Vodiči regionálnej dopravy skôr často ignorujú tlačidlo STOP, lebo si myslia, že ho niekto stlačil len omylom (obzvlašť, keď je stlačené tesne po odchode z predchádzajúcej zastávky). Prečo sa to deje aj v regiobusoch IDS BK, kde by mali všetci stlačať tlačidlo STOP nechápem.
Mne sa osobne raz stalo v plnej 725 smerom z mesta, že som chcel vystúpiť na Podunajskej a moju STOPku odignoroval vodič. Keďže nikto na zastávke nestal, zastávku sme prefrčali. Kričať cez plný autobus mi prišlo ako nezmysel a dostať sa k nemu bolo tiež nemožné. Tak som stlačil núdzové znamenie, ktoré by malo v kabíne neprerušovane pípať. Na Arménskej mi teda zastavil a vystúpil som.
Pomôže aj znamenie núdze, ako som si minule všimol. Aj keď to ho zrovna použil ujko, ktorý sa rozhodol vystupovať na poslednú chvíľu a predtým ešte nervózne stláčal krytku od nabíjačky
Neraz sa stalo, že vodič ani po nastúpení cestujúcich zadné dvere neotvoril a už začal odchádzať zo zastávky, keď už vystupujúci začali kričať lebo nič iné nepomáhalo. Neviem prečo sa proste nepoužívajú dopytové tlačidlá, ktoré regionálne autobusy majú všetky.
Spýtaj sa ho či si tie dvere máš otvoriť sám núdzovým otváraním a buď pripravený ho použiť.
Ale to vyzerá podla toho ako to opisuješ že to robí zámerne, lebo je paranoidný že mu náhodou nastúpi niekto zadnými dverami a teda chce najprv aby nastúpili všetci na zastávke a až potom vás chce vypustiť.
Pragmatická otázka z prímestskej dopravy: ako slušne od zadných dverí pripomenúť vodičovi, že znamenie dostal nielen zo zastávky, ale aj z vozidla? Totiž nezriedkavý prípad je, že po odchode z poslednej zastávky pred mojou výstupnou stlačím stop tlačítko. To pípne a rozsvieti sa aj stopka na vnútornom displeji. Keď sa vodič blíži k zastávke, na ktorej mienim vystupovať, všimne si čakajúcich ľudí a zastaví kvôli nim, otvorí predné dvere, ale na signál z vozidla a tým aj požiadavku na otvorenie zadných dverí zabudne. Väčšinou následne zaúčinkuje až niekoľká pripomienka od vystupujúceho. Zvyknem používať frázy typu:
" Pán vodič, pustíte ma, prosím?"
"Pán vodič, chcel by som vystúpiť. "
"Pán vodič, stlačili sme tlačítko. "
"Pán vodič, otvorte, prosím, zadné dvere."
Keď vodičovi ešte stále neodchádza, väčšinou pochopia situáciu nastupujúci a pri kupovaní lístka mu odkaz zopakujú. Keď nespolupracujú, občas príde aj na úsečnejšie a menej prívetivo vyslovené výrazy typu "Vystupujeme!" / "Dvere!" apod.
Ja som ich viezol len raz a tiez len sedeli pri kabine a rozpravali sa. To ze to bol nezmysel je jasne, len uz som dlho ziadneho nestretol, tak ma zaujima ci boli potichu zruseni alebo tento nezmysel nadalej pretrvava.
Lebo to bol jeden z ďalších ... (odpustím si neslušné slovo) M. Valla a navyše už je po voľbách. Odhliadnuc od faktu že celý ten koncept bol obrovský nezmysel a jediná náplň asistentov prepravy bola čo som zažil na vlastné oči sa odviezť v štvorke z Dúbravky do centra. Taká šoto pozícia s nulovým prínosom pre MHD
súhlasím, vodiči sa správajú úplne inak keď sa blížia ku križovatke kde obvykle idú svetlá a keď zrovna nejdú tak zrazu všetci brzdia aj keď sú na hlavnej lebo absolútne netušia kto má kde akú prednosť ... a to aj beusáci občas ..
Neviem čo môže viesť vodiča k tomu, aby poslal staršiu pani k zadným dverám (na zastávke Pod Lipou spravil to isté ale tam neustúpil ani vodič ani cestujúca, až nakoniec vodiča prešla trpezlivosť ), pritom vystupovanie zadnými dverami je prežitok, ktorý v IDS BK ani neplatí (pokiaľ viem) a zmysel to má len tam, kde nastupuje aj vystupuje veľa ľudí (vtedy to šetrí čas lebo ľudia môžu súčasne vystupovať zadnými a nastupovať prednými). Ale tam kde nikto nenastupuje je to len buzerácia a zakomplexovanosť, takto sme 20 sekúnd stratili kým to pani pochopila a ďalších 20 kým sa presunula k zadným dverám.
Našťastie späť šiel fajn vodič, ktorý aj odzdravil (8761), takže dnes je to 1:1
Ďalší Arrivák čo sa robí dôležitým - na prednej dvojke sú jeho veci aby si tam náhodou nikto nesadol a keď chcela pani vystúpiť prednými dverami, bez slova ju poslal k zadným (teda čakal kým sa k nim nepresunie), pritom na tej zastávke (Modra Dukelská) nikto nenastupoval.
Asi pozostatok účelového CP.
Od Smolenickej boli kedysi pri pár obchodoch aj zdvojené spoje na návoz do škôl. No väčšina sa tlačila do prvého. Druhý dosť často nešiel..
Ja si osobne myslím ,že veľakrát je bezpečnejšie pri vypnutých semaforoch. Najmä v situáciach, ak je zo svetelnej križovatky už na dohľad ďalšia svetelná križovatka, vodiči neprimerane zrýchľujú v snahe stihnúť na ďalšej zelenú vlnu a ak sa nebodaj objaví v úseku priechod, tak už väčšina chodcov nepustí, aby stihla zelenú, nemôže si predsa dovoliť stratiť ani 5 sekúnd, pretože na ďalšej križovatke si postojí 60 sekúnd. Ak sa aj niekto nájde, kto by chodcov pustil, je riziko, že ho nejaký truhlík sejme na priechode vo vedľajšom pruhu. Rovnako ak je v tom úseku nejaká odbočka bez odbočovacieho pruhu, kde treba spomaliť, alebo "zavadzia" autobus vychádzajúci zo zastávky. V úsekoch (alebo celých obciach) bez semaforov je doprava pokojnejšia, vodiči obozretnejší.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
irizar