Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tbus #246423:
Z pohľadu vodiča to určite platí, z pohľadu chodcu alebo cyklistu mám pochybnosti.
Vozovna Jurajov Dvor z 5km prave teraz.
Reply on: shaggy #246427:
Neviem čo môže viesť vodiča k tomu, aby poslal staršiu pani k zadným dverám (na zastávke Pod Lipou spravil to isté ale tam neustúpil ani vodič ani cestujúca, až nakoniec vodiča prešla trpezlivosť 😁), pritom vystupovanie zadnými dverami je prežitok, ktorý v IDS BK ani neplatí (pokiaľ viem) a zmysel to má len tam, kde nastupuje aj vystupuje veľa ľudí (vtedy to šetrí čas lebo ľudia môžu súčasne vystupovať zadnými a nastupovať prednými). Ale tam kde nikto nenastupuje je to len buzerácia a zakomplexovanosť, takto sme 20 sekúnd stratili kým to pani pochopila a ďalších 20 kým sa presunula k zadným dverám.

Našťastie späť šiel fajn vodič, ktorý aj odzdravil (8761), takže dnes je to 1:1 😉
Reply on: mirec240 #246425:
Stačí si mu na tie veci sadnúť a už dôležitým prestane byť. Rovnako aj použiť núdzové otváranie dverí.
Reply on: mirec240 #246425:
Neohovaraj lidra v doprave, lebo pride Droba a nazve ta slovaklajnsovym saboterom.
Ďalší Arrivák čo sa robí dôležitým - na prednej dvojke sú jeho veci aby si tam náhodou nikto nesadol a keď chcela pani vystúpiť prednými dverami, bez slova ju poslal k zadným (teda čakal kým sa k nim nepresunie), pritom na tej zastávke (Modra Dukelská) nikto nenastupoval.
Reply on: Trolley #246414:
Asi pozostatok účelového CP.
Od Smolenickej boli kedysi pri pár obchodoch aj zdvojené spoje na návoz do škôl. No väčšina sa tlačila do prvého. Druhý dosť často nešiel..
Reply on: perets #246419:
Ja si osobne myslím ,že veľakrát je bezpečnejšie pri vypnutých semaforoch. Najmä v situáciach, ak je zo svetelnej križovatky už na dohľad ďalšia svetelná križovatka, vodiči neprimerane zrýchľujú v snahe stihnúť na ďalšej zelenú vlnu a ak sa nebodaj objaví v úseku priechod, tak už väčšina chodcov nepustí, aby stihla zelenú, nemôže si predsa dovoliť stratiť ani 5 sekúnd, pretože na ďalšej križovatke si postojí 60 sekúnd. Ak sa aj niekto nájde, kto by chodcov pustil, je riziko, že ho nejaký truhlík sejme na priechode vo vedľajšom pruhu. Rovnako ak je v tom úseku nejaká odbočka bez odbočovacieho pruhu, kde treba spomaliť, alebo "zavadzia" autobus vychádzajúci zo zastávky. V úsekoch (alebo celých obciach) bez semaforov je doprava pokojnejšia, vodiči obozretnejší.
Reply on: Ike #246418:
Už je to ujednotené.
Prečo sa po rekonštrukcii zastávky Kollárovo námestie (na Námestí 1. mája v smere na Zochovu) nevrátila elektronická tabuľa s odchodmi? Kde zmizla?
Reply on: upravovač fotiek #246416:
Veď toto (že sa Petržalka začala stavať od Hájov, ak si dobre pamätám, tak od Romanovej) nikto nerozporoval. Len si myslím, že keďže napr. môj rodný dom na Lúkach bol postavený v r. 81, tak vtedy tu určite veľká doprava ešte nebola.
Reply on: birch #246417:
Požiadavka na semafory zapnuté 24x7, je z dôvodu bezpečnosti, ktorá je plynulosti nadradená. Verím že nepovažujeme za prioritu jazdiť v noci po meste plynule 70+km/h.
Reply on: birch #246417:
Navyše sa to uplatňuje sporne. Napríklad otoč na Segnerovej vypína, ale otoč pri nadchode pri poliklinike ide non-stop. Nerozumiem tej logike.
Reply on: volod #246396:
Tých dvojo semaforov (Rusovská c. x Kopčianska a Kopčianska x Rõntgenova x Vranovská - tu aj s rozšírením križovatky) dostal vybudovať niektorý z developerov v tej oblasti ako vyvolanú investíciu svojho developmentu.

Tiež si myslím, že pokiaľ sa nejako nezvýši objem dopravy v tej oblasti, bude to viac zdržovať ako pomáhať.

To, čo napísal 3pa3ck3 v #246415 je podľa mňa príklad preregulácie. Je veľa miest, kde je premávka zvýšená len v určitých časoch a z hľadiska plynulosti premávky je kontraproduktívne mať tam semafory zapnuté 24x7.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #246412:
Potvrdzujem, Petržalka sa začla stavať od Ekonomickej univerzity smerom na západ. Prvé boli Háje/Ovsište. Neviem kto to mínusuje, je to pravda.
Reply on: shaggy #246410:
Opäť zacitujem z TP 117, tentokrát bod 2.5.4.3:

"Pravidelné vypínanie riadenia cestnej premávky svetelnými signálmi na križovatke sa je pripúšťa len výnimočne, najmä ak technologické vybavenie SSZ neumožňuje inteligentné riadenie v zmysle vyššie uvedených podmienok (líniová koordinácia alebo nočné dynamické riadenie). Podmienkou pravidelného vypínania je posúdenie miestnych podmienok, z ktorých vyplýva, že vypnutie riadenia nemá negatívny vplyv na bezpečnosť cestnej premávky. Pravidelné vypínanie riadenia nie je prípustné na križovatkách, ktoré uvádza tabuľka 1 pod bodmi 1 a 2 a na križovatkách dvoch súvislých cestných ťahov označených v dlhom úseku prostredníctvom Z 302 ako hlavná cesta."
Ja mám takú netradičnú otázka a síce prečo má L59 ráno do Petržalky 20-minútový interval a v opačnom smerd 24-minútový?
Reply on: shaggy #246411:
Kvoli kritickym 30 minutam rano sa kruhace fakt neoplati stavat.
Reply on: jozin #246404:
Nie, nebolo, bolo to normálne obývané sídlisko, Háje už normálne stáli a bývalo sa, stavali sa Lúky.
Reply on: Petto #246398:
Viac, než semafory, by sa v tejto lokalite hodil kruhový objazd pri križovaní Rontgenovej-Vilovej a Kopčianskej. Myslel som, že keď tam pred rokmi tú križovatku rekonštruovali, tak ho tam aj postavia. Ráno, keď rodičia odchádzajú od škôl a škôlok v tej oblasti, tak tam často bývajú zápchy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.