Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #246261:
Prečo by to mali vypnúť? Vypli sa už dlhé informačné hlásenia o zavedení.. Stále má veľa ľudí problém stlačiť to tlačidlo a potom sa čudujú, že čo sa deje. Takto majú ešte aspoň poslednú šancu stlačiť dopyt alebo stopku keď to počujú... teda pokiaľ nie je vozidlo rýchlejšie ako hlásenie 😁
Dokedy nás DPB plánuje týrať hláseniami "na znamenie" po každej zastávke na trase? Už sú to dva mesiace čo sa zastávky nedelia na stále a na znamenie, snáď to je dostatočná doba na vypnutie toho hlásenia.
Reply on: Ike #246258:
Ono ked sa pozries na fotky v tom clanku, cely ten shitstorm sa spustil kvoli konecnej, kde autobus stoji 5-10 metrov od okien cinziaku. V BA su take napriklad Lamac alebo Tbiliska, kde je vrcanie na volnobeh zakazane uz roky, az na par vynimiek sa dodrziava a nevsimol som si, ze by sa kvoli tomu zrutil svet.
(A samozrejme su tam vykurovane odpocivarne).
Reply on: Ecomat #246255:
Ja by som dal garantovany prestup na Botanickej pre N29,N33,N34
Reply on: Tom_BB #246256:
Motor nič, ale to trpenie kvôli jednotlivcom - v skutočnosti by mal exitovať balans. Vyvlastňovanie som dal ako príklad.

Diskusia začala tým, že bezdôvodne naštartovaný motor je priestupok a diskusia sa hneď zvrhla do totalizmu, ako keby nikdy žiadny vodič MHD nemal bezdôvodne naštartovaný motor (pripustime, že vychladenie vozidla pred jazdou a trávenie času vodiča vo vozidle, ktoré sa vykuruje, skutočne bezdôvodne zapnutým motorom NIE JE).

Potom sa začali budovať slamení obri a montovať do toho zriaďovacie stanice a letiská.

Tak som ako obyvateľ pri konečnej podotkol:
- V zime, keď je vonku zima a väčšina ľudí vetrá nárazovo, inak má zatvorené okná a zároveň nikto nechce aby vodič vo vozidle umrzol, je naštartovaný motor ok.
- V lete, keď je vonku horúco a väčšina ľudí má pustenú klimatizáciu a zatvorené okná a zároveň chceme aby bola MHD konkurencieschopná autám, je ok aj má vodič naštartovaný motor a predchladzuje vozidlo,
- Na jar, keď s výnimkou krátkej prestávky nedáva žiadny zmysel aby vodič sedel v zavretom naštartovanom vozidle a obyvatelia pri konečnej by si možno chceli vychutnať jarný vzduch, jednoducho vodič porušuje pravidlá cestnej premávky.

Ergo, sú vodiči, ktorí toto ustanovenie zákona porušujú a nie je dôvod protiargumentovať letiskami, prístavmi, gulovačkami, kozmickými stanicami.
Reply on: Ecomat #246255:
Nastupujem často na N29 na Riviére a z mojej skúsenosti veľmi často N33/N34 prejdú okolo skôr (hoci podľa CP by nemali).
Reply on: Ike #246253:
Nechápem čo má zapnutý motor na konečnej spoločné s vyvlastňovaním a znárodňovaním ale v poriadku.. Čo sa týka zapnutého motora pri 18°C to je nepochopiteľné aj pre mňa (okrem krátkej pár minútovej prestávky keď sa ten motor defacto neoplatí vypínať).
Reply on: Urbanway 2423 #246254:
mne bolo furt čudné prečo N29 chodí tak skoro z konečnej oproti iným nočákom ale či to nebude pre tých čo chcú ísť od Devína do centra aby stihli na Botanickej prestúpiť na N33/N34 ktoré tam prídu po chvilke .. aby nemuseli ísť zbytočne cez stanicu a prestupovať ... takže by som to asi moc neposúval
Reply on: 810zssk #246251:
Vyšla, len by sa musel posunúť odchod o 00:57 z Hradu Devín o cca 4-5 minút dopredu, čo by ale vzhľadom na vyťaženosť N29 (napr. aj vyťaženejšia N80 má jeden odchod posunutý o 4 minúty) nebol žiadny problém a na Hl. st. by mal aj tak ešte 5 minút.
Reply on: Tom_BB #246252:
Čiže vyvlastňovanie a znárodňovanie za socíku vlastne bolo fajn, hej?

Ja hovorím len toľko, že pravda je uprostred. Žijem na jednom mieste už 13. rok a raz tu nebola konečná, potom áno, potom zase nie. A ani som sa nepohol, pričom nehnuteľnosť patrila mojej rodine ešte pred zavedením prevádzky MHD.

A teda viem pochopiť v zime, ak si vodič kúri, že beží motor a nijako mi to nevadí, lebo mám zatvorené okná. Tiež v lete, keď všade naokolo bežia klimatizačné jednotky, tak viem pochopiť, keď vodič púšťa vo vozidle klimatizáciu. Ale, že musí bežať motor non-stop keď je vonku 18°C na jar alebo na jeseň, tak tomu nerozumiem.
Reply on: Ike #246245:
V tomto máš síce pravdu ale stále nevidím dôvod na to aby sa kvôli pár sťažovatelom presúvala konečná alebo musel vodič mrznúť vo vozidle atď. Odjakživa platilo, že sa menšina prispôsobovala väčšine len už dlhšiu dobu mám pocit, ako keby to šlo opačným smerom a väčšina má trpieť kvóli pár jednotlivcom.
Reply on: TomJ #246248:
Nemohol, pretože potom by už tá prestávka nevyšla.
Reply on: Viko #246249:
Teoreticky by mohol brať cestujúcich až do DNV. Možno by sa našiel niekto, kto by takéto spojenie využil (napr. pri ceste z Riviéry do DNV).
Reply on: TomJ #246248:
A náklady na dodatočné kilometre zaplatia sťažovatelia?
Reply on: Urbanway 2423 #246247:
Chápem. Inak aj ten Hrad Devín sa dá vcelku ľahko vyriešiť - vodič by mohol ísť čerpať prestávku na konečnú Pri sandbergu.
Reply on: TomJ #246246:
Súhlasím, že by tam mala byť sociálka. Na druhej strane niekde pri Hrade Devín sa sociálku kvôli jednej prestávke denne neoplatí stavať, takže tam by ten vodič v autobuse mrzol, na väčšine konečných by s tým ale nemal byť problém.
Reply on: Urbanway 2423 #246236:
Ak má autobus na nejakej konečnej prestávku až 30 minút, automaticky by tam mala byť sociálka a teda šofér by nemusel mrznúť v buse.
Ak má vozidlo na konečnej prestoj pár minút, tak pochopím, že nechá bežať motor (ani neviem, či je pre vozidlo dobré na každej konečnej vypínať a znovu zapínať motor), ale ak tam má dlhší prestoj, tiež si myslím, že by mal vypínať motor. A ani nie tak kvôli hluku, ale skôr kvôli exhalátom. Súčasné motory síce už neprodukujú toľko škodlivých plynov, ale skleníkový CO2 budú produkovať vždy.
Reply on: si #246244:
Je ti jasné že porovnávate once in a lifetime stavbu a la pristávacia dráha s konečnou autobusu, ktorá môže byť prakticky kdekoľvek a kedykoľvek?
Reply on: Ike #246241:
v kazdom pripade ak si niekde kupujem nehnutelnost na byvanie, tak si o danom mieste pred podpisom zmluvy zistim co sa da a idealne tam aj nejaky cas stravim podla moznosti vo vsetkych dennych (a nocnych) dobach aby som mal aspon tusenie kde to asi chcem ist byvat... jasne, ak sused prave pred tyzdnom strcil kohuta do polievky a noveho bude mat az o mesiac, alebo prave prebieha nejaka vyluka (pripadne rekonstrukcia vzletovej drahy letiska 😃 ) ci su uzavrete vecerne podniky z dovodu rozhodnutia hygienika tak nemusim obsiahnut vsetky hlukove stopy daneho miesta, ale pristahovat sa na nejake miesto a potom sa stazovat na hluk ktory tam bol pritomny uz predtym nez som tu nehnutelnost nadobudol....
(ja inac ako obdobny priklad ako spomina Ecomat v #246242 povazujem rendez a stazovanie sa prevazne novych obyvatelov na hluk zo zriadovacej stanice ktora v tejto lokalite je viac nez 100 rokov.....)
Reply on: kohut2012 #246238:
problém je že medzi ludmi sa rozmáha mentalita že keď jedinec niekam príde tak očakáva že sa mu okolie prispôsobí lebo presne on je ten vyvolený kto určí nový svetový poriadok ale zo zásady to nikdy neplatí opačne (jedinec odmieta prispôsobiť sa v čomkolvek) 🙂 dunning krugerov efekt je sviňa

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement