter linky, pričom niektoré linky sú autobusové a niektoré dráhové. Autobusové linky sú predmetom dopravnej licencie, ktorú vydáva obec a dráhové linky súčasťou licencie vyššie. Na autobusovú linku nemôže byť vypravený trolejbus, na trolejbusovú v princípe môže, ak ide o mimoriadnosť.

Po schválení zákona o verejnej osobnej doprave v treťom čítaní (a drobných úpravách v prevádzkovom poriadku dráh) sa táto dichotómia vytratí úplne a bude existovať už len "linka" a povolenie na prevádzkovanie linky(ktoré nahradí časť licencie na dráhach, a dopravnú licenciu pri autobusoch) už nebude rozlišovať pohon vozidiel, pokiaľ to dopravný správny orgán (ktorým bude po novom už len obec) neurčí inak.

Žiadne jazdenie "na čierno" tu nie je.
Reply on: Miro #246738:
Nie je to žiadna šedá oblasť, trolejbus s pomocným pohonom je stále podľa zákona trolejbus a teda dráhové vozidlo, ktoré nemusí mať tabuľku s evidenčným číslom ako cestné vozidlo, keďže logicky nie je cestným vozidlom. Nemusíš mať tabuľku s EČV na to, aby si mohol premávať po ceste - nemajú ju ani elektrokolobežka, bicykel a ani pohonič. V podstate jediný administratívny rozdiel je v tom, kto vozidlo schvaľuje na premávku a vydáva mu doklady - v prípade trolejbusu je to príslušný dráhový orgán a nie úrad podľa zákona č. 106/2018 Z. z., kde sa jasne uvádza v § 1 ods. 4: „Tento zákon sa nevzťahuje na dráhové vozidlá, ktoré sú používané v cestnej premávke.“
Reply on: Miro #246738:
Pri trolejbusoch s pomocným pohonom je vlastne úsek mimo vedenia tiež nejako braný ako "dráha"? A ako sa to rieši napríklad počas maratónskych výluk? Musí sa vopred na drážny úrad nahlásiť trasa trolejbusu mimo vedenia alebo ide proste na čierno? Občas tiež vidím duobusové ZV prejsť na agregát po Krížnej medzi TrMy a Legionárskou. Toto by bol v prípade kontroly tiež prúser?
Reply on: SixSixTrooper #246736:
Veď o tom hovorím. Dnešné trolejbusy sa vyrábajú veľmi často s baterkami alebo iným nezávislým pohonom, tak aspoň tieto by podľa mňa už mali byť v kategórii autobusov. Ako píše BA2301 v príspevku #246733, vyriešila by sa tým "šedá oblasť jázd mimo trolejov".

Sú štáty, kde majú aj trolejbusy normálne ŠPZky, a teda sú zrejme rovnoprávne s autobusmi.
Reply on: Ike #246734:
Ike, nepi už tolko 🙂
Reply on: Miro #246735:
Rozdiel z pravneho hladiska. Tbus daleko neutecie. Otazka ci sa to nezmeni pri baterkovych.
Reply on: BA2301 #246733:
A prečo by trolejbus a autobus nemohli byť úplne rovnoprávne? Tým skôr, že dnes u niektorých vozidiel je ťažké rozhodnúť, či je to trolejbus s pomocným pohonom alebo elektrobus s dobíjaním z troleja.
Reply on: BA2301 #246733:
A vodeetchee be sa na zastavkee kde končí traktchnee fedenyeah stryeahdalee? Nebolo be tho mots drahee?
Reply on: 3pa3ck3 #246723:
Zaujímalo by ma, prečo sa parciálne trolejbusy u nás nedajú zaregistrovať ako dvojcestné vozidlá. V tom prípade be mimo drôtov, presnejšie, keď nie sú pripojené na drôty, boli normálnym autobusom a teda by ich mohol viesť autobusár. Vyriešila by sa tým aj šedá oblasť jázd mimo trolejí, keď je skôr vedou dohody ako práva, že sa tie úseku pokladajú za trolejbusovú dráhu.
Dávam do pozornosti: V susednej Viedni koncom leta až v priebehu jesene tohto roku končia u Badner Bahn staršie električky typu WLB 100 od výrobcu SGP Simmering z 80. rokov min. storočia. Budú komplet nahradené novými modrobielymi električkami Alstom typu TW500 z ktorých už časť jazdí, celkom má byť dodaných 30 vozidiel tohto typu (z toho už asi 18 nových jazdí dnes, 12 ks ešte dodajú). Takže kto má záujem si urobiť výlet napr. do okolia Wien Meidling kde jazdia na spoločnej trati s mestskými električkami po terminál Schedifkaplatz cez Philadelphiabrűcke by nemal rozhodne vyčkávať......jazdia v dvojiciach spolu s novším typom WLB 400.
Plus jedno nb12 pred 2 tyzdnami

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.